AKTUALIZACE PO RZ19; Na středomořském ostrově Sardinia se bojuje v dalším kole MS o body. Od svého vstupu do WRC má na této soutěži skvělou bilanci VW, podaří se ji ostatním značkám změnit?
Po RZ23:V neděli na zbylé posádky čekaly poslední čtyři zkoušky Italské Rally. Ogiera o vítězství mohla připravit už jen velká chyba nebo selhání techniky.
Úvodní RZ20 zvládl nejlépe Hayden Paddon, druhý čas zajel Jari-Matti Latvala a třetí Elfyn Evans. Čtvrtý Seb Ogier však na 11 km ztratil 2,3s a všem tak vyslal jasný signál, že si svoje vítězství chce jednoznačně pohlídat. Až osmý čas v RZ zajel Thierry Neuville, ale i to mu stačilo na posunutí se na průběžné třetí místo před Madse Ostberga. Nor chyboval v jedné ze zatáček, poškodil auto (mimo jiné problém s brzdami) a ztratil lehce přes minutu.
RZ21 vyhrál Ogier o 0,3s před Andreasem Mikkelsenem. Třetího času dosáhl Ott Tänak na Fordu. Další 1:23 min na zkoušce nechal Ostberg, který bojoval s poškozeným autem, takže v průběžném pořadí přišel o další místo. Na čtvrté místo celkově se na jeho úkor dostal Elfyn Evans.
Na RZ22 bylo pořadí následující: Jari-Matti Latvala, Kris Meeke, Dani Sordo. Vedoucí Ogier (7. čas) už v cíli předchozí RZ hlásil, že na této zkoušce nechce tlačit a chce si pošetřit gumy na závěrečnou Power Stage.
RZ23 ukázala, že Volkswagen umí být neporazitelný, pokud se jim daří po technické stránce. Jezdci německého týmu obsadili první tři místa v pořadí Ogier, Latvala, Mikkelsen. Zajímavostí této soutěže bylo, kolik vozů mimo nejvyšší specifikaci WRC se dokázalo celkově dostat do TOP10.
Výsledky Power Stage:1) Sébastien Ogier +3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Andreas Mikkelsen +1 bod
Výsledky po RZ23
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 4:25:54,3 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:05,4 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +0:40 +4:22,5 4. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +5:34,4 5. M. Ostberg - J. AnderssonDS 3 WRC +7:50,1 6. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +0:30 +8:06,7 7. Y. Protasov - P. CherepinFord Fiesta RRC +14:57,7 8. P. Andreucci - A. AndreussiPeugeot 208 T16 +15:03,3 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +1:40 +17:41,7 10. K. Al-Quassimi - Ch. PattersonDS 3 WRC +19:12,0
Po RZ19:Odpolední sekce začala krátkou speciálkou, na které zajel nejrychlejší čas Thierry Neuville před Krisem Meekem. Mnohem důležitější pro vývoj závodu ale byla RZ17, na které musel odstavit vedle trati Ott Tänak svůj Ford Fiesta RS WRC - v převodovce se mu zasekl 6. rychlostní stupeň. Estonec tak bude muset dál čekat na podium. Pro problémy s převodovkou odstoupil cíly RZ také Kubica. Hodiny v polovině tratě předvedl Paddon, následně mu auto nešlo nastartovat. Novozélanďan tak přišel o svoje vedení ve prospěch Ogiera. Problémy s tlumičem hlásil také Latvala, který jím trefil velký kámen.
V RZ18 'na to šlápl' Mads Ostberg, který tušil ohrožení své pozice ze strany Latvaly, a test vyhrál. To ale netušil, že ani tak spěchat nemusel, protože Jari-Matti Latvala na přejezdu opravoval pravý zadní tlumič, do časové kontroly přijel pozdě, dostal 30s penalizace, avšak jeho oprava nevydržela na testu ztratil více než 2:20 min. Problémy s převodovkou potkaly Haydena Paddona - jezdec ve stopce odmítl dát rozhovor, kterému se ihned vzdálil Ogier.
Závěr dne obstaral 42 kilometrů dlouhý test, který vyhrál Ogier. Problémy s převodovkou stály Paddona 1:46 min. a sen o souboji o vítězství se mu rozplynul. Také Latvala se musel protrápit touto zkouškou s poškozeným Polem R WRC a ztratil další téměř 2:30 min. Ve WRC2 drží Jan Kopecký třetí místo.
