AKTUALIZACE PO RZ17; O tomto víkendu se jede pro asi většinu soutěžících nejvzdálenější soutěž - Rally Australia. Sébastien Ogier může už na konci tohoto víkendu slavit svůj třetí mistrovský titul.
Průběh nedělní etapy:V neděli na posádky čekalo hned pět měřených testů. RZ13 Bucca Long 1 se stala kořistí továrního týmu VW, když pořadí na prvních třech místech bylo Ogier, Latvala, Mikkelsen. Fin se tak posunul v průběžném pořadí soutěže posunul na druhé místo na úkor Krise Meeka na Citroënu. Zajímavostí je, že Jari-Matti jel takové tempo, až mu z toho prasklo čelní sklo.
Na RZ14 byly nejrychlejší opět tři vozy Volkswagen. Pořadí zůstalo rovněž nezměněno: Ogier, Latvala, Mikkelsen. Motor německého týmu se tak točil naplno. Někteří jezdci (třeba Neuville) však již přiznávali, že na to moc netlačí a chtějí dojet hlavně do cíle a pobrat body.
RZ15 Settles Rd byla jen krátkou speciálkou měřící 6,4 km. Ani zde nedošlo na čele k žádným personálním změnám. Nejrychlejší byl tedy Ogier, druhý byl Latvala a třetí Mikkelsen. V TOP10 nedošlo k žádné změně, přesto jsme na čele mohli sledovat vyrovnaný boj: 1. Ogier, 2. Latvala (+7,3s), 3. Meeke 19,6s a 4. Mikkelsen 23,8s.
Ani servis nic nezměnil na dominanci továrního Volkswagenu v nedělní etapě. Tentokrát ale bylo pořadí lehce odlišné: Ogier, Mikkelsen (+2,8s) a Latvala (+3,9s). Mikkelsen vyfasoval 10s penalizaci za předčasný příjezd do ČK. Problém po této zkoušce na přejezdu k Power Stage ale zaznamel Jari-Matti Latvala, který musel měnit řemen od alternátoru.
Pak už na posádky čekala jen Power Stage, která nepřinesla žádné změny v TOP3 a tovární tým VW tak v neděli nepustil mezi nejlepší tři žádný jiný vůz! Tentokrát bylo pořadí Ogier, Latvala, Mikkelsen. Seb Ogier tak vítězí v Austrálii a připisuje si titul mezi jezdci za rok 2015!
Výsledky Power Stage:1) Sébastien Ogier + 3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Andreas Mikkelsen +1 bod
Výsledky po RZ17:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:29:16,4 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +12,3 3. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +32,6 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +38,5 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +55,0 6. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +1:38,0 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +2:08,3 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:15,2 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +4:33,7 10. N. Al-Attiyah - M. BaumelFord Fiesta RRC +11:46,5
Průběh sobotní etapy:V sobotu začala etapa RZ9 Nambucca 1, která měřila něco lehce přes 50 km! Pro posádky to tak byla velká výzva. Nejlépe ji zvládl skoro místní borec, Hayden Paddon, když byl o 4,6s rychlejší než Andreas Mikkelsen. Třetí čas zajel Ott Tänak (+4,9s). Do čela soutěže se vrátil díky čtvrtému času v RZ Kris Meeke, Jari-Matti Latvala si o příčku pohoršil. Na průběžné třetí místo se vyšvihl Mikkelsen, o příčku si pohoršil Ogier. Paddon se tímto vítězstvím posunul z šestého na páté místo průběžné klasifikace, jeho kolega Sordo (hned po startu přišel o zadní brzdy) spadl právě z pátého místa až na sedmé. Na šestou příčku se posunul Ott Tänak. Problémy s motorem brzdily Lorenza Bertelliho.
Na RZ10, která měřila pouze cca 8 km byl nejrychlejší opět Hayden Paddon. 0,6s ztratil Ott Tänak na Fordu a třetí Latvala ztratil 1,7s. V průběžném pořadí se posunul na třetí místo Sébastien Ogier na úkor Andrease Mikkelsena. Po této zkoušce se posádky před odpoledními druhými průjezdy stejných dvou měřených testů odebraly do servisu.
Druhý průjezd dlouhé zkoušky opanoval Sébastien Ogier, což ho vyneslo na úkor Jariho-Mattiho Latvaly (4. čas) už na druhé místo celkově. Na vedoucího Meeka ztrácel jen 2,4s. Ten zajel na RZ druhý čas (+1,5s) a třetí byl Andreas Mikkelsen (+3,4s).
