AKTUALIZACE PO RZ17; O tomto víkendu se jede pro asi většinu soutěžících nejvzdálenější soutěž - Rally Australia. Sébastien Ogier může už na konci tohoto víkendu slavit svůj třetí mistrovský titul.
Průběh nedělní etapy:V neděli na posádky čekalo hned pět měřených testů. RZ13 Bucca Long 1 se stala kořistí továrního týmu VW, když pořadí na prvních třech místech bylo Ogier, Latvala, Mikkelsen. Fin se tak posunul v průběžném pořadí soutěže posunul na druhé místo na úkor Krise Meeka na Citroënu. Zajímavostí je, že Jari-Matti jel takové tempo, až mu z toho prasklo čelní sklo.
Na RZ14 byly nejrychlejší opět tři vozy Volkswagen. Pořadí zůstalo rovněž nezměněno: Ogier, Latvala, Mikkelsen. Motor německého týmu se tak točil naplno. Někteří jezdci (třeba Neuville) však již přiznávali, že na to moc netlačí a chtějí dojet hlavně do cíle a pobrat body.
RZ15 Settles Rd byla jen krátkou speciálkou měřící 6,4 km. Ani zde nedošlo na čele k žádným personálním změnám. Nejrychlejší byl tedy Ogier, druhý byl Latvala a třetí Mikkelsen. V TOP10 nedošlo k žádné změně, přesto jsme na čele mohli sledovat vyrovnaný boj: 1. Ogier, 2. Latvala (+7,3s), 3. Meeke 19,6s a 4. Mikkelsen 23,8s.
Ani servis nic nezměnil na dominanci továrního Volkswagenu v nedělní etapě. Tentokrát ale bylo pořadí lehce odlišné: Ogier, Mikkelsen (+2,8s) a Latvala (+3,9s). Mikkelsen vyfasoval 10s penalizaci za předčasný příjezd do ČK. Problém po této zkoušce na přejezdu k Power Stage ale zaznamel Jari-Matti Latvala, který musel měnit řemen od alternátoru.
Pak už na posádky čekala jen Power Stage, která nepřinesla žádné změny v TOP3 a tovární tým VW tak v neděli nepustil mezi nejlepší tři žádný jiný vůz! Tentokrát bylo pořadí Ogier, Latvala, Mikkelsen. Seb Ogier tak vítězí v Austrálii a připisuje si titul mezi jezdci za rok 2015!
Výsledky Power Stage:1) Sébastien Ogier + 3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Andreas Mikkelsen +1 bod
Výsledky po RZ17:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:29:16,4 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +12,3 3. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +32,6 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +38,5 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +55,0 6. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +1:38,0 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +2:08,3 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:15,2 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +4:33,7 10. N. Al-Attiyah - M. BaumelFord Fiesta RRC +11:46,5
Průběh sobotní etapy:V sobotu začala etapa RZ9 Nambucca 1, která měřila něco lehce přes 50 km! Pro posádky to tak byla velká výzva. Nejlépe ji zvládl skoro místní borec, Hayden Paddon, když byl o 4,6s rychlejší než Andreas Mikkelsen. Třetí čas zajel Ott Tänak (+4,9s). Do čela soutěže se vrátil díky čtvrtému času v RZ Kris Meeke, Jari-Matti Latvala si o příčku pohoršil. Na průběžné třetí místo se vyšvihl Mikkelsen, o příčku si pohoršil Ogier. Paddon se tímto vítězstvím posunul z šestého na páté místo průběžné klasifikace, jeho kolega Sordo (hned po startu přišel o zadní brzdy) spadl právě z pátého místa až na sedmé. Na šestou příčku se posunul Ott Tänak. Problémy s motorem brzdily Lorenza Bertelliho.
Na RZ10, která měřila pouze cca 8 km byl nejrychlejší opět Hayden Paddon. 0,6s ztratil Ott Tänak na Fordu a třetí Latvala ztratil 1,7s. V průběžném pořadí se posunul na třetí místo Sébastien Ogier na úkor Andrease Mikkelsena. Po této zkoušce se posádky před odpoledními druhými průjezdy stejných dvou měřených testů odebraly do servisu.
Druhý průjezd dlouhé zkoušky opanoval Sébastien Ogier, což ho vyneslo na úkor Jariho-Mattiho Latvaly (4. čas) už na druhé místo celkově. Na vedoucího Meeka ztrácel jen 2,4s. Ten zajel na RZ druhý čas (+1,5s) a třetí byl Andreas Mikkelsen (+3,4s).