Výsledky po RZ19
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:54:43,9 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:13,6 3. M. Ostberg - J. AnderssonDS 3 WRC +3:25,6 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +0:40 +3:57,0 5. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +5:15,5 6. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +0:30 +8:08,6 7. Y. Protasov - P. CherepinFord Fiesta RRC +13:32,4 8. P. Andreucci - A. AndreussiPeugeot 208 T16 +13:39,4 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +1:40 +15:30,8 10. Y. Al-Rajhi - M. Orr Ford Fiesta RRC +16:55,1
Po RZ15:Sobotní etapu začala krátká speciálka, kterou vyhrál Ogier. Na prvním dlouhém testu si TOP3 pozice rozdělili i průběžní jezdci z prvních tří míst - vyhrál Latvala před Ogierem a Paddonem. Před RZ12 musel odstoupit z 8. místa Lorenzo Bertelli, jeho osmé místo zaujal Elfyn Evans, který vstoupá pořadím vzhůru.
RZ13 byla smolná pro Martina Prokopa, který ztratil téměř 6 minut pro problém s tlakem oleje a následně odstoupil. Také Jari-Matti Latvala se nevyvaroval problémům. Fin po jednom z doskoků přistál až moc na stranu, poškodil pneumatiku a ztratil téměř 2:30 min. Tato ztráta jej srazila z 3. na 5. příčku. Potíže technického rázu trápily také Hyundai. Potíže zřejmě s palivovým systémem měl Dani Sordo, který během testu přicházel o výkon motoru. Thierry Neuville zase ztratil posilovač řízení a na čelní sklo mu vytékal olej. S defektem dojel Robert Kubica a kolo ulomil Andreas Mikkelsen.
Defekt na RZ14 přímo na trati měnil Robert Kubica, Polák ztratil přes 3 minuty. Do testu už neodstartoval Dani Sordo, u kterého se potvrdily problémy s palivovým systémem. Celých 22 kilometrů jel s prázdnou pneumatikou Mads Ostberg (+40,3s). Chuť si po minulé zkoušce spravil Latvala, který test vyhrál před Paddonem. Trojka továrního Hyundai stále fantasticky drží vedení před Ogierem. Na prvních čtyřech místech jsou vozy čtyř značek (pořadí: Hyundai, Volkswagen, Ford a Citroën).
V závěrečném testu sekce si připisuje double Volkswagen - vítězí Latvala před Ogierem. Třetí čas si shodně připisují Tänak s Paddonem. Jari-Matti se snaží dohnat co se dá a už se ze zadu blíží k Ostbergovi. Ve WRC2 je zatím Jan Kopecký čtvrtý. Kolega Lappi se vrátil do soutěže a předvádí velmi slušné tempo.
Výsledky po RZ15
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC 2:47:26,5 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +9,3 3. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +1:08,9 4. M. Ostberg - J. AnderssonDS 3 WRC +2:30,6 5. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +2:38,4 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +0:40 +3:46,6 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta RS WRC +4:49,0 8. P. Andreucci - A. AndreussiPeugeot 208 T16 +8:56,5 9. Y. Protasov - P. CherepinFord Fiesta RRC +9:33,2 10. Y. Al-Rajhi - M. Orr Ford Fiesta RRC +9:54,6
Po RZ10:Odpoledne se začínalo tou stejnou speciálkou, kterou se dopoledne končilo, pak následoval jeden jiný test a tři testy, jenž se jely už ráno. 2,58 km dlouhou RZ6 ovládl Jari-Matti Latvala, druhý čas zajeli shodně Dani Sordo a Sébastien Ogier a čtvrtý čas zaznamenal Thierry Neuville. V Itálii to tedy vypadalo na souboj Volkswagenů a Hyundai.
Na RZ7 zaznamenal nejrychlejší čas Ford zásluhou Otta Tänaka. Paddon si ale udržoval vedení, když zajel druhý čas. Třetí čas zajel Ogier. Tänak se díky tomuto času posunul na průběžné páté místo před Neuvilla (šestý čas na RZ, +7,8s). Mimo trať se dostal také zástupce českého továního týmu Škoda Motorsport, Esapekka Lappi. Fin ztratil 25:46 min. A jestliže před RZ7 v rámci WRC2 vedl, tak po RZ7 byl 20. z 22 startujících v této kategorii.
Na RZ8 jsme mohli sledovat velmi vyrovnanou bitvu mezi Latvalou, Ogierem a Paddonem. Tito tři borci zajeli tři nejrychlejší časy a to následovně: Latvala, +0,2s Ogier, +0,5s Paddon! Tomu se říká boj o čelo jak se patří. Čtvrtý Tänak ztratil už 4,7s. Do časové kontroly přijel o 10 minut později náš Jan Kopecký, který tak dostal penalizaci 1:40 min a v rámci WRC2 se propadl ze 2. na 7. místo. Ve vedení byl stále Paolo Andreucci.
