Timo Jouhki se chtěl již delší dobu stáhnout ze scény. Jenže teď se dlouholetý manažer finských jezdců ve WRC rozhodl vzít pod svá 'křídla' Teemu Suninena, juniora Toyoty.
Starý lišák Timu Jouhkinen se opět ukázal - s mladíkem Toyoty, Teemu Suninenem, uzavřel smlouvu s cílem dostat jej na vrchol ve WRC. Jméno Jouhkinena je ve světě WRC velmi známe - vystupoval jako manažer Juhy Kankkunena a Tommiho Mäkinena. K továrním sedačkám dopomohl i Toni Gardemeisterovi, Harri Rovanperäovi nebo Mikko Hirvonenovi.
Také Jari-Matti Latvala vděčí za svůj vstup do WRC dobrým kontaktům tohoto muže. Jenže díky svému věku už se chtěl pomalu ze scény začít stahovat. Jenže pak se do WRC vrátila Toyota, která si za svého mladíka vybrala Teemu Suninena - to oživilo zájem Tima o WRC.
K podpisu smlouvy mezi mladíkem a manažerem došlo už minulý rok a když ho letos v březnu Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila jako svého jezdce, Jouhkinen se v pozadí jen usmívala: "Teemu je syrový diamant!", informuje německý 'rallye-magazin.de.
Starty s S2000
Aby měl možnost se tento diamant obrousit, nabídl mu Jouhkinen kromě startů ve WRC3, které hradí Toyota, také starty se Škodou Fabia S2000. Na soutěžích v Polsku a Velké Británii bude mít možnost změřit své síly se špičkou kategorie WRC2.
Toyota má pod smlouvou syrový diamant, míní Jouhkinen (foto: Toyota Motorsport GmbH)
"Tratě v Polsku mi svým rychlým charakterem snad dobře sednou - jsou docela podobné těm ve Finsku. Také Británie je dobrá rally, budu zde moc získávat další zkušenosti s tratěmi WRC za úplně jiných podmínek. Je jasné, že tam bude mokro a také budeme bojovat s mlhou," říká Teemu Suninen.
"Myslím, že tento rok je pro mě velmi důležitý - možná dokonce ten nejdůležitější vůbec. Musím v něm totiž ukázat, že mám potenciál. Mým cílem je samozřejmě kokpit ve WRC." Takový cíl rád samozřejmě slyší i Timu. My jen dodejme, že navigátorem Suninena bude bývalý parťák Juhy Hänninena, Mikko Markkula.
"Až doposud jsem měl smlouvu s osmi až devíti továrními jezdci WRC a můj pocit o tom, čehou jsou tito jezdci schopni, nebyl nikdy špatný. Doufám, že to tak zůstane i Teema. Ve Finsku už svůj potenciál ukázal. Teď musíme najít cestu na špici."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?