M-Sport je sice tovární tým, ale nestojí za ním žádná automobilka. I tak si ale Britové troufají na Citroën a Hyundai.
Elfyn Evans okupuje mezi jezdci 7. místo, pokud by mu vyšel závěr sezony, může být dokonce 5. (na Neuvillea a Meekea ztrácí 5 a 2 body). Ott Tänak je 9., v dosahu má ale Haydena Paddona. Bojovat je také o co mezi značkami. M-Sport je aktuálně čtvrtý, ale na Hyundai a Citroën mu chybí jen kousek. Jezdci Fordů Fiesta RS WRC tak mají o motivaci postaráno.
"Španělská rally je jedinou soutěží v roce, kde se mění povrch. Já se na tuto výzvu těším. Jak mezi jezdci tak i týmy můžeme ještě zabojovat o lepší umístění. Proto je naším cílem získat dobré body," říká Elfyn Evans.
"Snad projedeme šotolinovou část bez problémů a na asfaltu pak v sobotu a neděli zaútočíme. Cílem je umístění v TOP5. Kdo ví, když všechno půjde dobře, možná opět dosáhneme na podium," dodal Welšan, který letos získal dvě podia (Argentina a Korsika).
Týmový kolega, Ott Tänak, ví, že "přechod z jednoho povrchu na druhý může být trošku zvláštní". Španělské asfaltové testy však považuje za "nejlepší na světě."
Šéf týmu, Malcolm Wilson, věří, že oba jezdci dostanou z Fordů maximum: Doufám, že oba jezdci jak na šotolině tak na asfaltu vydolují z vozu maximum. Stanovili jsme si za cíl dva silné výsledky. Chceme se udržet v boji o druhé místo mezi týmy."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?