Mikko Hirvonen sice pojede příští rok v lednu slavnou Rally Dakar, avšak kdyby mu zavolal jeho krajan, Tommi Mäkinen, který dává dohromady tovární tým Toyoty, a nabídl mu místo testovacího jezdce, tak by mu ne neřekl.
"Měl bych zájem pracovat pro Tommího projekt Toyoty WRC. Od továrny bydlím jen tři kilometry daleko. Pokud by se něco dělo nebo by začaly testy, tak bych byl velmi rychle na místě," říká Mikko Hirvonen pro 'Autosport'.
"Zatím je stále hodně brzy. Počkejme a uvidíme, jak se situace vyvine," vyzývá Fin. Ten odešel z WRC po loňské sezoně, protože už netoužil po celoročním cestování kolem světa. Naopak si chtěl více užívat své rodiny a dvou synů.
Před Rally Monte Carlo byl na testu Volkswagenu, když jezdil Jari-Matti Latvala. Tehdy řekl, že se přišel podívat na starého známého (byli spolu týmoví kolegové u Fordu). Hirvonen by odpovídal tomu, co Tommi Mäkinen hledá - zkušenému jezdci, který zná aktuální WRC (psali jsme zde).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.