Za Suninen, mladíkem Toyoty, stojí finský lovec talentů Jouhki

Toyota Motorsport GmbH
Toyota Motorsport GmbH, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM2 3. června 2015 14:38
Sdílej:

Timo Jouhki se chtěl již delší dobu stáhnout ze scény. Jenže teď se dlouholetý manažer finských jezdců ve WRC rozhodl vzít pod svá 'křídla' Teemu Suninena, juniora Toyoty.

Starý lišák Timu Jouhkinen se opět ukázal - s mladíkem Toyoty, Teemu Suninenem, uzavřel smlouvu s cílem dostat jej na vrchol ve WRC. Jméno Jouhkinena je ve světě WRC velmi známe - vystupoval jako manažer Juhy Kankkunena a Tommiho Mäkinena. K továrním sedačkám dopomohl i Toni Gardemeisterovi, Harri Rovanperäovi nebo Mikko Hirvonenovi.

Také Jari-Matti Latvala vděčí za svůj vstup do WRC dobrým kontaktům tohoto muže. Jenže díky svému věku už se chtěl pomalu ze scény začít stahovat. Jenže pak se do WRC vrátila Toyota, která si za svého mladíka vybrala Teemu Suninena - to oživilo zájem Tima o WRC.

K podpisu smlouvy mezi mladíkem a manažerem došlo už minulý rok a když ho letos v březnu Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila jako svého jezdce, Jouhkinen se v pozadí jen usmívala: "Teemu je syrový diamant!", informuje německý 'rallye-magazin.de.

Starty s S2000

Aby měl možnost se tento diamant obrousit, nabídl mu Jouhkinen kromě startů ve WRC3, které hradí Toyota, také starty se Škodou Fabia S2000. Na soutěžích v Polsku a Velké Británii bude mít možnost změřit své síly se špičkou kategorie WRC2.

Toyota má pod smlouvou syrový diamant, míní Jouhkinen (foto: Toyota Motorsport GmbH)

"Tratě v Polsku mi svým rychlým charakterem snad dobře sednou - jsou docela podobné těm ve Finsku. Také Británie je dobrá rally, budu zde moc získávat další zkušenosti s tratěmi WRC za úplně jiných podmínek. Je jasné, že tam bude mokro a také budeme bojovat s mlhou," říká Teemu Suninen.

"Myslím, že tento rok je pro mě velmi důležitý - možná dokonce ten nejdůležitější vůbec. Musím v něm totiž ukázat, že mám potenciál. Mým cílem je samozřejmě kokpit ve WRC." Takový cíl rád samozřejmě slyší i Timu. My jen dodejme, že navigátorem Suninena bude bývalý parťák Juhy Hänninena, Mikko Markkula.

"Až doposud jsem měl smlouvu s osmi až devíti továrními jezdci WRC a můj pocit o tom, čehou jsou tito jezdci schopni, nebyl nikdy špatný. Doufám, že to tak zůstane i Teema. Ve Finsku už svůj potenciál ukázal. Teď musíme najít cestu na špici."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.