Kubica není se sezonou zatím spokojen. "Nikdo nemá nižší rozpočet než já"

Kubica, Robert - Szczepaniak, Maciej
Kubica, Robert - Szczepaniak, Maciej, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. července 2015 21:30
Sdílej:

Robertu Kubicovi se nedaří sbírat body, a tak není s dosavadním průběhem sezony spokojen. Polák přesně ví, ve kterých oblastech se musí zlepšit. Před nadcházejícím víkendem je na něj vyvíjen enormní tlak, protože se jede jeho domácí soutěž.

Roberta Kubicu i nadále soutěžení baví - i přes problémy s týmem (a následnou změnu) i nedostatek bodů na jeho kontě. Bodové konto však, podle názoru Poláka, neodráží ztrátu, kterou na celo MS má. 

"S mým rozpočtem, mými zkušenostmi a rizikem, které podstupuji, byl odstup OK. Je jasné, že zvládnu jet rychleji, jenže teď se u toho může pokazit spousta věcí. Ve spoustě situací mi ještě chybí instinkt rally jezdce. Často jsou to maličkosti - ale následky nejsou pozitivní. I když jsem měl trošku smůlu, tak zatím se svým výkonem v této sezoně nejsem spokojen," říká jezdec pro 'Motorsport-aktuell'. 

Aby získal potřebné zkušenosti, chce Kubica sedět v autě častěji a "mezi soutěžemi jezdit menší soutěže." Jenže tyto soutěže je třeba zaplatit a s financemi je to u bývalého pilota F1 natěsno: "Nikdo v MS nejezdí s vozem WRC s nižším rozpočtem jako já. 

V roce 2013 jsem si sezonu ve WRC2 zaplatil z větší části z vlastní kapsy. V roce 2014 nastoupil polský petrolejářský koncern, Lotos, jako můj hlavní sponzor. Letos jsem před Vánocemi neměl na tuto sezonu ještě ani Euro jisté, ale rozhodnutí muselo padnout."

O víkendu čeká 30 letého soutěžáka domácí rally v Polsku, kde by se chtěl před domácími fanoušky ukázat. "Pojedu tam podruhé s WRC a soutěž bude pro nás všechny kompletně nová, protože pořadatelé přišli s novými úseky [80 % rychlostních zkoušek]. Chci samozřejmě získat nejlepší možný výsledek. Ale musíme zvolit kompromis mezi rozumným tempem, sbíráním zkušeností a ziskem bodů."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.