Volkswagen zažívá víkend jako ze zlého snu

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 25. dubna 2015 22:46
Sdílej:

Na samé úspěchy zvyklý tovární tým Volkswagen zažívá černý víkend v Argentině. V pátek potkaly problémy všechny tři jeho jezdce, dnes se smůla opět přilepila Ogierovi na paty. Z důvodu velké ztráty Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena jsou však již však beztak všechny naděje týmu upřeny na Jariho-Mattiho Latvalu.

Sébastien Ogier musel zastavit už na trati druhé rychlostní zkoušky, protože se do jednoho z válců nedostávalo palivo. Jeho sen o vítězství v Argentině, se tak rozplynul hodně brzy. "Až do startu první ranní zkoušky všechno fungovalo uplně normálně. Pak, asi po 10 kilometrech, jsme měli citelně méně výkonu. 

Také motor nezněl tak dobře jak normálně. Je to škoda, že jsme zde přišli o šanci na vítězství. Ale takový je motorsport." Francouz se do soutěže dnes vrátil, ale v odpolední sekci mu selhal posilovač řízení.

Mistr světa chtěl ze soutěže odstoupit, ale nakonec (na přání týmu?) se rozhodl dokončit i poslední 42,5 km dlouhou RZ: "Na přejezdu jsme nedokázali posilovač opravit. Nechtěli jsme pokračovat, ale nakonec jsme jeli...". Také Andreas Mikkelsen měl problém - prvně udělal defekt, který měl dalekosáhlé následky.

V Argentině se dějí zvláštní věci, na tolik problémů nejsou v německém týmu zvyklí (foto: Volkswagen Motorsport)

V následující RZ totiž tlumič poškozeného kola prošel kapotou a také odešlo servořízení u jeho Pola R WRC: "Naši mechanici odvedli skvělou práci, když za 30 minut postavili téměř nové auto." Nor se sice vydal na páteční odpolední sekci zkoušek, ale po dalších problémech se vrátil do servisu: "Celkově jsem samozřejmě z našich problémů zklamaný, chtěli jsme pokračovat v našem super startu do sezony.

Budeme se teď soustředit na nedělní Power Stage, kde půjde zabojovat o body pro tým." Poslední nadějí týmu na dobrý výsledek tak už v půlce etapy živil pouze Jari-Matti Latvala. Jenže i on zaznamenal na RZ5 problémy - v jeho případě zlobil diferenciál: "Jeli jsme bez pohonu na přední nápravu a na vedoucího Krise Meekea jsme ztratili dobrou minutu."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.