Promotér WRC: Jet dvě soutěže ve Středozemním moři není dost globální

Arai, Toshihiro	- Moscatt, Dale
Arai, Toshihiro - Moscatt, Dale, foto: www.ircseries.com
iM2 28. srpna 2015 22:51
Sdílej:

Návrat Korsiky do MS v rally se postaral o určitý rozruch. S jejím návratem je nespokojený rovněž promotér šampionátu, který by rád zamířil spíš na východ od Evropy.

Počet soutěží zůstává stálý na čísle 13, více by jich být nemělo ani v příštím ročníku. Mělo by se tak předejít nadměrné zátěži rozpočtů jednotlivých týmů. Vzhledem k tomu, že na přání samotných výrobců bychom se v šampionátu měli dočkat Číny, tak musí někdo z aktuálních pořadatelů z kola ven.

"Mistrovství světa by se mělo pokud možno konat na každém kontinentu," řekl Oliver Ciesla, obchodní ředitel společnosti WRC Promoter GmbH pro německý ‚Motorsport aktuell'. "Ignorovat Asii a Afriku a místo toho hostovat na dvou středomořských ostrovech nedává z globálního hlediska moc smysl." Jedná se o jakési první varování pro Korsiku, s jejíž znovuzařazením do kalendáře nejsou dvakrát spokojeni výrobci ani promotér.

2. září má zasedat Rallyová komise MS. Mělo by se jednat také o návrhu kalendáře od promotéra, ten by měl být předložen na schválení Světové radě FIA 30. září. "Přáním všech zúčastněných je nakonec co možná nejdřívější plánovací jistota," dodal Ciesla. Dost dobře se tak může stát, že Francouzi přijdou o statut světové soutěže po pouhém roce.

Na poměru mezi asfaltem, šotolinou a sněhem by se bez Korsiky také nic nezměnilo. Rally China, která se jede asi 80 km severně od Pekingu, se koná na asfaltu. Mezi hlavní pořadatele tohoto podniku patří také Wan Heping, který se díky svým aktivitám ve FIA velmi dobře v rally vyzná a navíc sedí ve Světové radě FIA. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?