Na RZ9 si nejrychlejší čas připsal Ogier. To Francouzovi stačilo k tomu, aby se posunul na druhé místo průběžně před Latvalu o 18s. Fin totiž na tomto testu ztratil takřka 22s. Druhý Paddon na Ogiera ale neztratil moc (+3,1s). Třetí čas zajel Dani Sordo (+6,2s). V průběžném pořadí se na průběžné sedmé místo dostal Mads Ostberg, o příčku si pohoršil náš Martin Prokop. Na přejezdový režim musel zkouškou projet Neuville, kterému upadla hadice turba, Thierry tak ztratil 52s.
RZ10 nepřinesla žádné překvapení mezi nejrychlejšími třemi. Tentokrát byl nejrychlejší Latvala, pak Ogier a pak Paddon. Na průběžné čtvrté místo se vyhoupl Ott Tänak a na páté Mads Ostberg. Na této zkoušce po havárii vypadl Nasser Al-Attiyah. levé zadní kolo ulomil a zavěšení poničil Dani Sordo, nafasoval tak penalizaci 10 minut a vypadl z boje o přední příčky.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC 1:35:08,5 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaHyundai i20 WRC +8,8 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +25,8 4. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +57,1 5. M. Ostberg - J. AnderssonDS 3 WRC +1:50,4 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:51,7 7. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +2:10,3 8. L. Bertelli - L. GranaiFord Fiesta RS WRC +4:07,7 9. P. Andreucci - A. AndreussiPeugeot 208 T16 +4:07,8 10. E. Evans - D. BarittFord Fiesta RS WRC +4:17,9
Po RZ5:Úvod soutěže v Itálii vypadal, alespoň co se výsledků týče, z českého hlediska velmi zajímavě. Po RZ1 Città di Cagliari se totiž na čele výsledkové listiny usadil náš Martin Prokop. Jednalo se však o 2,5 km superspeciálku. Na ní jsme mohli vidět hodiny v podání Roberta Kubici nebo třeba Lorenza Bertelliho. Penalizaci 10 vteřin za předčasný start do RZ dostal Dani Sordo, jinak ale Španěl zajel druhý čas. Třetího času dosáhl Andreas Mikkelsen. Zajímavostí také bylo, že Yazeed Al-Rajhi na této zkoušce trefil bariéru.
Na RZ2 byl nejrychlejší překvapivě Hayden Paddon z druhého týmu Hyundai. Novozélanďan se ujal vedení v soutěži. Druhý čas zajel Sébastien Ogier, který všem čistí trať a druhý byl Francouz i celkově. Třetí čas a formu týmu Hyundai, nebo spíše možnost týmu profitovat z dobrých startovních pozic, potvrdil Dani Sordo. Mimo trať po havárii skončil Kris Meeke, problémy s poškozeným tlumičem hlásil Lorenzo Bertelli.
I na RZ3 dosáhl nejrychlejšího času Hayden Paddon, když druhý nejrychlejší, Jari-Matti Latvala, ztrácel 11s a třetí Ott Tänak 11,5s. Paddon měl tedy na čele náskok na Latvalu už takřka 20s. Tato zkouška vystavila stopku Robertu Kubicovi, který havaroval.
RZ4 se stala kořiští Haydena Paddona, který tak dopoledne podával velmi pěkný výkon. Druhý čas zajel Thierry Neuville. Třetí čas zajel Seb Ogier, který se tak posunul na třetí místo také celkově. V průběžném pořadí to bylo našlapané mezi třetím (Ogier) a šestým místem (Tänak). Rozdíl mezi těmito čtyřmi místy byl 11,9s.
RZ5 byla krátkou speciálkou, na které k žádným změnám v TOP10 nedošlo. Pro úplnost tedy dodejme, že nejrychlejší byl Seb Ogier, pak Jari-Matti Latvala a třetí čas zajeli shodně Mads Ostberg a Dani Sordo.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC 46:30,9 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaHyundai i20 WRC +23,0 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +25,1 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +10s +35,0 5. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +39,0 6. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +41,4 7. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +1:12,4 8. M. Ostberg - J. AnderssonDS 3 WRC +1:29,2 9. P. Andreucci - A. AndreussiPeugeot 208 T16 +1:44,2 10. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +1:48,0Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.