Promoter WRC dnes oznámil prvních devět soutěží, které budou tvořit kalendář v sezoně 2016. S těmito soutěžemi byla totiž podepsaná víceletá smlouva. Ostatní budou doplněny.
Začínat se bude samořejmě s Rally Monte Carlo (21. - 24. ledna) a poté bude následovat sněhová Rally Schweden (12. - 24. února). Kromě nich se v dočkáme i soutěží v Argentině, Australii, Finsku, Italii, Mexiku, Polsku a Španělsku. Těchto devět pořadatelských zemí podepsalo dlouholeté kontrakty.
"Kromě nich máme na stole zajímavé nabídky i od jiných zemí, které aktuálně v šampionátu nejsou. Jednání o tom, že bychom příští rok jednu, možná i dvě, z nich přibrali do kalendáře už vlastně začaly," řekl Oliver Ciesla, obchodní ředitel promotérské společnosti WRC Promoter GmbH.
Podle spekulací by mělo být blízko návratu do WRC Jordánsko. Ciesta však řekl, že "počet soutěží se zřejmě měnit nebude.". Proto bude zajímavé sledovat, která soutěž by případně vypadla. Zajímavé je, že Německo, kde sídlí kromě pochopitelně Volkswagenu také Hyundai a Toyota, zatím smlouvu nemá.
Udrží Němci své místo ve WRC? (foto: Citroën Racing)
Oznámení dalších soutěží by měla přicházet vždy v dalších týdnech tak, jak budou uzavírány smlouvy s místními pořadately.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.