Návrat Korsiky do MS v rally se postaral o určitý rozruch. S jejím návratem je nespokojený rovněž promotér šampionátu, který by rád zamířil spíš na východ od Evropy.
Počet soutěží zůstává stálý na čísle 13, více by jich být nemělo ani v příštím ročníku. Mělo by se tak předejít nadměrné zátěži rozpočtů jednotlivých týmů. Vzhledem k tomu, že na přání samotných výrobců bychom se v šampionátu měli dočkat Číny, tak musí někdo z aktuálních pořadatelů z kola ven.
"Mistrovství světa by se mělo pokud možno konat na každém kontinentu," řekl Oliver Ciesla, obchodní ředitel společnosti WRC Promoter GmbH pro německý ‚Motorsport aktuell'. "Ignorovat Asii a Afriku a místo toho hostovat na dvou středomořských ostrovech nedává z globálního hlediska moc smysl." Jedná se o jakési první varování pro Korsiku, s jejíž znovuzařazením do kalendáře nejsou dvakrát spokojeni výrobci ani promotér.
2. září má zasedat Rallyová komise MS. Mělo by se jednat také o návrhu kalendáře od promotéra, ten by měl být předložen na schválení Světové radě FIA 30. září. "Přáním všech zúčastněných je nakonec co možná nejdřívější plánovací jistota," dodal Ciesla. Dost dobře se tak může stát, že Francouzi přijdou o statut světové soutěže po pouhém roce.
Na poměru mezi asfaltem, šotolinou a sněhem by se bez Korsiky také nic nezměnilo. Rally China, která se jede asi 80 km severně od Pekingu, se koná na asfaltu. Mezi hlavní pořadatele tohoto podniku patří také Wan Heping, který se díky svým aktivitám ve FIA velmi dobře v rally vyzná a navíc sedí ve Světové radě FIA.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.