Nejenom kvůli svému loňskému vítězství představuje pro Thierryho Neuvillea Německo speciální soutěž. Jezdec Hyundai pochází z Hünningenu u Sankt Vith, tedy nedaleko od centra soutěže. Lidé proto od něj budou čekat hodně.
O: Thierry, dokážete zopakovat loňské vítězství?TN: Dobře se připravíme a na start se postavíme se zdravím sebevědomím. Je ale jasné, že Volkswagen bude opět hodně silný. Také Citroën je na asfaltu dost rychlý. V roce 2014 jsme ale dokázali s naším Hyundai i20 WRC dobře držet krok a zajíždět nejrychlejší časy. Také letos je zde podium možné. Získat vítězství ale bude těžké, ale nikdy bychom z něj neměli spouštět naše oči.
O: Stoupl na Vás před soutěží [v Německu] poté, co jste vloni vyhrál, tlak?TN: Ne tak docela. Každý sice očekává, že opět pojedeme na čele, ale v roce 2014 jsme získali z odstoupení některých dalších týmů. Důležité je, že se stále budeme snažit o náš hlavní cíl - tím je dobrý výsledek. S konstantní a rychlou jízdou je podium možné získat.
O: Po šesti soutěžích na šotolině se MS vrátí v Německu na asfalt. Jak těžké je přizpůsobení se na nový povrch pro celý tým?TN: Přechod z šotoliny na asfalt je v první řadě výzvou pro soutěžní posádku, protože jízdní vlastnosti jsou na asfaltu zcela odlišné od těch na šotolině. Vždy to chce nějaký čas, než si na nový povrch zvyknete. Ale ten správný pocit se poté vždy brzy dostaví.
O: Jak byste člověku, který rally moc nerozumí, popsal rozdíl v jízdě na šotolině a asfaltu?TN: Celé chování auta je při jízdě jiné. Na šotolině jsou auta nastavena měkce. Naopak nastavení na asfalt je spíš tvrdé, pneumatiky mají mnohem vyšší přilnavost. Můžeme si to přirovnat s přechodem z limuziny do motokáry. Každý, kdo jel někdy s motokárou, už dobře ví, co myslím.
O: Co je půvabem soutěže v Německu?TN: Rallye Deutschland je velmi hezká, ale také dost proměnlivá, soutěž. Setkává se zde hned několik rozdílných podmínek. Jede se na úzkých cestičkách mezi vinicemi se spoustou 'vracáků', kde se musí podřadit až na jedničku a pak znovu akcelerovat. A pak je tu samozřejmě Baumholder [vojenský prostor] a Panzerplatte [dlouhá rychlostní zkouška vedoucí srze Baumholder] - ty vyžadují od auta a posádky úplně vše. Je zde také velmi důležitá volba pneumatik, hlavně pokud jsou proměnlivé podmínky.
O: Ná známé a pověstné Panzerplatte se mají fanoušci na co těšit, pochytíte jako jezdec také něco z této atmosféry?TN: Když se v roce 2014 jela na Panzerplatte poprvé krátká sprintová zkouška, tak jsme si před startem zkoušky atmosféru také trochu užili. Na křižovatkách se toho vždy hodně dělo. Také jsem viděl spoustu belgických vlajek - fanoušků z Belgie se každým rokem sjíždí velké množství, aby nás podpořili. Na samotné zkoušce se ale jako jezdci už plně koncentrujeme.
O: Rychlostní zkouška Waxweiler leží nedaleko Vašeho domova. Je zde na Vás o to větší tlak?TN: Moje rodina a fanclub mi zde budou letos držet palce přímo na místě. Z důvodu blízkosti mého domova je zde samozřejmě vždy více belgických fanoušků než jinde. Pro mě je to ale spíš hezká motivace než tlak navíc.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?