Tovární tým Toyoty testoval koncem minulého měsíce na šotolině. Jednalo se o test na jihu Francie, kde se zkoušel prototyp speciálu Yaris WRC.
Test byl ale zajímavý tím, že se za volant speciálu poprvé posadil finský mladík, Teemu Suninen. Mistr WRC3 byl zveřejněn jako nová akvizice týmu posledního března. Jednalo se o poměrně intenzivní test, jakoby Toyota do WRC nenastupovala až od sezony 2017, ale od té následující. Nová pravidla, která budou touto dobou už platit, zatím stále neznáme. Dokonce se o nich prý má stále živě diskutovat a samotná Toyota prý měla Komisi učinit několik návrhů, ale všechny měly být zamítnuty.
Tým byl ale v roce 2017 měl nastoupit s vozem, který by měl být postaven na bázi aktuální testovací muly. Samozřejmě dojde v sovislosti s novými pravidly ještě k mnohým změnám, jako například na turbu. Na testu se objevilo jedno z testovacíh aut Toyoty (aktuálně má mít tým k dispozici dvě a třetí je ve fázi monžtáže) a mělo se testovat hlavně zavěšení a motor.
Toyota se připravuje, jakoby chtěla přijít dříve než v roce 2017...(foto: Toyota Motorsport GmbH)
Testu se nemohl zúčastnit Eric Camilli, který několik dní předtím testoval Ford Fiesta R5, se kterým se má letos zúčastnit několika závodů WRC2, protože byl v době jeho konání v Argentině, kde se účastnil seznamovacích jízd. O konec testu se tedy postaral Stéphane Sarrazin. Cílem Toyoty nadále zůstává návrat v roce 2017, ve kterém by chtěli hned útočit na podia a jednotlivá vítězství. O titul by chtěli zabojovat v roce 2018.
"Jsem opravdu velice hrdý na to, že jsem se mohl připojit k programu TGM pro mladé piloty. Toyota má v rally takovou reputaci a historii, že je čest být vybrán a jsem rád za možnost být s nimi. Mým cílem je naučit se toho co možná nejvíce, protože jsem v rally stále mladý. V týmu panuje hodně pozitivní atmosféra a velký profesionalismus, což je velmi motivující," řekl po testu Teemu Suninen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.