AKTUALIZACE PO RZ9; MS se vrací po dlouhých letech na středomořský ostrov Korsika, naposledy se zde jelo v roce 2008. Pořadatelé se rozhodli přijít s netradičním přístupem k harmonogramu soutěže, když se rozhodli pro několik dlouhých velmi úseků. Výsledkem je, že soutěž má pouze 9 rychlostních zkoušek. Do jejího průběhu zřejmě výrazně zasáhne silný déšť, který je predikován meteorology.
Průběh RZ9:Na závěrečné Power Stage musel pro techniku vzdát Ital Lorenzo Bertelli s Fiestou RS WRC. Dani Sordo zajel hezký čtvrtý čas, a tak se v celkovém pořadí posunul na sedmé místo na úkor francouzského soukromníka Bryana Bouffiera. Pro úplnost dodejme, že Ogier soutěž po pátečních problémech zakončil jako 15. a Neuville 23., příčku za Robertem Kubicou. Zajímavostí také je, že kdybychom odečetli Sordovi cca 2 minuty, které ztratil páteční výměnou kola, tak mu na vítěze opravdu moc času nechybělo. A jaké bylo pořadí na Power Stage?
Ve WRC2 si tentokrát Škoda nepřipsala další vítězství, celkově byl totiž nejrychlejší Julien Maurin s Fiestou RRC. Druhý byl Esapekka Lappi s Fabií R5 (20,9 s) a třetí Eric Camili s Fiestou R5 (+3:42,9 min). Na RZ8 havarovala druhá tovární Fabia R5 v rukou Pontuse Tidemanda.
Výsledky Power Stage:1) Sébastien Ogier (+3 body)2) Robert Kubica (+2 body)3) Jari-Matti Latvala (+1 bod)
Po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 2:39:46,7 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +43,1 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +46,3 4. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +1:33,4 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:53,3 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +1:59,8 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:10,4 8. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +2:12,8 9. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +3:39,3 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +3:43,0
Průběh RZ8:Na této zkoušce překvapil Dani Sordo, který si připsal nejrychlejší čas. Ogier byl pomalejší o 3,2s a Latvala zajel úplně stejný čas s Paddonem (+6,9s). Z krásného pátého místa se ale na této zkoušce poroučel Kevin Abbring ve službách Hyundai. Na pátém místě jej nahradil týmový kolega, Hayden Paddon, který průběžně přeskočil Madse Ostberga. Ott Tänak se tedy bez vlastního přičinění opět vrátil do TOP10. 22 vteřin na této zkoušce ztratil Elfyn Evans, který ve stopce přiznal, že mu to zkraje RZ párkrát uklouzlo a pak už neriskoval. Latvala se tak trochu osamostatnil na čele a Evans má před poslední Power Stage náskok na Mikkelsena pouze 10s.
Po RZ8:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 2:29:13,3 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +32,7 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +42,5 4. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +1:27,2 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:41,5 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +1:47,7 7. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +2:03,7 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:07,7 9. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +2:30,3 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +3:15,5
Průběh RZ7:Poslední etapa nebyla zrovna krátká, vždyť posádky čekaly hned tři poměrně dlouhé zkoušky. Ráno začal nejrychleji Sébastien Ogier. Francouz byl o 5,6s rychlejší než jeho kolega a vedoucí muž soutěže, Jari-Matti Latvala. Třetí čas zajel Andreas Mikkelsen (+13,1s). Dani Sordo se díky pěknému čtvrtému času (+17,6s) posunul hned před dva sopeře na průběžné deváté místo. Z bodované desítky tak vypadl Ott Tänak. Náš Martin Prokop si o příčku polepšil na úkor Juliena Maurina na 13. místo.
Po RZ7:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 2:03:45,0 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +17,6 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +38,3 4. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +1:09,7 5. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +1:22,7 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +1:39,2 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:41,5 8. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +1:59,9 9. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:14,6 10. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +2:20,4
neděle
Průběh RZ6:6. rychlostní zkouška se jela jako první test letošní Tour de Corse na suchém asfaltu. Vlhko bylo jenom místy v lesních pasážích. Vítězství si připsal Sébastien Ogier, druhý čas pak Jari-Matti Latvala (+8,7 s). Fin se tím dostal do čela soutěže - v cíly zkoušky navíc uvedl, že jej zdržely menší problémy s převodovkou. Elfyn Evans mu však statečně vzdoruje, když zajel třetí čas (+12,4 s) a po druhé etapě jezdci Fordu patří druhá příčka se ztrátou 2 vteřin.
O další příčku přišel Kevin Abbring s Hyundai i20 WRC. Holanďan připustil, že na tento test nezvolil vhodné nastavení svého vozu a zajel až 13. čas. Tím se před něj v celkovém pořadí dostal Kris Meeke s Citroënem DS 3 WRC. Test se nepovedl Sarrazinovi s privátním Fordem Fiesta RS WRC (15. čas), což vyústilo ve ztrátu dvou pozic (přeskočili jej Paddon a Bouffier).
Po včerejší výměně pneumatiky a ztrátě dvou minut je stále až 11. Sordo (+2:02 min.). Martin Prokop je 14. Ve WRC2 má Škoda Auto Lappiho na průběžném druhém místě, na vedoucího Maurina ztrácí 19 vteřin.
