Timo Jouhki se chtěl již delší dobu stáhnout ze scény. Jenže teď se dlouholetý manažer finských jezdců ve WRC rozhodl vzít pod svá 'křídla' Teemu Suninena, juniora Toyoty.
Starý lišák Timu Jouhkinen se opět ukázal - s mladíkem Toyoty, Teemu Suninenem, uzavřel smlouvu s cílem dostat jej na vrchol ve WRC. Jméno Jouhkinena je ve světě WRC velmi známe - vystupoval jako manažer Juhy Kankkunena a Tommiho Mäkinena. K továrním sedačkám dopomohl i Toni Gardemeisterovi, Harri Rovanperäovi nebo Mikko Hirvonenovi.
Také Jari-Matti Latvala vděčí za svůj vstup do WRC dobrým kontaktům tohoto muže. Jenže díky svému věku už se chtěl pomalu ze scény začít stahovat. Jenže pak se do WRC vrátila Toyota, která si za svého mladíka vybrala Teemu Suninena - to oživilo zájem Tima o WRC.
K podpisu smlouvy mezi mladíkem a manažerem došlo už minulý rok a když ho letos v březnu Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila jako svého jezdce, Jouhkinen se v pozadí jen usmívala: "Teemu je syrový diamant!", informuje německý 'rallye-magazin.de.
Starty s S2000
Aby měl možnost se tento diamant obrousit, nabídl mu Jouhkinen kromě startů ve WRC3, které hradí Toyota, také starty se Škodou Fabia S2000. Na soutěžích v Polsku a Velké Británii bude mít možnost změřit své síly se špičkou kategorie WRC2.
Toyota má pod smlouvou syrový diamant, míní Jouhkinen (foto: Toyota Motorsport GmbH)
"Tratě v Polsku mi svým rychlým charakterem snad dobře sednou - jsou docela podobné těm ve Finsku. Také Británie je dobrá rally, budu zde moc získávat další zkušenosti s tratěmi WRC za úplně jiných podmínek. Je jasné, že tam bude mokro a také budeme bojovat s mlhou," říká Teemu Suninen.
"Myslím, že tento rok je pro mě velmi důležitý - možná dokonce ten nejdůležitější vůbec. Musím v něm totiž ukázat, že mám potenciál. Mým cílem je samozřejmě kokpit ve WRC." Takový cíl rád samozřejmě slyší i Timu. My jen dodejme, že navigátorem Suninena bude bývalý parťák Juhy Hänninena, Mikko Markkula.
"Až doposud jsem měl smlouvu s osmi až devíti továrními jezdci WRC a můj pocit o tom, čehou jsou tito jezdci schopni, nebyl nikdy špatný. Doufám, že to tak zůstane i Teema. Ve Finsku už svůj potenciál ukázal. Teď musíme najít cestu na špici."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.