Rally Portugal: Shakedown ovládlo VW, nejblíže jim byl Tänak s Fordem

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 21. května 2015 17:19
Sdílej:

Andreas Mikkelsen dostal od Volkswagenu konečně nové Polo R WRC a hned s ním na shakedownu zajel nejrychlejší čas. Velkou pozornost poutaly také nové speciály od Fordu a Citroënu, Mads Ostberg měl na shakedownu nehodu.

Rally Portugal dnes odstartovala tradičním předsoutěžním shakedownem. Trať měřila 4,63 kilometru. Jezdci si na ní mohli osahat své, ve spoustě případů, dost vylepšené vozy.

Jenže Mads Ostberg nezahájil víkend v Portugalsku zrovna nejlépe, když pouhých 500 metrů po startu shakedownu položil svoji DS 3 WRC na bok. "Přeslechl jsem hlášku svého navigátora," komentoval Nor. Mechanici však jeho auto zvládli ještě před koncem shakedownu opravit. "Skvělá práce od kluků," pochválil mechaniky jezdec.

To druhý Nor, Andreas Mikkelsen, měl důvod k radosti. Poprvé dostal od továrního Volkswagenu nové auto ve specifikaci 2015 a hned zajel nejrychlejší čas. Za sebou nechal oba týmové kolegy z hlavního týmu Volkswagenu. 

Místa za Volkswageny zaujali Ott Tänak a Dani Sordo se shodným časem. Estonec tak naznačil potenciál nového Fordu Fiesta RS WRC ve specifikaci 2015. Šestý byl Robert Kubica také s novým Fordem, který se do MS vrací po pauze v Argentině. Ve WRC2 zajel druhý čas Pontus Tidemand se Škodou Fabia R5.

Výsledky shakedownu: 01 Andreas Mikkelsen (Volkswagen) - 3:11,3 min02 Sebastien Ogier (Volkswagen) - 3:12,6 m03 Jari-Matti Latvala (Volkswagen) - 3:13,1 m04 Ott Tänak (Ford) - 3:13,4 m= Dani Sordo (Hyundai) - 3:13,4 m06 Robert Kubica (Ford) - 3:13,6 m07 Kris Meeke (Citroen) - 3:14,0 m08 Hayden Paddon (Hyundai) -3:14,3 m09 Thierry Neuville (Hyundai) -3:14,6 m10 Elfyn Evans (Ford) - 3:14,9 m

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.