Nejenom kvůli svému loňskému vítězství představuje pro Thierryho Neuvillea Německo speciální soutěž. Jezdec Hyundai pochází z Hünningenu u Sankt Vith, tedy nedaleko od centra soutěže. Lidé proto od něj budou čekat hodně.
O: Thierry, dokážete zopakovat loňské vítězství?TN: Dobře se připravíme a na start se postavíme se zdravím sebevědomím. Je ale jasné, že Volkswagen bude opět hodně silný. Také Citroën je na asfaltu dost rychlý. V roce 2014 jsme ale dokázali s naším Hyundai i20 WRC dobře držet krok a zajíždět nejrychlejší časy. Také letos je zde podium možné. Získat vítězství ale bude těžké, ale nikdy bychom z něj neměli spouštět naše oči.
O: Stoupl na Vás před soutěží [v Německu] poté, co jste vloni vyhrál, tlak?TN: Ne tak docela. Každý sice očekává, že opět pojedeme na čele, ale v roce 2014 jsme získali z odstoupení některých dalších týmů. Důležité je, že se stále budeme snažit o náš hlavní cíl - tím je dobrý výsledek. S konstantní a rychlou jízdou je podium možné získat.
O: Po šesti soutěžích na šotolině se MS vrátí v Německu na asfalt. Jak těžké je přizpůsobení se na nový povrch pro celý tým?TN: Přechod z šotoliny na asfalt je v první řadě výzvou pro soutěžní posádku, protože jízdní vlastnosti jsou na asfaltu zcela odlišné od těch na šotolině. Vždy to chce nějaký čas, než si na nový povrch zvyknete. Ale ten správný pocit se poté vždy brzy dostaví.
O: Jak byste člověku, který rally moc nerozumí, popsal rozdíl v jízdě na šotolině a asfaltu?TN: Celé chování auta je při jízdě jiné. Na šotolině jsou auta nastavena měkce. Naopak nastavení na asfalt je spíš tvrdé, pneumatiky mají mnohem vyšší přilnavost. Můžeme si to přirovnat s přechodem z limuziny do motokáry. Každý, kdo jel někdy s motokárou, už dobře ví, co myslím.
O: Co je půvabem soutěže v Německu?TN: Rallye Deutschland je velmi hezká, ale také dost proměnlivá, soutěž. Setkává se zde hned několik rozdílných podmínek. Jede se na úzkých cestičkách mezi vinicemi se spoustou 'vracáků', kde se musí podřadit až na jedničku a pak znovu akcelerovat. A pak je tu samozřejmě Baumholder [vojenský prostor] a Panzerplatte [dlouhá rychlostní zkouška vedoucí srze Baumholder] - ty vyžadují od auta a posádky úplně vše. Je zde také velmi důležitá volba pneumatik, hlavně pokud jsou proměnlivé podmínky.
O: Ná známé a pověstné Panzerplatte se mají fanoušci na co těšit, pochytíte jako jezdec také něco z této atmosféry?TN: Když se v roce 2014 jela na Panzerplatte poprvé krátká sprintová zkouška, tak jsme si před startem zkoušky atmosféru také trochu užili. Na křižovatkách se toho vždy hodně dělo. Také jsem viděl spoustu belgických vlajek - fanoušků z Belgie se každým rokem sjíždí velké množství, aby nás podpořili. Na samotné zkoušce se ale jako jezdci už plně koncentrujeme.
O: Rychlostní zkouška Waxweiler leží nedaleko Vašeho domova. Je zde na Vás o to větší tlak?TN: Moje rodina a fanclub mi zde budou letos držet palce přímo na místě. Z důvodu blízkosti mého domova je zde samozřejmě vždy více belgických fanoušků než jinde. Pro mě je to ale spíš hezká motivace než tlak navíc.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.