Na posádky pak už čekalo jen 8 měřených kilometrů. Nejrychleji je zvládl Sébastien Ogier, druhý Jari-Matti Latvala zaostal o 0,7s a třetí Neuville o 2s. Fracouzovi to stačilo, aby se posunul o pouhých 0,3s do vedení před Krise Meeka (4. čas). Ke změně došlo také mezi dvojicí jezdců na Hyundai, když Neuville přeskočil Sorda.
Výsledky po RZ12:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:20:51,8 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +0,3 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +2,6 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +9,1 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +19,4 6. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +39,1 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:03,9 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +1:10,2 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +3:15,1 10. N. Al-Attiyah - M. BaumelFord Fiesta RRC +8:30,4
Průběh páteční etapy:Úvodní zkouška soutěže byla nová pro všechny a nejrychleji na ní začal Dani Sordo s Hyundai, který si velmi pochvaloval nastavení svého vozu i20 WRC. Druhý byl Mikkelsen a třetí Tänak, Ogier zajel pro začátek až 8. čas, musel se sklonit i před nováčkem v týmu Citroën, Stéphanem Lefebvrem (7.).
Sordo pokračoval na vítězné vlně i na RZ2, kterou vyhrál o 1,6s před kolegou Paddonem. Pro Hyundai začala soutěž na pro něj důležitém trhu více než dobře. Třetí čas zde zajel Kris Meeke s Citroënem. Takto vypadalo i průběžné pořadí. Ogier opět hodně ztrácel čistěním tratě a byl opět až 8.
Španěl s továrním Hyundai i20 proletěl i RZ3 v nejrychlejším času! Druhý v cíli, Meeke, na něj ztratil 2,5s. V této části soutěže měl Dani na čele náskok 7s před Paddonem (5. čas na zkoušce). Nejrychlejší VW bylo v rukou Mikkelsena na průběžném čtvrtém místě (přeskočil na této vložce díky 4. času Tänaka).
Až v RZ4 dokázal někdo Sorda porazit, nejrychlejší na 29,5 km dlouhé vložce (nejdelší ze sekce) byl Meeke. Ten díky svému výkonu poskočil dokonce hned do vedení v soutěži! Sordo byl totiž až 6. se ztrátou 11,2s (v jedné vracečce mu zhasl motor). Díky druhému času poskočil na 6. místo Ogier. Defekt po nárazu do břehu zaznamenal Evans s Fordem (ztráta 1:18 min), navíc si stěžoval na nastavení.
Po zastávce v servisní zoně už čal úřadoval tovární tým Volkswagenu - RZ5 Latvala před Meekem a Tänakem. Fin poskočil díky tomuto výsledku na 4. místo před Mikkelsena.
Latvala po RZ6 díky dalšímu dílčímu vítězství postupuje už na dělené druhé místo (se Sordem) v průběžném pořadí. Druhý v tomto testu, Mikkelsen, odsouvá za svá záda Paddona. Dva Hyundai (Sordo a Paddon) tedy ztratili pozice ve prospěch vozů VW (Latvala a Mikkelsen. Neuville se zezadu hodně tlačí na 7. místo Tänaka (vzájemný rozdíl 0,4s ve prospěch Estonce).
Latvala kraluje i nadále - třetí odpolední zkouška mu přinesla další vítězství. Zezadu jej podpořili Mikkelsen a Ogier. Jari-Matti se tak osamostatňuje na druhém místě (Sordo ztrácí 1,1s), Ogier postupuje už na dělené 5. místo (s Paddonem). Vedení stále hájil Meeke s Citroënem.
Poslední vložku dne, RZ8, ovládl Sébastien Ogier, který těžil z toho, že se nad tratí usazoval prách. Na druhém průjezdu nejdelšího testu dne Francouz deklasoval (na páteční poměry) konkurenci, když vyhrál o 4,7s na Latvalou a třetího Meekea porazil už o 11,2s. Tyto výsledky samozřejmě přinesly výrazné změny v průběžných výsledcích. Do čela se po pátku dostal Latvala, Meeke byl druhý a na třetí místo se vyšvihl Ogier. Etapu nedokončil Lefebvre, v sobotu ale pokračoval s penalizací 10 minut.
Výsledky po RZ8:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC 1:15:29,1 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +2,0 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +4,6 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +12,9 5. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +15,9 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +25,5 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +37,2 8. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +40,2 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +2:21,8 10. L. Bertelli - L. GranaiFord Fiesta RS WRC +3:37,9Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?