Na samé úspěchy zvyklý tovární tým Volkswagen zažívá černý víkend v Argentině. V pátek potkaly problémy všechny tři jeho jezdce, dnes se smůla opět přilepila Ogierovi na paty. Z důvodu velké ztráty Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena jsou však již však beztak všechny naděje týmu upřeny na Jariho-Mattiho Latvalu.
Sébastien Ogier musel zastavit už na trati druhé rychlostní zkoušky, protože se do jednoho z válců nedostávalo palivo. Jeho sen o vítězství v Argentině, se tak rozplynul hodně brzy. "Až do startu první ranní zkoušky všechno fungovalo uplně normálně. Pak, asi po 10 kilometrech, jsme měli citelně méně výkonu.
Také motor nezněl tak dobře jak normálně. Je to škoda, že jsme zde přišli o šanci na vítězství. Ale takový je motorsport." Francouz se do soutěže dnes vrátil, ale v odpolední sekci mu selhal posilovač řízení.
Mistr světa chtěl ze soutěže odstoupit, ale nakonec (na přání týmu?) se rozhodl dokončit i poslední 42,5 km dlouhou RZ: "Na přejezdu jsme nedokázali posilovač opravit. Nechtěli jsme pokračovat, ale nakonec jsme jeli...". Také Andreas Mikkelsen měl problém - prvně udělal defekt, který měl dalekosáhlé následky.
V Argentině se dějí zvláštní věci, na tolik problémů nejsou v německém týmu zvyklí (foto: Volkswagen Motorsport)
V následující RZ totiž tlumič poškozeného kola prošel kapotou a také odešlo servořízení u jeho Pola R WRC: "Naši mechanici odvedli skvělou práci, když za 30 minut postavili téměř nové auto." Nor se sice vydal na páteční odpolední sekci zkoušek, ale po dalších problémech se vrátil do servisu: "Celkově jsem samozřejmě z našich problémů zklamaný, chtěli jsme pokračovat v našem super startu do sezony.
Budeme se teď soustředit na nedělní Power Stage, kde půjde zabojovat o body pro tým." Poslední nadějí týmu na dobrý výsledek tak už v půlce etapy živil pouze Jari-Matti Latvala. Jenže i on zaznamenal na RZ5 problémy - v jeho případě zlobil diferenciál: "Jeli jsme bez pohonu na přední nápravu a na vedoucího Krise Meekea jsme ztratili dobrou minutu."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.