AKTUALIZACE PO RZ9; MS se vrací po dlouhých letech na středomořský ostrov Korsika, naposledy se zde jelo v roce 2008. Pořadatelé se rozhodli přijít s netradičním přístupem k harmonogramu soutěže, když se rozhodli pro několik dlouhých velmi úseků. Výsledkem je, že soutěž má pouze 9 rychlostních zkoušek. Do jejího průběhu zřejmě výrazně zasáhne silný déšť, který je predikován meteorology.
Průběh RZ9:Na závěrečné Power Stage musel pro techniku vzdát Ital Lorenzo Bertelli s Fiestou RS WRC. Dani Sordo zajel hezký čtvrtý čas, a tak se v celkovém pořadí posunul na sedmé místo na úkor francouzského soukromníka Bryana Bouffiera. Pro úplnost dodejme, že Ogier soutěž po pátečních problémech zakončil jako 15. a Neuville 23., příčku za Robertem Kubicou. Zajímavostí také je, že kdybychom odečetli Sordovi cca 2 minuty, které ztratil páteční výměnou kola, tak mu na vítěze opravdu moc času nechybělo. A jaké bylo pořadí na Power Stage?
Ve WRC2 si tentokrát Škoda nepřipsala další vítězství, celkově byl totiž nejrychlejší Julien Maurin s Fiestou RRC. Druhý byl Esapekka Lappi s Fabií R5 (20,9 s) a třetí Eric Camili s Fiestou R5 (+3:42,9 min). Na RZ8 havarovala druhá tovární Fabia R5 v rukou Pontuse Tidemanda.
Výsledky Power Stage:1) Sébastien Ogier (+3 body)2) Robert Kubica (+2 body)3) Jari-Matti Latvala (+1 bod)
Po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 2:39:46,7 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +43,1 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +46,3 4. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +1:33,4 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:53,3 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +1:59,8 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:10,4 8. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +2:12,8 9. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +3:39,3 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +3:43,0
Průběh RZ8:Na této zkoušce překvapil Dani Sordo, který si připsal nejrychlejší čas. Ogier byl pomalejší o 3,2s a Latvala zajel úplně stejný čas s Paddonem (+6,9s). Z krásného pátého místa se ale na této zkoušce poroučel Kevin Abbring ve službách Hyundai. Na pátém místě jej nahradil týmový kolega, Hayden Paddon, který průběžně přeskočil Madse Ostberga. Ott Tänak se tedy bez vlastního přičinění opět vrátil do TOP10. 22 vteřin na této zkoušce ztratil Elfyn Evans, který ve stopce přiznal, že mu to zkraje RZ párkrát uklouzlo a pak už neriskoval. Latvala se tak trochu osamostatnil na čele a Evans má před poslední Power Stage náskok na Mikkelsena pouze 10s.
Po RZ8:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 2:29:13,3 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +32,7 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +42,5 4. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +1:27,2 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:41,5 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +1:47,7 7. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +2:03,7 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:07,7 9. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +2:30,3 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +3:15,5
Průběh RZ7:Poslední etapa nebyla zrovna krátká, vždyť posádky čekaly hned tři poměrně dlouhé zkoušky. Ráno začal nejrychleji Sébastien Ogier. Francouz byl o 5,6s rychlejší než jeho kolega a vedoucí muž soutěže, Jari-Matti Latvala. Třetí čas zajel Andreas Mikkelsen (+13,1s). Dani Sordo se díky pěknému čtvrtému času (+17,6s) posunul hned před dva sopeře na průběžné deváté místo. Z bodované desítky tak vypadl Ott Tänak. Náš Martin Prokop si o příčku polepšil na úkor Juliena Maurina na 13. místo.
Po RZ7:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 2:03:45,0 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +17,6 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +38,3 4. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +1:09,7 5. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +1:22,7 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +1:39,2 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:41,5 8. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +1:59,9 9. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:14,6 10. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +2:20,4
neděle
Průběh RZ6:6. rychlostní zkouška se jela jako první test letošní Tour de Corse na suchém asfaltu. Vlhko bylo jenom místy v lesních pasážích. Vítězství si připsal Sébastien Ogier, druhý čas pak Jari-Matti Latvala (+8,7 s). Fin se tím dostal do čela soutěže - v cíly zkoušky navíc uvedl, že jej zdržely menší problémy s převodovkou. Elfyn Evans mu však statečně vzdoruje, když zajel třetí čas (+12,4 s) a po druhé etapě jezdci Fordu patří druhá příčka se ztrátou 2 vteřin.
O další příčku přišel Kevin Abbring s Hyundai i20 WRC. Holanďan připustil, že na tento test nezvolil vhodné nastavení svého vozu a zajel až 13. čas. Tím se před něj v celkovém pořadí dostal Kris Meeke s Citroënem DS 3 WRC. Test se nepovedl Sarrazinovi s privátním Fordem Fiesta RS WRC (15. čas), což vyústilo ve ztrátu dvou pozic (přeskočili jej Paddon a Bouffier).
Po včerejší výměně pneumatiky a ztrátě dvou minut je stále až 11. Sordo (+2:02 min.). Martin Prokop je 14. Ve WRC2 má Škoda Auto Lappiho na průběžném druhém místě, na vedoucího Maurina ztrácí 19 vteřin.
