Petter Solberg pustil k vodě start v továrním týmu na Dakaru 2016. Důvodem je snaha se maximálně soustředit na MS v Rallycrossu. V roce 2017 už chce ale do pouštního závodu definitivně odstartovat.
Petter Solberg odmítl místo v některém z továrních týmů na Dakaru 2016. Důvodem je snaha se maximálně koncentrovat na MS v rallycrossu, v roce 2017 už ale chce pouštní maraton definitivně odjet. I když neprozradil, o kterou značku se mělo jednat, dle zpráv německého 'motorsport-total.com' se mělo jednat o Toyotu.
Úřadující mistr světa Rallycrossu vede dva závody před koncem letošního ročku tabulku o 22 bodů. Angažmá pro Dakar 2016 se vážně zabýval, avšak nakonec se rozhodl plně se soustředit na zbývající dva závody - Itálie a Argentina.
"Měl jsem pro Dakar 2016 nabídku, ale nemyslím si, že zbývá dost času na to, abych stihl auto otestovat a abych se stihl na ročník 2016 připravit. Když do něčeho jdu, tak nechci jen vyplňovat startovní pole. Chci jet vždycky o vítězství. Protože má šampionát Rallycrossu toho ještě hodně před sebou, nebylo by rozumné jít do výzvy v podobě Dakaru," řekl bývalý tovární jezdec Fordu a Subaru v rally.
Letos odjedou Dakar další jezdci, které Nor zná ze svého účinkování v MS - Martin Prokop (Toyota), Sébastien Loeb (Peugeot) a Mikko Hirovnen (MINI). Mistr světa WRC z roku 2003 ale nevylučuje, že se v budoucnu na start také postaví: "Byl by to velkolepý zážitek."
"Šance bojovat opět proti Loebovi a Hirvonenovi by byla také skvělá. S týmem PSRX-Team už jsem ale došel tak daleko, že se chci plně soustředit na to, abych získal další titul. Dakar je velkolepý, ale být na něj připravený, to chce nepodcenit přípravu. Ale pro rok 2017 budeme připraveni."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.