Tovární tým Toyoty testoval koncem minulého měsíce na šotolině. Jednalo se o test na jihu Francie, kde se zkoušel prototyp speciálu Yaris WRC.
Test byl ale zajímavý tím, že se za volant speciálu poprvé posadil finský mladík, Teemu Suninen. Mistr WRC3 byl zveřejněn jako nová akvizice týmu posledního března. Jednalo se o poměrně intenzivní test, jakoby Toyota do WRC nenastupovala až od sezony 2017, ale od té následující. Nová pravidla, která budou touto dobou už platit, zatím stále neznáme. Dokonce se o nich prý má stále živě diskutovat a samotná Toyota prý měla Komisi učinit několik návrhů, ale všechny měly být zamítnuty.
Tým byl ale v roce 2017 měl nastoupit s vozem, který by měl být postaven na bázi aktuální testovací muly. Samozřejmě dojde v sovislosti s novými pravidly ještě k mnohým změnám, jako například na turbu. Na testu se objevilo jedno z testovacíh aut Toyoty (aktuálně má mít tým k dispozici dvě a třetí je ve fázi monžtáže) a mělo se testovat hlavně zavěšení a motor.
Toyota se připravuje, jakoby chtěla přijít dříve než v roce 2017...(foto: Toyota Motorsport GmbH)
Testu se nemohl zúčastnit Eric Camilli, který několik dní předtím testoval Ford Fiesta R5, se kterým se má letos zúčastnit několika závodů WRC2, protože byl v době jeho konání v Argentině, kde se účastnil seznamovacích jízd. O konec testu se tedy postaral Stéphane Sarrazin. Cílem Toyoty nadále zůstává návrat v roce 2017, ve kterém by chtěli hned útočit na podia a jednotlivá vítězství. O titul by chtěli zabojovat v roce 2018.
"Jsem opravdu velice hrdý na to, že jsem se mohl připojit k programu TGM pro mladé piloty. Toyota má v rally takovou reputaci a historii, že je čest být vybrán a jsem rád za možnost být s nimi. Mým cílem je naučit se toho co možná nejvíce, protože jsem v rally stále mladý. V týmu panuje hodně pozitivní atmosféra a velký profesionalismus, což je velmi motivující," řekl po testu Teemu Suninen.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.