Promoter WRC dnes oznámil prvních devět soutěží, které budou tvořit kalendář v sezoně 2016. S těmito soutěžemi byla totiž podepsaná víceletá smlouva. Ostatní budou doplněny.
Začínat se bude samořejmě s Rally Monte Carlo (21. - 24. ledna) a poté bude následovat sněhová Rally Schweden (12. - 24. února). Kromě nich se v dočkáme i soutěží v Argentině, Australii, Finsku, Italii, Mexiku, Polsku a Španělsku. Těchto devět pořadatelských zemí podepsalo dlouholeté kontrakty.
"Kromě nich máme na stole zajímavé nabídky i od jiných zemí, které aktuálně v šampionátu nejsou. Jednání o tom, že bychom příští rok jednu, možná i dvě, z nich přibrali do kalendáře už vlastně začaly," řekl Oliver Ciesla, obchodní ředitel promotérské společnosti WRC Promoter GmbH.
Podle spekulací by mělo být blízko návratu do WRC Jordánsko. Ciesta však řekl, že "počet soutěží se zřejmě měnit nebude.". Proto bude zajímavé sledovat, která soutěž by případně vypadla. Zajímavé je, že Německo, kde sídlí kromě pochopitelně Volkswagenu také Hyundai a Toyota, zatím smlouvu nemá.
Udrží Němci své místo ve WRC? (foto: Citroën Racing)
Oznámení dalších soutěží by měla přicházet vždy v dalších týdnech tak, jak budou uzavírány smlouvy s místními pořadately.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?