Promoter WRC dnes oznámil prvních devět soutěží, které budou tvořit kalendář v sezoně 2016. S těmito soutěžemi byla totiž podepsaná víceletá smlouva. Ostatní budou doplněny.
Začínat se bude samořejmě s Rally Monte Carlo (21. - 24. ledna) a poté bude následovat sněhová Rally Schweden (12. - 24. února). Kromě nich se v dočkáme i soutěží v Argentině, Australii, Finsku, Italii, Mexiku, Polsku a Španělsku. Těchto devět pořadatelských zemí podepsalo dlouholeté kontrakty.
"Kromě nich máme na stole zajímavé nabídky i od jiných zemí, které aktuálně v šampionátu nejsou. Jednání o tom, že bychom příští rok jednu, možná i dvě, z nich přibrali do kalendáře už vlastně začaly," řekl Oliver Ciesla, obchodní ředitel promotérské společnosti WRC Promoter GmbH.
Podle spekulací by mělo být blízko návratu do WRC Jordánsko. Ciesta však řekl, že "počet soutěží se zřejmě měnit nebude.". Proto bude zajímavé sledovat, která soutěž by případně vypadla. Zajímavé je, že Německo, kde sídlí kromě pochopitelně Volkswagenu také Hyundai a Toyota, zatím smlouvu nemá.
Udrží Němci své místo ve WRC? (foto: Citroën Racing)
Oznámení dalších soutěží by měla přicházet vždy v dalších týdnech tak, jak budou uzavírány smlouvy s místními pořadately.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.