Robertu Kubicovi se nedaří sbírat body, a tak není s dosavadním průběhem sezony spokojen. Polák přesně ví, ve kterých oblastech se musí zlepšit. Před nadcházejícím víkendem je na něj vyvíjen enormní tlak, protože se jede jeho domácí soutěž.
Roberta Kubicu i nadále soutěžení baví - i přes problémy s týmem (a následnou změnu) i nedostatek bodů na jeho kontě. Bodové konto však, podle názoru Poláka, neodráží ztrátu, kterou na celo MS má.
"S mým rozpočtem, mými zkušenostmi a rizikem, které podstupuji, byl odstup OK. Je jasné, že zvládnu jet rychleji, jenže teď se u toho může pokazit spousta věcí. Ve spoustě situací mi ještě chybí instinkt rally jezdce. Často jsou to maličkosti - ale následky nejsou pozitivní. I když jsem měl trošku smůlu, tak zatím se svým výkonem v této sezoně nejsem spokojen," říká jezdec pro 'Motorsport-aktuell'.
Aby získal potřebné zkušenosti, chce Kubica sedět v autě častěji a "mezi soutěžemi jezdit menší soutěže." Jenže tyto soutěže je třeba zaplatit a s financemi je to u bývalého pilota F1 natěsno: "Nikdo v MS nejezdí s vozem WRC s nižším rozpočtem jako já.
V roce 2013 jsem si sezonu ve WRC2 zaplatil z větší části z vlastní kapsy. V roce 2014 nastoupil polský petrolejářský koncern, Lotos, jako můj hlavní sponzor. Letos jsem před Vánocemi neměl na tuto sezonu ještě ani Euro jisté, ale rozhodnutí muselo padnout."
O víkendu čeká 30 letého soutěžáka domácí rally v Polsku, kde by se chtěl před domácími fanoušky ukázat. "Pojedu tam podruhé s WRC a soutěž bude pro nás všechny kompletně nová, protože pořadatelé přišli s novými úseky [80 % rychlostních zkoušek]. Chci samozřejmě získat nejlepší možný výsledek. Ale musíme zvolit kompromis mezi rozumným tempem, sbíráním zkušeností a ziskem bodů."
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.