Návrat Korsiky do MS v rally se postaral o určitý rozruch. S jejím návratem je nespokojený rovněž promotér šampionátu, který by rád zamířil spíš na východ od Evropy.
Počet soutěží zůstává stálý na čísle 13, více by jich být nemělo ani v příštím ročníku. Mělo by se tak předejít nadměrné zátěži rozpočtů jednotlivých týmů. Vzhledem k tomu, že na přání samotných výrobců bychom se v šampionátu měli dočkat Číny, tak musí někdo z aktuálních pořadatelů z kola ven.
"Mistrovství světa by se mělo pokud možno konat na každém kontinentu," řekl Oliver Ciesla, obchodní ředitel společnosti WRC Promoter GmbH pro německý ‚Motorsport aktuell'. "Ignorovat Asii a Afriku a místo toho hostovat na dvou středomořských ostrovech nedává z globálního hlediska moc smysl." Jedná se o jakési první varování pro Korsiku, s jejíž znovuzařazením do kalendáře nejsou dvakrát spokojeni výrobci ani promotér.
2. září má zasedat Rallyová komise MS. Mělo by se jednat také o návrhu kalendáře od promotéra, ten by měl být předložen na schválení Světové radě FIA 30. září. "Přáním všech zúčastněných je nakonec co možná nejdřívější plánovací jistota," dodal Ciesla. Dost dobře se tak může stát, že Francouzi přijdou o statut světové soutěže po pouhém roce.
Na poměru mezi asfaltem, šotolinou a sněhem by se bez Korsiky také nic nezměnilo. Rally China, která se jede asi 80 km severně od Pekingu, se koná na asfaltu. Mezi hlavní pořadatele tohoto podniku patří také Wan Heping, který se díky svým aktivitám ve FIA velmi dobře v rally vyzná a navíc sedí ve Světové radě FIA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.