Třetí pilot týmu Hyundai, Hayden Paddon, se od Sardinie může těšit na řazení pádlem pod volantem. Tedy na věc, která je ve WRC znovu povolená od začátku letošní sezony a tovární jezdci ji používají už od dubna.
Zatímco tovární piloti Thierry Neuville a Dani Sordo mohou využívat výhod řazení pádlem pod volantem už od dubnové Rally Argentina, tak Novozélanďan Hayden Paddon si na ulehčení své práce musel počkat. Třetí pilot Huyndai, který ale jede za zvláštní tým Hyundai Motorsport N, bude pádly řadit až na soutěži na Sardinii, která se jede v půli června.
Přesně na této soutěži mimochodem vloni absolvoval svůj debut za volantem Hyundai i20 WRC. "Doposud jsme jezdili se starší specifikací auta, ale teď čekáme na několik vyplepšení," řekl Hayden Paddon pro wrc.com. "Nestěžuji si, protože jako třetí jezdec v týmu mám tuto roli. Zároveň se soustřeďuji na to, abych se učil a byl trpělivý. A když přijdou novinky, tak za ně budu vděčný."
Paddonovi se letos poměrně daří. V Portugalsku dokázal během soutěže držet krok se svým značkovým kolegou, Danim Sordem. Nakonec ale bral 28 letý Paddon osmé místo. "Byli jsme mnohem konkurenceschopnější než v minulosti. Jednoduše jsme byli blíže [konkurenci]."
(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.