Andreas Mikkelsen dostal od Volkswagenu konečně nové Polo R WRC a hned s ním na shakedownu zajel nejrychlejší čas. Velkou pozornost poutaly také nové speciály od Fordu a Citroënu, Mads Ostberg měl na shakedownu nehodu.
Rally Portugal dnes odstartovala tradičním předsoutěžním shakedownem. Trať měřila 4,63 kilometru. Jezdci si na ní mohli osahat své, ve spoustě případů, dost vylepšené vozy.
Jenže Mads Ostberg nezahájil víkend v Portugalsku zrovna nejlépe, když pouhých 500 metrů po startu shakedownu položil svoji DS 3 WRC na bok. "Přeslechl jsem hlášku svého navigátora," komentoval Nor. Mechanici však jeho auto zvládli ještě před koncem shakedownu opravit. "Skvělá práce od kluků," pochválil mechaniky jezdec.
To druhý Nor, Andreas Mikkelsen, měl důvod k radosti. Poprvé dostal od továrního Volkswagenu nové auto ve specifikaci 2015 a hned zajel nejrychlejší čas. Za sebou nechal oba týmové kolegy z hlavního týmu Volkswagenu.
Místa za Volkswageny zaujali Ott Tänak a Dani Sordo se shodným časem. Estonec tak naznačil potenciál nového Fordu Fiesta RS WRC ve specifikaci 2015. Šestý byl Robert Kubica také s novým Fordem, který se do MS vrací po pauze v Argentině. Ve WRC2 zajel druhý čas Pontus Tidemand se Škodou Fabia R5.
Výsledky shakedownu: 01 Andreas Mikkelsen (Volkswagen) - 3:11,3 min02 Sebastien Ogier (Volkswagen) - 3:12,6 m03 Jari-Matti Latvala (Volkswagen) - 3:13,1 m04 Ott Tänak (Ford) - 3:13,4 m= Dani Sordo (Hyundai) - 3:13,4 m06 Robert Kubica (Ford) - 3:13,6 m07 Kris Meeke (Citroen) - 3:14,0 m08 Hayden Paddon (Hyundai) -3:14,3 m09 Thierry Neuville (Hyundai) -3:14,6 m10 Elfyn Evans (Ford) - 3:14,9 m
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?