Andreas Mikkelsen dostal od Volkswagenu konečně nové Polo R WRC a hned s ním na shakedownu zajel nejrychlejší čas. Velkou pozornost poutaly také nové speciály od Fordu a Citroënu, Mads Ostberg měl na shakedownu nehodu.
Rally Portugal dnes odstartovala tradičním předsoutěžním shakedownem. Trať měřila 4,63 kilometru. Jezdci si na ní mohli osahat své, ve spoustě případů, dost vylepšené vozy.
Jenže Mads Ostberg nezahájil víkend v Portugalsku zrovna nejlépe, když pouhých 500 metrů po startu shakedownu položil svoji DS 3 WRC na bok. "Přeslechl jsem hlášku svého navigátora," komentoval Nor. Mechanici však jeho auto zvládli ještě před koncem shakedownu opravit. "Skvělá práce od kluků," pochválil mechaniky jezdec.
To druhý Nor, Andreas Mikkelsen, měl důvod k radosti. Poprvé dostal od továrního Volkswagenu nové auto ve specifikaci 2015 a hned zajel nejrychlejší čas. Za sebou nechal oba týmové kolegy z hlavního týmu Volkswagenu.
Místa za Volkswageny zaujali Ott Tänak a Dani Sordo se shodným časem. Estonec tak naznačil potenciál nového Fordu Fiesta RS WRC ve specifikaci 2015. Šestý byl Robert Kubica také s novým Fordem, který se do MS vrací po pauze v Argentině. Ve WRC2 zajel druhý čas Pontus Tidemand se Škodou Fabia R5.
Výsledky shakedownu: 01 Andreas Mikkelsen (Volkswagen) - 3:11,3 min02 Sebastien Ogier (Volkswagen) - 3:12,6 m03 Jari-Matti Latvala (Volkswagen) - 3:13,1 m04 Ott Tänak (Ford) - 3:13,4 m= Dani Sordo (Hyundai) - 3:13,4 m06 Robert Kubica (Ford) - 3:13,6 m07 Kris Meeke (Citroen) - 3:14,0 m08 Hayden Paddon (Hyundai) -3:14,3 m09 Thierry Neuville (Hyundai) -3:14,6 m10 Elfyn Evans (Ford) - 3:14,9 m
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.