Robertu Kubicovi se nedaří sbírat body, a tak není s dosavadním průběhem sezony spokojen. Polák přesně ví, ve kterých oblastech se musí zlepšit. Před nadcházejícím víkendem je na něj vyvíjen enormní tlak, protože se jede jeho domácí soutěž.
Roberta Kubicu i nadále soutěžení baví - i přes problémy s týmem (a následnou změnu) i nedostatek bodů na jeho kontě. Bodové konto však, podle názoru Poláka, neodráží ztrátu, kterou na celo MS má.
"S mým rozpočtem, mými zkušenostmi a rizikem, které podstupuji, byl odstup OK. Je jasné, že zvládnu jet rychleji, jenže teď se u toho může pokazit spousta věcí. Ve spoustě situací mi ještě chybí instinkt rally jezdce. Často jsou to maličkosti - ale následky nejsou pozitivní. I když jsem měl trošku smůlu, tak zatím se svým výkonem v této sezoně nejsem spokojen," říká jezdec pro 'Motorsport-aktuell'.
Aby získal potřebné zkušenosti, chce Kubica sedět v autě častěji a "mezi soutěžemi jezdit menší soutěže." Jenže tyto soutěže je třeba zaplatit a s financemi je to u bývalého pilota F1 natěsno: "Nikdo v MS nejezdí s vozem WRC s nižším rozpočtem jako já.
V roce 2013 jsem si sezonu ve WRC2 zaplatil z větší části z vlastní kapsy. V roce 2014 nastoupil polský petrolejářský koncern, Lotos, jako můj hlavní sponzor. Letos jsem před Vánocemi neměl na tuto sezonu ještě ani Euro jisté, ale rozhodnutí muselo padnout."
O víkendu čeká 30 letého soutěžáka domácí rally v Polsku, kde by se chtěl před domácími fanoušky ukázat. "Pojedu tam podruhé s WRC a soutěž bude pro nás všechny kompletně nová, protože pořadatelé přišli s novými úseky [80 % rychlostních zkoušek]. Chci samozřejmě získat nejlepší možný výsledek. Ale musíme zvolit kompromis mezi rozumným tempem, sbíráním zkušeností a ziskem bodů."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.