Po RZ6:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 1:42:24,8 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +2,0 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +30,8 4. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +53,6 5. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +1:00,1 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +1:05,7 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:25,5 8. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +1:37,2 9. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +1:54,6 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +1:53,9
Průběh RZ5:Na první dnešní odjeté zkoušce tovární Volkswageny na nic nečekaly a získaly hattrick. Vítězství na zkoušce získal Jari-Matti Latvala, druhý byl Andreas Mikkelsen (+4,5 s) a třetí Sébastien Ogier (+14,4 s). Latvala se tak dostal na druhé místo a Mikkelsen postoupil ze 7. na 3. pozici. Důležitý byl výkon Elfyna Evanse, který byl klasifikován až jako 7. se ztrátou 21,2 s. Jeho náskok na čele se tak smrskl na pouhých 1,7 s.
Posádky si ztěžovaly na spoustu bahna na trati. Smůlu měl Robert Kubica. Polák měl defekt, který měnil na trati. Avšak v průběhu měřené zkoušky udělal další defekt, což už jej donutilo odstoupit. Do TOP10 se tak dostal Tänak. Po včerejšku druhý Kevin Abbring byl až 10., a tak se propadl až na 4. místo. Krise Meekea s továrním Citroënem posunul 4. čas na celkově 5. místo.
Po RZ5:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC 1:14:00,2 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1,7 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +27,8 4. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +29,1 5. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +43,0 6. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +47,5 7. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +1:07,5 8. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:14,3 9. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +1:14,6 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +1:34,0
Průběh RZ4:Tato RZ byla z důvodu přívalového deště a nesjízdnosti jak tratí RZ tak i příjezdových komunikací zrušena. Platí tedy výsledky po RZ3.
sobota
Průběh RZ3:Fantastický výkon na 36,5 km dlouhé RZ3 předvedl tovární jezdec M-Sportu. Elfyn Evans doslova rozdrtil konkurenci, když druhého v cíli, Kevina Abbringa, porazil o 10,3s (ale třeba Latvala ztratil 33,1s!, Fin přirovnal situaci na trati k Rally Monte Carlo). Velšan přitom v cíli řekl, že si nemyslel, že jede takto rychle, avšak hodně děkoval svým špionům. Pilot Fordu Fiesta RS WRC tak vede po pátku soutěž MS!
Rovněž skvěle zajel Kevin Abbring jedoucí se čtvrtým Hyundai i20 WRC. druhý čas jej katapultoval na druhé místo v soutěži. Holanďan si pochvaloval změny, které udělal v servisu. Smůlu měl Ogier, který jel v podobném tempu jako Evans, ale udělal defekt a musel měnit kolo na trati. Soudě dle ztráty v cíli (+1:29 min na Evanse) se mu to ale povedlo v rekordním čase. Francouz ale nakonec při cestě do uzavřeného parkoviště musel svůj Volkswagen Polo R WRC odstavit pro nefunkční řazení. Zítra pojede v rámci Rally 2.
Ostrý kámen hned po startu trefil také Sordo (po dnešku až 14.), i on musel měnit pneumatiku na trati. Španěl ztratil ale minuty 2. Třetí a čtvrté místo na zkoušce připadlo domácím matadorům na Fordech Fiesta RS WRC, kteří zde vloni bojovali o vítězství - Stéphanu Sarrazinovi a Bryanu Bouffierovi. Mimo TOP10 tak jsou z továrníků Paddon (11.), Tänak (12.) a trojka Citroënu Lefebvre (13.). Prokopovi patří 15. místo.
Ve WRC2 vede Breen před Maurinem a Lappim, na RZ3 musel odstoupit do té doby vedoucí Tidemand.
Po RZ3:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC 46:48,5 - - - 2. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +18,7 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +22,9 4. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +38,8 5. R. Kubica - M. SzczepaniakFord Fiesta RS WRC +40,3 6. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +43,1 7. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +44,5 8. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +47,0 9. B. Bouffier - T. de la HayeFord Fiesta RS WRC +1:04,8 10. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:14,9
Průběh RZ2:Tato RZ byla z důvodu přívalového deště a nesjízdnosti jak tratí RZ tak i příjezdových komunikací zrušena. Platí tedy výsledky po RZ1.
Průběh RZ1:Soutěž na Korsice začala pěkně zostra, na posádky čekala zkouška dlouhá něco lehce přes 29 km. Jelo se na mokrém asfaltu, což určitě posádkám práci neulehčilo. Své by mohl povyprávět Thierry Neuville, který hned po 1,2 km trefil pravým zadním kolem kraj mostu, poškodil zavěšení a pro dnešek musel vzdát. Většina posádek ve stopce po RZ říkala, že nejal naplno a že jede hlavou.
Vítězství na zkoušce si dělí dva jezdci - Robert Kubica a Sébastien Ogier. Oba borci zajel na desetinu shodný čas. Třetí Jari-Matti Latvala ztratil 5,8s. Náš Martin Prokop zajel jedenáctý čas, porazil tak třeba Otta Tänaka (12.) nebo Bryana Bouffiera (14.). Zajímavostí je, že Kubica v cíli prohlásil, že nastavení jeho auta nebylo dobré a že se potýkal s nedotáčivostí.
Po RZ1:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 19:44,0 - - - = R. Kubica - M. SzczepaniakFord Fiesta RS WRC +0,0 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +5,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +12,5 5. M. Ostberg - J. AnderssonCitroën DS 3 WRC +14,3 6. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +16,0 7. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +24,4 8. K. Meeke - P. NagleCitroën DS 3 WRC +27,8 9. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +31,4 10. S. Sarrazin - J. RenucciFord Fiesta RS WRC +35,0Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.