Zatím jezdí všechny tovární týmy na pneumatikách od Michelinu. To by se ale mělo brzy změnit. Nejpozději za dva roky totiž chce Pirelli míchat kartami na úplném čele.
Pirelli hledá cestu zpět na vrchol ve WRC. Letos Italové obouvají všechny pravidelně startující soukromníky s vozy WRC (Robert Kubica, Martin Prokop a Lorenzo Bertelli). Jejich přítomnost v MS by se ale měla brzy zvýraznit.
"Zatímco vloni jsme byli aktivní prakticky pouze ve WRC2, letos spolupracujeme se třemi týmy s [vozy kategorie] WRC a také Nasserem Al-Attiyahem - vedoucím mužem WRC2. Jdeme po jasné cestě. I na výsledcích je vidět, že se informace od těchto jezdců projevují v našich produktech," řekl technický ředitel značky, Mario Isola, který si nenechal ujít domácí soutěž.
Nejpozději od sezony 2017 však chce Pirelli obouvat nějaký tovární tým - ty zatím výhradně spoléhají na Michelin. Je dost dobře možné, že by Italům mohla pomoci novinka z Francie. Michelin se totiž rozhodl přihlásit do tendru na dodavatele pneumatik pro F1.
Martin Prokop si pochvaluje spolupráci s techniky Pirelli, kteří jezdí i na testy
"Zatím ještě nemáme žádnou poptávku od továrního týmu, i proto si myslím, že příští rok ještě na našich pneumatikách žádný tovární tým nepojede. Od sezony 2017 by to ale mohlo vypadat jinak - navíc když vstoupí v platnost nová pravidla," pokračoval Isola.
Ogier vyvíjí nové asfaltové pneumatikyMezitím pokračuje Michelin ve vývoji nové asfaltové pneumatiky. Jako testovací pilot nebyl vybrán nikdo menší než úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, jak informuje německý 'rallye-magazin.de'. Pro Francouze to samozřejmě může představovat velmi podstatnou výhodu v boji o titul. Sébastien si může nové pneumatiky 'ušít' na míru podle sebe.
To se nelíbí především jeho týmovým kolegům - Jari-Mattimu Latvalovi a Andreasi Mikkelsenovi. Seveřané totiž preferují, když se pneumatika na asfaltu více ohýbá a pohybuje. Ogier naproti tomu upřednostňuje, stejně jako Loeb, tužší pneumatiky. Ty se více podobají okruhovým produktům a jejich provozní rámec je také výrazně užší.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?