Volkswagen už vyřešil problém z Argentiny, v testech měl ale opět problém

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 9. května 2015 20:20
Sdílej:

VIDEO; Problém se vstřikovacími tryskami vyřadil v Argentině oba tovární jezdce Volkswagenu. Ve Wolfsburgu začali inženýři problém okamžitě řešit, na jeho odstranění museli obětovat jednoho "žolíka".

Příčina problému, který vyřadil Latvalu i Ogiera v Argentině, byla nalezena: "Část vstřikovací trysky se rozpadla a ulomené fragmenty zablokovaly mechanismus trysky, která poté nemohla správně pracovat," popsal Dr. Donatus Wichelhaus odpovědný za vývoj motoru pro VW Polo R WRC.

V důsledku této poruchy se do válce dostala až moc velká dávka benzínu, což vysoce propracovanému 4 válcovému 1,6l turbomotoru nedělá dobře. Wichelhaus se svým týmem na situaci okamžitě zareagovali, aby se stejný problém v Portugalsku již neobjevil.

Protože však vstřikovací tryska spadá do současné homologace, musel tým využít takzvaný žolík. Tento díl dodává Volkswagenu externí dodavatel - firma Bosch. Po využití žolíku může tým inovaci nasadit.

Volkswagen Motorsport aktuálně testuje před Rally Portugal na šotolinových tratích tohoto státu, nicméně problém s motorem se opakoval (nevíme, jestli šlo opět o stejnou závadu), jak dokazuje video: 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.