Vrátí se Čína do kalendáře MS v příštím roce? Po zkušební soutěži v Huairou zůstávají některé otázky stále otevřené.
Po odjetí kandidátské soutěže v Huairou (severně od Pekingu) zůstává stále nejasné, jestli se příští rok v nejlidnatější zemi světa pojede. V otázce bezpečnosti se zdál být promotér spokojen, také v otázce diváků nebyl hlášen žádný problém. Vedou se však úvahy, zda-li je město Huairou (hodina cesty od Pekingu) vhodným centrem soutěže.
Ze sportovního pohledu by bylo potřeba, aby soutěži pomohli zkušení organizátoři z Evropy (ostatně tak tomu bylo i v roce 1999). Nejistota panuje také v otázce vhodných vozů. V Čínském mistrovství totiž mohou startovat i auta, která nejsou homologovaná federací FIA. V TOP10 výsledcích letošní soutěže tak například nalezáme Golfy postavené Prodrivem nebo čínský vůz BAIC Senova D50 (skupina S).
Doplnění pole soutěže WRC místními vozy by tak bylo velmi obtížné. To se ukazuje také v Argentině, kde panuje stejná situace. Otázka je také, jak by se k vyškrtnutí jedné evropské soutěže postavili další pořadatelé. Jisté však je, že v kalendáři nebude víc než 13 soutěží. Zatím to vypadá, že nejslabší pozici má mít v případu vstupu Číny Francouzská rally na Korsice.
Konečné rozhodnutí by mělo padnout na zasedání FIA, které je v plánu 30. září. Tam předloží rally komise ke schválení kalendář WRC pro rok 2016. Do Číny se v době konání soutěže vypravily vysoce postavené osoby rallysportu - Jarmo Mahonen opustil v té době probíhající Rallye Deutschland, aby s finským šéfem tratí pro WRC, Kari Tarkiainen, prověřili situaci přímo na místě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.