Andreas Mikkelsen dostal od Volkswagenu konečně nové Polo R WRC a hned s ním na shakedownu zajel nejrychlejší čas. Velkou pozornost poutaly také nové speciály od Fordu a Citroënu, Mads Ostberg měl na shakedownu nehodu.
Rally Portugal dnes odstartovala tradičním předsoutěžním shakedownem. Trať měřila 4,63 kilometru. Jezdci si na ní mohli osahat své, ve spoustě případů, dost vylepšené vozy.
Jenže Mads Ostberg nezahájil víkend v Portugalsku zrovna nejlépe, když pouhých 500 metrů po startu shakedownu položil svoji DS 3 WRC na bok. "Přeslechl jsem hlášku svého navigátora," komentoval Nor. Mechanici však jeho auto zvládli ještě před koncem shakedownu opravit. "Skvělá práce od kluků," pochválil mechaniky jezdec.
To druhý Nor, Andreas Mikkelsen, měl důvod k radosti. Poprvé dostal od továrního Volkswagenu nové auto ve specifikaci 2015 a hned zajel nejrychlejší čas. Za sebou nechal oba týmové kolegy z hlavního týmu Volkswagenu.
Místa za Volkswageny zaujali Ott Tänak a Dani Sordo se shodným časem. Estonec tak naznačil potenciál nového Fordu Fiesta RS WRC ve specifikaci 2015. Šestý byl Robert Kubica také s novým Fordem, který se do MS vrací po pauze v Argentině. Ve WRC2 zajel druhý čas Pontus Tidemand se Škodou Fabia R5.
Výsledky shakedownu: 01 Andreas Mikkelsen (Volkswagen) - 3:11,3 min02 Sebastien Ogier (Volkswagen) - 3:12,6 m03 Jari-Matti Latvala (Volkswagen) - 3:13,1 m04 Ott Tänak (Ford) - 3:13,4 m= Dani Sordo (Hyundai) - 3:13,4 m06 Robert Kubica (Ford) - 3:13,6 m07 Kris Meeke (Citroen) - 3:14,0 m08 Hayden Paddon (Hyundai) -3:14,3 m09 Thierry Neuville (Hyundai) -3:14,6 m10 Elfyn Evans (Ford) - 3:14,9 m
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?