Na posádky pak už čekalo jen 8 měřených kilometrů. Nejrychleji je zvládl Sébastien Ogier, druhý Jari-Matti Latvala zaostal o 0,7s a třetí Neuville o 2s. Fracouzovi to stačilo, aby se posunul o pouhých 0,3s do vedení před Krise Meeka (4. čas). Ke změně došlo také mezi dvojicí jezdců na Hyundai, když Neuville přeskočil Sorda.
Výsledky po RZ12:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:20:51,8 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +0,3 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +2,6 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +9,1 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +19,4 6. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +39,1 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:03,9 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +1:10,2 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +3:15,1 10. N. Al-Attiyah - M. BaumelFord Fiesta RRC +8:30,4
Průběh páteční etapy:Úvodní zkouška soutěže byla nová pro všechny a nejrychleji na ní začal Dani Sordo s Hyundai, který si velmi pochvaloval nastavení svého vozu i20 WRC. Druhý byl Mikkelsen a třetí Tänak, Ogier zajel pro začátek až 8. čas, musel se sklonit i před nováčkem v týmu Citroën, Stéphanem Lefebvrem (7.).
Sordo pokračoval na vítězné vlně i na RZ2, kterou vyhrál o 1,6s před kolegou Paddonem. Pro Hyundai začala soutěž na pro něj důležitém trhu více než dobře. Třetí čas zde zajel Kris Meeke s Citroënem. Takto vypadalo i průběžné pořadí. Ogier opět hodně ztrácel čistěním tratě a byl opět až 8.
Španěl s továrním Hyundai i20 proletěl i RZ3 v nejrychlejším času! Druhý v cíli, Meeke, na něj ztratil 2,5s. V této části soutěže měl Dani na čele náskok 7s před Paddonem (5. čas na zkoušce). Nejrychlejší VW bylo v rukou Mikkelsena na průběžném čtvrtém místě (přeskočil na této vložce díky 4. času Tänaka).
Až v RZ4 dokázal někdo Sorda porazit, nejrychlejší na 29,5 km dlouhé vložce (nejdelší ze sekce) byl Meeke. Ten díky svému výkonu poskočil dokonce hned do vedení v soutěži! Sordo byl totiž až 6. se ztrátou 11,2s (v jedné vracečce mu zhasl motor). Díky druhému času poskočil na 6. místo Ogier. Defekt po nárazu do břehu zaznamenal Evans s Fordem (ztráta 1:18 min), navíc si stěžoval na nastavení.
Po zastávce v servisní zoně už čal úřadoval tovární tým Volkswagenu - RZ5 Latvala před Meekem a Tänakem. Fin poskočil díky tomuto výsledku na 4. místo před Mikkelsena.
Latvala po RZ6 díky dalšímu dílčímu vítězství postupuje už na dělené druhé místo (se Sordem) v průběžném pořadí. Druhý v tomto testu, Mikkelsen, odsouvá za svá záda Paddona. Dva Hyundai (Sordo a Paddon) tedy ztratili pozice ve prospěch vozů VW (Latvala a Mikkelsen. Neuville se zezadu hodně tlačí na 7. místo Tänaka (vzájemný rozdíl 0,4s ve prospěch Estonce).
Latvala kraluje i nadále - třetí odpolední zkouška mu přinesla další vítězství. Zezadu jej podpořili Mikkelsen a Ogier. Jari-Matti se tak osamostatňuje na druhém místě (Sordo ztrácí 1,1s), Ogier postupuje už na dělené 5. místo (s Paddonem). Vedení stále hájil Meeke s Citroënem.
Poslední vložku dne, RZ8, ovládl Sébastien Ogier, který těžil z toho, že se nad tratí usazoval prách. Na druhém průjezdu nejdelšího testu dne Francouz deklasoval (na páteční poměry) konkurenci, když vyhrál o 4,7s na Latvalou a třetího Meekea porazil už o 11,2s. Tyto výsledky samozřejmě přinesly výrazné změny v průběžných výsledcích. Do čela se po pátku dostal Latvala, Meeke byl druhý a na třetí místo se vyšvihl Ogier. Etapu nedokončil Lefebvre, v sobotu ale pokračoval s penalizací 10 minut.
Výsledky po RZ8:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 1:15:29,1 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +2,0 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +4,6 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +12,9 5. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +15,9 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +25,5 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +37,2 8. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +40,2 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +2:21,8 10. L. Bertelli - L. GranaiFord Fiesta RS WRC +3:37,9Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.