Na samé úspěchy zvyklý tovární tým Volkswagen zažívá černý víkend v Argentině. V pátek potkaly problémy všechny tři jeho jezdce, dnes se smůla opět přilepila Ogierovi na paty. Z důvodu velké ztráty Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena jsou však již však beztak všechny naděje týmu upřeny na Jariho-Mattiho Latvalu.
Sébastien Ogier musel zastavit už na trati druhé rychlostní zkoušky, protože se do jednoho z válců nedostávalo palivo. Jeho sen o vítězství v Argentině, se tak rozplynul hodně brzy. "Až do startu první ranní zkoušky všechno fungovalo uplně normálně. Pak, asi po 10 kilometrech, jsme měli citelně méně výkonu.
Také motor nezněl tak dobře jak normálně. Je to škoda, že jsme zde přišli o šanci na vítězství. Ale takový je motorsport." Francouz se do soutěže dnes vrátil, ale v odpolední sekci mu selhal posilovač řízení.
Mistr světa chtěl ze soutěže odstoupit, ale nakonec (na přání týmu?) se rozhodl dokončit i poslední 42,5 km dlouhou RZ: "Na přejezdu jsme nedokázali posilovač opravit. Nechtěli jsme pokračovat, ale nakonec jsme jeli...". Také Andreas Mikkelsen měl problém - prvně udělal defekt, který měl dalekosáhlé následky.
V Argentině se dějí zvláštní věci, na tolik problémů nejsou v německém týmu zvyklí (foto: Volkswagen Motorsport)
V následující RZ totiž tlumič poškozeného kola prošel kapotou a také odešlo servořízení u jeho Pola R WRC: "Naši mechanici odvedli skvělou práci, když za 30 minut postavili téměř nové auto." Nor se sice vydal na páteční odpolední sekci zkoušek, ale po dalších problémech se vrátil do servisu: "Celkově jsem samozřejmě z našich problémů zklamaný, chtěli jsme pokračovat v našem super startu do sezony.
Budeme se teď soustředit na nedělní Power Stage, kde půjde zabojovat o body pro tým." Poslední nadějí týmu na dobrý výsledek tak už v půlce etapy živil pouze Jari-Matti Latvala. Jenže i on zaznamenal na RZ5 problémy - v jeho případě zlobil diferenciál: "Jeli jsme bez pohonu na přední nápravu a na vedoucího Krise Meekea jsme ztratili dobrou minutu."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.