Timo Jouhki se chtěl již delší dobu stáhnout ze scény. Jenže teď se dlouholetý manažer finských jezdců ve WRC rozhodl vzít pod svá 'křídla' Teemu Suninena, juniora Toyoty.
Starý lišák Timu Jouhkinen se opět ukázal - s mladíkem Toyoty, Teemu Suninenem, uzavřel smlouvu s cílem dostat jej na vrchol ve WRC. Jméno Jouhkinena je ve světě WRC velmi známe - vystupoval jako manažer Juhy Kankkunena a Tommiho Mäkinena. K továrním sedačkám dopomohl i Toni Gardemeisterovi, Harri Rovanperäovi nebo Mikko Hirvonenovi.
Také Jari-Matti Latvala vděčí za svůj vstup do WRC dobrým kontaktům tohoto muže. Jenže díky svému věku už se chtěl pomalu ze scény začít stahovat. Jenže pak se do WRC vrátila Toyota, která si za svého mladíka vybrala Teemu Suninena - to oživilo zájem Tima o WRC.
K podpisu smlouvy mezi mladíkem a manažerem došlo už minulý rok a když ho letos v březnu Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila jako svého jezdce, Jouhkinen se v pozadí jen usmívala: "Teemu je syrový diamant!", informuje německý 'rallye-magazin.de.
Starty s S2000
Aby měl možnost se tento diamant obrousit, nabídl mu Jouhkinen kromě startů ve WRC3, které hradí Toyota, také starty se Škodou Fabia S2000. Na soutěžích v Polsku a Velké Británii bude mít možnost změřit své síly se špičkou kategorie WRC2.
Toyota má pod smlouvou syrový diamant, míní Jouhkinen (foto: Toyota Motorsport GmbH)
"Tratě v Polsku mi svým rychlým charakterem snad dobře sednou - jsou docela podobné těm ve Finsku. Také Británie je dobrá rally, budu zde moc získávat další zkušenosti s tratěmi WRC za úplně jiných podmínek. Je jasné, že tam bude mokro a také budeme bojovat s mlhou," říká Teemu Suninen.
"Myslím, že tento rok je pro mě velmi důležitý - možná dokonce ten nejdůležitější vůbec. Musím v něm totiž ukázat, že mám potenciál. Mým cílem je samozřejmě kokpit ve WRC." Takový cíl rád samozřejmě slyší i Timu. My jen dodejme, že navigátorem Suninena bude bývalý parťák Juhy Hänninena, Mikko Markkula.
"Až doposud jsem měl smlouvu s osmi až devíti továrními jezdci WRC a můj pocit o tom, čehou jsou tito jezdci schopni, nebyl nikdy špatný. Doufám, že to tak zůstane i Teema. Ve Finsku už svůj potenciál ukázal. Teď musíme najít cestu na špici."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.