Timo Jouhki se chtěl již delší dobu stáhnout ze scény. Jenže teď se dlouholetý manažer finských jezdců ve WRC rozhodl vzít pod svá 'křídla' Teemu Suninena, juniora Toyoty.
Starý lišák Timu Jouhkinen se opět ukázal - s mladíkem Toyoty, Teemu Suninenem, uzavřel smlouvu s cílem dostat jej na vrchol ve WRC. Jméno Jouhkinena je ve světě WRC velmi známe - vystupoval jako manažer Juhy Kankkunena a Tommiho Mäkinena. K továrním sedačkám dopomohl i Toni Gardemeisterovi, Harri Rovanperäovi nebo Mikko Hirvonenovi.
Také Jari-Matti Latvala vděčí za svůj vstup do WRC dobrým kontaktům tohoto muže. Jenže díky svému věku už se chtěl pomalu ze scény začít stahovat. Jenže pak se do WRC vrátila Toyota, která si za svého mladíka vybrala Teemu Suninena - to oživilo zájem Tima o WRC.
K podpisu smlouvy mezi mladíkem a manažerem došlo už minulý rok a když ho letos v březnu Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila jako svého jezdce, Jouhkinen se v pozadí jen usmívala: "Teemu je syrový diamant!", informuje německý 'rallye-magazin.de.
Starty s S2000
Aby měl možnost se tento diamant obrousit, nabídl mu Jouhkinen kromě startů ve WRC3, které hradí Toyota, také starty se Škodou Fabia S2000. Na soutěžích v Polsku a Velké Británii bude mít možnost změřit své síly se špičkou kategorie WRC2.
Toyota má pod smlouvou syrový diamant, míní Jouhkinen (foto: Toyota Motorsport GmbH)
"Tratě v Polsku mi svým rychlým charakterem snad dobře sednou - jsou docela podobné těm ve Finsku. Také Británie je dobrá rally, budu zde moc získávat další zkušenosti s tratěmi WRC za úplně jiných podmínek. Je jasné, že tam bude mokro a také budeme bojovat s mlhou," říká Teemu Suninen.
"Myslím, že tento rok je pro mě velmi důležitý - možná dokonce ten nejdůležitější vůbec. Musím v něm totiž ukázat, že mám potenciál. Mým cílem je samozřejmě kokpit ve WRC." Takový cíl rád samozřejmě slyší i Timu. My jen dodejme, že navigátorem Suninena bude bývalý parťák Juhy Hänninena, Mikko Markkula.
"Až doposud jsem měl smlouvu s osmi až devíti továrními jezdci WRC a můj pocit o tom, čehou jsou tito jezdci schopni, nebyl nikdy špatný. Doufám, že to tak zůstane i Teema. Ve Finsku už svůj potenciál ukázal. Teď musíme najít cestu na špici."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?