Po RZ6:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 1:42:24,8 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +2,0 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +30,8 4. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +53,6 5. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +1:00,1 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +1:05,7 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:25,5 8. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +1:37,2 9. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +1:54,6 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +1:53,9
Průběh RZ5:Na první dnešní odjeté zkoušce tovární Volkswageny na nic nečekaly a získaly hattrick. Vítězství na zkoušce získal Jari-Matti Latvala, druhý byl Andreas Mikkelsen (+4,5 s) a třetí Sébastien Ogier (+14,4 s). Latvala se tak dostal na druhé místo a Mikkelsen postoupil ze 7. na 3. pozici. Důležitý byl výkon Elfyna Evanse, který byl klasifikován až jako 7. se ztrátou 21,2 s. Jeho náskok na čele se tak smrskl na pouhých 1,7 s.
Posádky si ztěžovaly na spoustu bahna na trati. Smůlu měl Robert Kubica. Polák měl defekt, který měnil na trati. Avšak v průběhu měřené zkoušky udělal další defekt, což už jej donutilo odstoupit. Do TOP10 se tak dostal Tänak. Po včerejšku druhý Kevin Abbring byl až 10., a tak se propadl až na 4. místo. Krise Meekea s továrním Citroënem posunul 4. čas na celkově 5. místo.
Po RZ5:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC 1:14:00,2 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1,7 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +27,8 4. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +29,1 5. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +43,0 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +47,5 7. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +1:07,5 8. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:14,3 9. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +1:14,6 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +1:34,0
Průběh RZ4:Tato RZ byla z důvodu přívalového deště a nesjízdnosti jak tratí RZ tak i příjezdových komunikací zrušena. Platí tedy výsledky po RZ3.
sobota
Průběh RZ3:Fantastický výkon na 36,5 km dlouhé RZ3 předvedl tovární jezdec M-Sportu. Elfyn Evans doslova rozdrtil konkurenci, když druhého v cíli, Kevina Abbringa, porazil o 10,3s (ale třeba Latvala ztratil 33,1s!, Fin přirovnal situaci na trati k Rally Monte Carlo). Velšan přitom v cíli řekl, že si nemyslel, že jede takto rychle, avšak hodně děkoval svým špionům. Pilot Fordu Fiesta RS WRC tak vede po pátku soutěž MS!
Rovněž skvěle zajel Kevin Abbring jedoucí se čtvrtým Hyundai i20 WRC. druhý čas jej katapultoval na druhé místo v soutěži. Holanďan si pochvaloval změny, které udělal v servisu. Smůlu měl Ogier, který jel v podobném tempu jako Evans, ale udělal defekt a musel měnit kolo na trati. Soudě dle ztráty v cíli (+1:29 min na Evanse) se mu to ale povedlo v rekordním čase. Francouz ale nakonec při cestě do uzavřeného parkoviště musel svůj Volkswagen Polo R WRC odstavit pro nefunkční řazení. Zítra pojede v rámci Rally 2.
Ostrý kámen hned po startu trefil také Sordo (po dnešku až 14.), i on musel měnit pneumatiku na trati. Španěl ztratil ale minuty 2. Třetí a čtvrté místo na zkoušce připadlo domácím matadorům na Fordech Fiesta RS WRC, kteří zde vloni bojovali o vítězství - Stéphanu Sarrazinovi a Bryanu Bouffierovi. Mimo TOP10 tak jsou z továrníků Paddon (11.), Tänak (12.) a trojka Citroënu Lefebvre (13.). Prokopovi patří 15. místo.
Ve WRC2 vede Breen před Maurinem a Lappim, na RZ3 musel odstoupit do té doby vedoucí Tidemand.
Po RZ3:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC 46:48,5 - - - 2. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +18,7 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +22,9 4. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +38,8 5. R. Kubica - M. SzczepaniakFord Fiesta RS WRC +40,3 6. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +43,1 7. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +44,5 8. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +47,0 9. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +1:04,8 10. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:14,9
Průběh RZ2:Tato RZ byla z důvodu přívalového deště a nesjízdnosti jak tratí RZ tak i příjezdových komunikací zrušena. Platí tedy výsledky po RZ1.
Průběh RZ1:Soutěž na Korsice začala pěkně zostra, na posádky čekala zkouška dlouhá něco lehce přes 29 km. Jelo se na mokrém asfaltu, což určitě posádkám práci neulehčilo. Své by mohl povyprávět Thierry Neuville, který hned po 1,2 km trefil pravým zadním kolem kraj mostu, poškodil zavěšení a pro dnešek musel vzdát. Většina posádek ve stopce po RZ říkala, že nejal naplno a že jede hlavou.
Vítězství na zkoušce si dělí dva jezdci - Robert Kubica a Sébastien Ogier. Oba borci zajel na desetinu shodný čas. Třetí Jari-Matti Latvala ztratil 5,8s. Náš Martin Prokop zajel jedenáctý čas, porazil tak třeba Otta Tänaka (12.) nebo Bryana Bouffiera (14.). Zajímavostí je, že Kubica v cíli prohlásil, že nastavení jeho auta nebylo dobré a že se potýkal s nedotáčivostí.
Po RZ1:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 19:44,0 - - - = R. Kubica - M. SzczepaniakFord Fiesta RS WRC +0,0 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +5,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +12,5 5. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +14,3 6. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +16,0 7. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +24,4 8. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +27,8 9. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +31,4 10. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +35,0Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.