Neuville: Zopakovat vítězství v Německu bude těžké

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 22. července 2015 17:43
Sdílej:

Nejenom kvůli svému loňskému vítězství představuje pro Thierryho Neuvillea Německo speciální soutěž. Jezdec Hyundai pochází z Hünningenu u Sankt Vith, tedy nedaleko od centra soutěže. Lidé proto od něj budou čekat hodně.

O: Thierry, dokážete zopakovat loňské vítězství?TN: Dobře se připravíme a na start se postavíme se zdravím sebevědomím. Je ale jasné, že Volkswagen bude opět hodně silný. Také Citroën je na asfaltu dost rychlý. V roce 2014 jsme ale dokázali s naším Hyundai i20 WRC dobře držet krok a zajíždět nejrychlejší časy. Také letos je zde podium možné. Získat vítězství ale bude těžké, ale nikdy bychom z něj neměli spouštět naše oči. 

O: Stoupl na Vás před soutěží [v Německu] poté, co jste vloni vyhrál, tlak?TN: Ne tak docela. Každý sice očekává, že opět pojedeme na čele, ale v roce 2014 jsme získali z odstoupení některých dalších týmů. Důležité je, že se stále budeme snažit o náš hlavní cíl - tím je dobrý výsledek. S konstantní a rychlou jízdou je podium možné získat.

O: Po šesti soutěžích na šotolině se MS vrátí v Německu na asfalt. Jak těžké je přizpůsobení se na nový povrch pro celý tým?TN: Přechod z šotoliny na asfalt je v první řadě výzvou pro soutěžní posádku, protože jízdní vlastnosti jsou na asfaltu zcela odlišné od těch na šotolině. Vždy to chce nějaký čas, než si na nový povrch zvyknete. Ale ten správný pocit se poté vždy brzy dostaví.

O: Jak byste člověku, který rally moc nerozumí, popsal rozdíl v jízdě na šotolině a asfaltu?TN: Celé chování auta je při jízdě jiné. Na šotolině jsou auta nastavena měkce. Naopak nastavení na asfalt je spíš tvrdé, pneumatiky mají mnohem vyšší přilnavost. Můžeme si to přirovnat s přechodem z limuziny do motokáry. Každý, kdo jel někdy s motokárou, už dobře ví, co myslím.

O: Co je půvabem soutěže v Německu?TN: Rallye Deutschland je velmi hezká, ale také dost proměnlivá, soutěž. Setkává se zde hned několik rozdílných podmínek. Jede se na úzkých cestičkách mezi vinicemi se spoustou 'vracáků', kde se musí podřadit až na jedničku a pak znovu akcelerovat. A pak je tu samozřejmě Baumholder [vojenský prostor] a Panzerplatte [dlouhá rychlostní zkouška vedoucí srze Baumholder] - ty vyžadují od auta a posádky úplně vše. Je zde také velmi důležitá volba pneumatik, hlavně pokud jsou proměnlivé podmínky.

O: Ná známé a pověstné Panzerplatte se mají fanoušci na co těšit, pochytíte jako jezdec také něco z této atmosféry?TN: Když se v roce 2014 jela na Panzerplatte poprvé krátká sprintová zkouška, tak jsme si před startem zkoušky atmosféru také trochu užili. Na křižovatkách se toho vždy hodně dělo. Také jsem viděl spoustu belgických vlajek - fanoušků z Belgie se každým rokem sjíždí velké množství, aby nás podpořili. Na samotné zkoušce se ale jako jezdci už plně koncentrujeme.

O: Rychlostní zkouška Waxweiler leží nedaleko Vašeho domova. Je zde na Vás o to větší tlak?TN: Moje rodina a fanclub mi zde budou letos držet palce přímo na místě. Z důvodu blízkosti mého domova je zde samozřejmě vždy více belgických fanoušků než jinde. Pro mě je to ale spíš hezká motivace než tlak navíc.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.