Na samé úspěchy zvyklý tovární tým Volkswagen zažívá černý víkend v Argentině. V pátek potkaly problémy všechny tři jeho jezdce, dnes se smůla opět přilepila Ogierovi na paty. Z důvodu velké ztráty Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena jsou však již však beztak všechny naděje týmu upřeny na Jariho-Mattiho Latvalu.
Sébastien Ogier musel zastavit už na trati druhé rychlostní zkoušky, protože se do jednoho z válců nedostávalo palivo. Jeho sen o vítězství v Argentině, se tak rozplynul hodně brzy. "Až do startu první ranní zkoušky všechno fungovalo uplně normálně. Pak, asi po 10 kilometrech, jsme měli citelně méně výkonu.
Také motor nezněl tak dobře jak normálně. Je to škoda, že jsme zde přišli o šanci na vítězství. Ale takový je motorsport." Francouz se do soutěže dnes vrátil, ale v odpolední sekci mu selhal posilovač řízení.
Mistr světa chtěl ze soutěže odstoupit, ale nakonec (na přání týmu?) se rozhodl dokončit i poslední 42,5 km dlouhou RZ: "Na přejezdu jsme nedokázali posilovač opravit. Nechtěli jsme pokračovat, ale nakonec jsme jeli...". Také Andreas Mikkelsen měl problém - prvně udělal defekt, který měl dalekosáhlé následky.
V Argentině se dějí zvláštní věci, na tolik problémů nejsou v německém týmu zvyklí (foto: Volkswagen Motorsport)
V následující RZ totiž tlumič poškozeného kola prošel kapotou a také odešlo servořízení u jeho Pola R WRC: "Naši mechanici odvedli skvělou práci, když za 30 minut postavili téměř nové auto." Nor se sice vydal na páteční odpolední sekci zkoušek, ale po dalších problémech se vrátil do servisu: "Celkově jsem samozřejmě z našich problémů zklamaný, chtěli jsme pokračovat v našem super startu do sezony.
Budeme se teď soustředit na nedělní Power Stage, kde půjde zabojovat o body pro tým." Poslední nadějí týmu na dobrý výsledek tak už v půlce etapy živil pouze Jari-Matti Latvala. Jenže i on zaznamenal na RZ5 problémy - v jeho případě zlobil diferenciál: "Jeli jsme bez pohonu na přední nápravu a na vedoucího Krise Meekea jsme ztratili dobrou minutu."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?