Mikko Hirvonen našel novou výzvu - nebude testovačem týmu Toyota, ale zúčastní se s týmem X-raid Rally Dakar 2016.
První seznámení se s Mini All4 Racing dopadlo očividně pozitivně. Mikko Hirvonen odstartuje společně s X-raidem na Dakaru 2016. Aby měl Fin přechod k vytrvalostním soutěžím co možná nejjednoduší, tak jej bude navigovat velezkušený Michel Périn. Francouz na Dakaru slavil vítězství už čtyřikrát - naposledy v roce 2014 s Nanim Romou.
Périn se tak vrací ze svého důchodu, když už na testovacích jízdách seděl vedle Hirvonena. "Auto a terén jsou kompletně odlišné od toho v MS v rally. World Rally Car je preciznější a dává větší zpětnou vazbu, ale nedosáhnete s ním na body, které poskytuje Mini. Je neuvěřitelné, jak silné auto je. Rychlost není problémem, ale poznat limity auta, to je těžké," říká Mikko Hirvonen.
Fin by se měl na první vytrvalostní soutěži představit už koncem července na španělské Baja Aragon. "Mikko na nás během testu zanechal velmi dobrý dojem a sám se také cítil hned na první pokus v novém terénu dobře. I tak bychom ale neměli mít od prvního Dakaru moc vysoká očekávání.
Musí posbírat ještě mnoho zkušeností, protože Dakar je jedinečnou soutěží. V Michelovi má velmi zkušeného navigátora, který jej může podpořit v mnoha ohledech," řekl Sven Quandt, týmový manažer X-raidu.
Také Hirvonen se na svůj nový úkol těší: "Jde hodně o zkušenosti. Dakar je tak dlouhou soutěží a duny jsou úplně jiným světem. Projet je bez nějakého většího problému nebo uvíznutí, by bylo skvělým výsledkem pro můj první Dakar.
Baja Aragon vyžaduje jezdecký styl, kterému jsem více zvyklý. Ale být na trati bez rozpisu, to pro mě nebude jednoduché a v Mini ještě musím získat lepší pocit. Ale v autě se cítím dobře a vše funguje dobře. Doufám, že na Baja Aragon budu moci získat pár dobrých časů," uzavírá Fin.
A co Loeb?Z bývalých soutěžáků si s myšlenkou startu na Dakaru nepohrává jen Hirvonen - také Sébastien Loeb nedávno testoval Peugeot 2008 DKR a po testu řekl: "Bylo by to novou výzvou [Dakar] a líbilo by se mi to. Ale příprava by musela klapnout zároveň s mým aktuálním programem ve MS cestovních vozů, což by momentálně bylo těžké."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.