Ačkoliv Elfyn Evans v Austrálii opět zůstal za očekáváními, tak jeho šéf, Malcolm Wilson, ukončil veškeré spekulace, které se objevily, dle kterých měl být Velšan těsně před vyhazovem.
Malcolm Wilson teď ale potvrdil, že Elfyn Evans letošní sezonu ve WRC zcela jistě dokončí s M-Sportem, ačkoliv jeho výkon v Austrálii byl zklamáním. Evans soutěž v New South Wales dokončil až jako devátý a byl výrazně pomalejší než jeho týmový kolega, Ott Tänak.
Je fér ale přiznat, že mladík měl s vozem na soutěži v okolí Coffs Harbour problémy, na které se teď M-Sport ve své bázy v Cumbrii snaží najít řešení. Medii v posledních dnech proběhla zpráva, že by Wilson mohl na poslední tři soutěže roku, ve kterých chce ještě s Hyundai a Citroënem zabojovat o celkově druhé místo mezi týmy, Evanse nahradit za někoho jiného. M-Sport je aktuálně v pořadí až čtvrtý, na druhý Hyundai však ztrácí pouze 29 bodů.
"Řekl jsem mu, že by neměl poslouchat tyhle kecy, že bude údajně propuštěn," říká Malcolm Wilson. "To nebude. Mohu mu garantovat, že bude i na posledních třech soutěžích roku sedět v autě. Ovšem musíme vidět pár změn. Ott odvedl dobrou práci. Takže můžeme vidět, čeho je auto schopné."
Mezi jezdci je Evans na sedmém místě, dva body před Tänakem, který neměl zrovna povedený vstup do sezony. Pak ale v dubnu v Argentině vyjel podium a od té doby získal v následujících šesti závodech hned 49 bodů. Evans ze stejných soutěží vytěžil jen 22 bodů.
"Nevím, co bylo za problém. Prostě jsem se v autě necítil dobře. Ztrácel jsem. Byl to velmi, velmi těžký podnik. Měli jsme štěstí, že jsme za těchto okolností přestáli noční zkoušku - hodně štěstí, bylo to těsné. Teď ale pojedeme domů, abychom porozuměli tomu, co se stalo, a abychom už takový další podnik nezažili," řekl po soutěži Elfyn Evans.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.