Tovární tým Toyoty testoval koncem minulého měsíce na šotolině. Jednalo se o test na jihu Francie, kde se zkoušel prototyp speciálu Yaris WRC.
Test byl ale zajímavý tím, že se za volant speciálu poprvé posadil finský mladík, Teemu Suninen. Mistr WRC3 byl zveřejněn jako nová akvizice týmu posledního března. Jednalo se o poměrně intenzivní test, jakoby Toyota do WRC nenastupovala až od sezony 2017, ale od té následující. Nová pravidla, která budou touto dobou už platit, zatím stále neznáme. Dokonce se o nich prý má stále živě diskutovat a samotná Toyota prý měla Komisi učinit několik návrhů, ale všechny měly být zamítnuty.
Tým byl ale v roce 2017 měl nastoupit s vozem, který by měl být postaven na bázi aktuální testovací muly. Samozřejmě dojde v sovislosti s novými pravidly ještě k mnohým změnám, jako například na turbu. Na testu se objevilo jedno z testovacíh aut Toyoty (aktuálně má mít tým k dispozici dvě a třetí je ve fázi monžtáže) a mělo se testovat hlavně zavěšení a motor.
Toyota se připravuje, jakoby chtěla přijít dříve než v roce 2017...(foto: Toyota Motorsport GmbH)
Testu se nemohl zúčastnit Eric Camilli, který několik dní předtím testoval Ford Fiesta R5, se kterým se má letos zúčastnit několika závodů WRC2, protože byl v době jeho konání v Argentině, kde se účastnil seznamovacích jízd. O konec testu se tedy postaral Stéphane Sarrazin. Cílem Toyoty nadále zůstává návrat v roce 2017, ve kterém by chtěli hned útočit na podia a jednotlivá vítězství. O titul by chtěli zabojovat v roce 2018.
"Jsem opravdu velice hrdý na to, že jsem se mohl připojit k programu TGM pro mladé piloty. Toyota má v rally takovou reputaci a historii, že je čest být vybrán a jsem rád za možnost být s nimi. Mým cílem je naučit se toho co možná nejvíce, protože jsem v rally stále mladý. V týmu panuje hodně pozitivní atmosféra a velký profesionalismus, což je velmi motivující," řekl po testu Teemu Suninen.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.