Zatím jezdí všechny tovární týmy na pneumatikách od Michelinu. To by se ale mělo brzy změnit. Nejpozději za dva roky totiž chce Pirelli míchat kartami na úplném čele.
Pirelli hledá cestu zpět na vrchol ve WRC. Letos Italové obouvají všechny pravidelně startující soukromníky s vozy WRC (Robert Kubica, Martin Prokop a Lorenzo Bertelli). Jejich přítomnost v MS by se ale měla brzy zvýraznit.
"Zatímco vloni jsme byli aktivní prakticky pouze ve WRC2, letos spolupracujeme se třemi týmy s [vozy kategorie] WRC a také Nasserem Al-Attiyahem - vedoucím mužem WRC2. Jdeme po jasné cestě. I na výsledcích je vidět, že se informace od těchto jezdců projevují v našich produktech," řekl technický ředitel značky, Mario Isola, který si nenechal ujít domácí soutěž.
Nejpozději od sezony 2017 však chce Pirelli obouvat nějaký tovární tým - ty zatím výhradně spoléhají na Michelin. Je dost dobře možné, že by Italům mohla pomoci novinka z Francie. Michelin se totiž rozhodl přihlásit do tendru na dodavatele pneumatik pro F1.
Martin Prokop si pochvaluje spolupráci s techniky Pirelli, kteří jezdí i na testy
"Zatím ještě nemáme žádnou poptávku od továrního týmu, i proto si myslím, že příští rok ještě na našich pneumatikách žádný tovární tým nepojede. Od sezony 2017 by to ale mohlo vypadat jinak - navíc když vstoupí v platnost nová pravidla," pokračoval Isola.
Ogier vyvíjí nové asfaltové pneumatikyMezitím pokračuje Michelin ve vývoji nové asfaltové pneumatiky. Jako testovací pilot nebyl vybrán nikdo menší než úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, jak informuje německý 'rallye-magazin.de'. Pro Francouze to samozřejmě může představovat velmi podstatnou výhodu v boji o titul. Sébastien si může nové pneumatiky 'ušít' na míru podle sebe.
To se nelíbí především jeho týmovým kolegům - Jari-Mattimu Latvalovi a Andreasi Mikkelsenovi. Seveřané totiž preferují, když se pneumatika na asfaltu více ohýbá a pohybuje. Ogier naproti tomu upřednostňuje, stejně jako Loeb, tužší pneumatiky. Ty se více podobají okruhovým produktům a jejich provozní rámec je také výrazně užší.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.