Pirelli chce nejpozději od roku 2017 'obouvat' tovární tým

Kubica, Robert - Szczepaniak, Maciej
Kubica, Robert - Szczepaniak, Maciej, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 18. června 2015 21:44
Sdílej:

Zatím jezdí všechny tovární týmy na pneumatikách od Michelinu. To by se ale mělo brzy změnit. Nejpozději za dva roky totiž chce Pirelli míchat kartami na úplném čele.

Pirelli hledá cestu zpět na vrchol ve WRC. Letos Italové obouvají všechny pravidelně startující soukromníky s vozy WRC (Robert Kubica, Martin Prokop a Lorenzo Bertelli). Jejich přítomnost v MS by se ale měla brzy zvýraznit.

"Zatímco vloni jsme byli aktivní prakticky pouze ve WRC2, letos spolupracujeme se třemi týmy s [vozy kategorie] WRC a také Nasserem Al-Attiyahem - vedoucím mužem WRC2. Jdeme po jasné cestě. I na výsledcích je vidět, že se informace od těchto jezdců projevují v našich produktech," řekl technický ředitel značky, Mario Isola, který si nenechal ujít domácí soutěž.

Nejpozději od sezony 2017 však chce Pirelli obouvat nějaký tovární tým - ty zatím výhradně spoléhají na Michelin. Je dost dobře možné, že by Italům mohla pomoci novinka z Francie. Michelin se totiž rozhodl přihlásit do tendru na dodavatele pneumatik pro F1.

Martin Prokop si pochvaluje spolupráci s techniky Pirelli, kteří jezdí i na testy

"Zatím ještě nemáme žádnou poptávku od továrního týmu, i proto si myslím, že příští rok ještě na našich pneumatikách žádný tovární tým nepojede. Od sezony 2017 by to ale mohlo vypadat jinak - navíc když vstoupí v platnost nová pravidla," pokračoval Isola.

Ogier vyvíjí nové asfaltové pneumatikyMezitím pokračuje Michelin ve vývoji nové asfaltové pneumatiky. Jako testovací pilot nebyl vybrán nikdo menší než úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, jak informuje německý 'rallye-magazin.de'. Pro Francouze to samozřejmě může představovat velmi podstatnou výhodu v boji o titul. Sébastien si může nové pneumatiky 'ušít' na míru podle sebe.

To se nelíbí především jeho týmovým kolegům - Jari-Mattimu Latvalovi a Andreasi Mikkelsenovi. Seveřané totiž preferují, když se pneumatika na asfaltu více ohýbá a pohybuje. Ogier naproti tomu upřednostňuje, stejně jako Loeb, tužší pneumatiky. Ty se více podobají okruhovým produktům a jejich provozní rámec je také výrazně užší.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?