Zatím jezdí všechny tovární týmy na pneumatikách od Michelinu. To by se ale mělo brzy změnit. Nejpozději za dva roky totiž chce Pirelli míchat kartami na úplném čele.
Pirelli hledá cestu zpět na vrchol ve WRC. Letos Italové obouvají všechny pravidelně startující soukromníky s vozy WRC (Robert Kubica, Martin Prokop a Lorenzo Bertelli). Jejich přítomnost v MS by se ale měla brzy zvýraznit.
"Zatímco vloni jsme byli aktivní prakticky pouze ve WRC2, letos spolupracujeme se třemi týmy s [vozy kategorie] WRC a také Nasserem Al-Attiyahem - vedoucím mužem WRC2. Jdeme po jasné cestě. I na výsledcích je vidět, že se informace od těchto jezdců projevují v našich produktech," řekl technický ředitel značky, Mario Isola, který si nenechal ujít domácí soutěž.
Nejpozději od sezony 2017 však chce Pirelli obouvat nějaký tovární tým - ty zatím výhradně spoléhají na Michelin. Je dost dobře možné, že by Italům mohla pomoci novinka z Francie. Michelin se totiž rozhodl přihlásit do tendru na dodavatele pneumatik pro F1.
Martin Prokop si pochvaluje spolupráci s techniky Pirelli, kteří jezdí i na testy
"Zatím ještě nemáme žádnou poptávku od továrního týmu, i proto si myslím, že příští rok ještě na našich pneumatikách žádný tovární tým nepojede. Od sezony 2017 by to ale mohlo vypadat jinak - navíc když vstoupí v platnost nová pravidla," pokračoval Isola.
Ogier vyvíjí nové asfaltové pneumatikyMezitím pokračuje Michelin ve vývoji nové asfaltové pneumatiky. Jako testovací pilot nebyl vybrán nikdo menší než úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, jak informuje německý 'rallye-magazin.de'. Pro Francouze to samozřejmě může představovat velmi podstatnou výhodu v boji o titul. Sébastien si může nové pneumatiky 'ušít' na míru podle sebe.
To se nelíbí především jeho týmovým kolegům - Jari-Mattimu Latvalovi a Andreasi Mikkelsenovi. Seveřané totiž preferují, když se pneumatika na asfaltu více ohýbá a pohybuje. Ogier naproti tomu upřednostňuje, stejně jako Loeb, tužší pneumatiky. Ty se více podobají okruhovým produktům a jejich provozní rámec je také výrazně užší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.