Mikko Hirvonen našel novou výzvu - nebude testovačem týmu Toyota, ale zúčastní se s týmem X-raid Rally Dakar 2016.
První seznámení se s Mini All4 Racing dopadlo očividně pozitivně. Mikko Hirvonen odstartuje společně s X-raidem na Dakaru 2016. Aby měl Fin přechod k vytrvalostním soutěžím co možná nejjednoduší, tak jej bude navigovat velezkušený Michel Périn. Francouz na Dakaru slavil vítězství už čtyřikrát - naposledy v roce 2014 s Nanim Romou.
Périn se tak vrací ze svého důchodu, když už na testovacích jízdách seděl vedle Hirvonena. "Auto a terén jsou kompletně odlišné od toho v MS v rally. World Rally Car je preciznější a dává větší zpětnou vazbu, ale nedosáhnete s ním na body, které poskytuje Mini. Je neuvěřitelné, jak silné auto je. Rychlost není problémem, ale poznat limity auta, to je těžké," říká Mikko Hirvonen.
Fin by se měl na první vytrvalostní soutěži představit už koncem července na španělské Baja Aragon. "Mikko na nás během testu zanechal velmi dobrý dojem a sám se také cítil hned na první pokus v novém terénu dobře. I tak bychom ale neměli mít od prvního Dakaru moc vysoká očekávání.
Musí posbírat ještě mnoho zkušeností, protože Dakar je jedinečnou soutěží. V Michelovi má velmi zkušeného navigátora, který jej může podpořit v mnoha ohledech," řekl Sven Quandt, týmový manažer X-raidu.
Také Hirvonen se na svůj nový úkol těší: "Jde hodně o zkušenosti. Dakar je tak dlouhou soutěží a duny jsou úplně jiným světem. Projet je bez nějakého většího problému nebo uvíznutí, by bylo skvělým výsledkem pro můj první Dakar.
Baja Aragon vyžaduje jezdecký styl, kterému jsem více zvyklý. Ale být na trati bez rozpisu, to pro mě nebude jednoduché a v Mini ještě musím získat lepší pocit. Ale v autě se cítím dobře a vše funguje dobře. Doufám, že na Baja Aragon budu moci získat pár dobrých časů," uzavírá Fin.
A co Loeb?Z bývalých soutěžáků si s myšlenkou startu na Dakaru nepohrává jen Hirvonen - také Sébastien Loeb nedávno testoval Peugeot 2008 DKR a po testu řekl: "Bylo by to novou výzvou [Dakar] a líbilo by se mi to. Ale příprava by musela klapnout zároveň s mým aktuálním programem ve MS cestovních vozů, což by momentálně bylo těžké."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.