Petter Solberg pustil k vodě start v továrním týmu na Dakaru 2016. Důvodem je snaha se maximálně soustředit na MS v Rallycrossu. V roce 2017 už chce ale do pouštního závodu definitivně odstartovat.
Petter Solberg odmítl místo v některém z továrních týmů na Dakaru 2016. Důvodem je snaha se maximálně koncentrovat na MS v rallycrossu, v roce 2017 už ale chce pouštní maraton definitivně odjet. I když neprozradil, o kterou značku se mělo jednat, dle zpráv německého 'motorsport-total.com' se mělo jednat o Toyotu.
Úřadující mistr světa Rallycrossu vede dva závody před koncem letošního ročku tabulku o 22 bodů. Angažmá pro Dakar 2016 se vážně zabýval, avšak nakonec se rozhodl plně se soustředit na zbývající dva závody - Itálie a Argentina.
"Měl jsem pro Dakar 2016 nabídku, ale nemyslím si, že zbývá dost času na to, abych stihl auto otestovat a abych se stihl na ročník 2016 připravit. Když do něčeho jdu, tak nechci jen vyplňovat startovní pole. Chci jet vždycky o vítězství. Protože má šampionát Rallycrossu toho ještě hodně před sebou, nebylo by rozumné jít do výzvy v podobě Dakaru," řekl bývalý tovární jezdec Fordu a Subaru v rally.
Letos odjedou Dakar další jezdci, které Nor zná ze svého účinkování v MS - Martin Prokop (Toyota), Sébastien Loeb (Peugeot) a Mikko Hirovnen (MINI). Mistr světa WRC z roku 2003 ale nevylučuje, že se v budoucnu na start také postaví: "Byl by to velkolepý zážitek."
"Šance bojovat opět proti Loebovi a Hirvonenovi by byla také skvělá. S týmem PSRX-Team už jsem ale došel tak daleko, že se chci plně soustředit na to, abych získal další titul. Dakar je velkolepý, ale být na něj připravený, to chce nepodcenit přípravu. Ale pro rok 2017 budeme připraveni."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?