Nejenom kvůli svému loňskému vítězství představuje pro Thierryho Neuvillea Německo speciální soutěž. Jezdec Hyundai pochází z Hünningenu u Sankt Vith, tedy nedaleko od centra soutěže. Lidé proto od něj budou čekat hodně.
O: Thierry, dokážete zopakovat loňské vítězství?TN: Dobře se připravíme a na start se postavíme se zdravím sebevědomím. Je ale jasné, že Volkswagen bude opět hodně silný. Také Citroën je na asfaltu dost rychlý. V roce 2014 jsme ale dokázali s naším Hyundai i20 WRC dobře držet krok a zajíždět nejrychlejší časy. Také letos je zde podium možné. Získat vítězství ale bude těžké, ale nikdy bychom z něj neměli spouštět naše oči.
O: Stoupl na Vás před soutěží [v Německu] poté, co jste vloni vyhrál, tlak?TN: Ne tak docela. Každý sice očekává, že opět pojedeme na čele, ale v roce 2014 jsme získali z odstoupení některých dalších týmů. Důležité je, že se stále budeme snažit o náš hlavní cíl - tím je dobrý výsledek. S konstantní a rychlou jízdou je podium možné získat.
O: Po šesti soutěžích na šotolině se MS vrátí v Německu na asfalt. Jak těžké je přizpůsobení se na nový povrch pro celý tým?TN: Přechod z šotoliny na asfalt je v první řadě výzvou pro soutěžní posádku, protože jízdní vlastnosti jsou na asfaltu zcela odlišné od těch na šotolině. Vždy to chce nějaký čas, než si na nový povrch zvyknete. Ale ten správný pocit se poté vždy brzy dostaví.
O: Jak byste člověku, který rally moc nerozumí, popsal rozdíl v jízdě na šotolině a asfaltu?TN: Celé chování auta je při jízdě jiné. Na šotolině jsou auta nastavena měkce. Naopak nastavení na asfalt je spíš tvrdé, pneumatiky mají mnohem vyšší přilnavost. Můžeme si to přirovnat s přechodem z limuziny do motokáry. Každý, kdo jel někdy s motokárou, už dobře ví, co myslím.
O: Co je půvabem soutěže v Německu?TN: Rallye Deutschland je velmi hezká, ale také dost proměnlivá, soutěž. Setkává se zde hned několik rozdílných podmínek. Jede se na úzkých cestičkách mezi vinicemi se spoustou 'vracáků', kde se musí podřadit až na jedničku a pak znovu akcelerovat. A pak je tu samozřejmě Baumholder [vojenský prostor] a Panzerplatte [dlouhá rychlostní zkouška vedoucí srze Baumholder] - ty vyžadují od auta a posádky úplně vše. Je zde také velmi důležitá volba pneumatik, hlavně pokud jsou proměnlivé podmínky.
O: Ná známé a pověstné Panzerplatte se mají fanoušci na co těšit, pochytíte jako jezdec také něco z této atmosféry?TN: Když se v roce 2014 jela na Panzerplatte poprvé krátká sprintová zkouška, tak jsme si před startem zkoušky atmosféru také trochu užili. Na křižovatkách se toho vždy hodně dělo. Také jsem viděl spoustu belgických vlajek - fanoušků z Belgie se každým rokem sjíždí velké množství, aby nás podpořili. Na samotné zkoušce se ale jako jezdci už plně koncentrujeme.
O: Rychlostní zkouška Waxweiler leží nedaleko Vašeho domova. Je zde na Vás o to větší tlak?TN: Moje rodina a fanclub mi zde budou letos držet palce přímo na místě. Z důvodu blízkosti mého domova je zde samozřejmě vždy více belgických fanoušků než jinde. Pro mě je to ale spíš hezká motivace než tlak navíc.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.