Sébastien Ogier má možnost o tomto víkendu změnit hned tři rekordy v MS. O které jde?
Sébastien Ogier vyhrál posledních pět soutěží, pokud by vyhrál i v Argentině, vyrovnal by šest po sobě jdoucích vítězství Sébastiena Loeba, který na ně dosáhl v letech 2005 a 2008. Jeho vítězství by také znamenalo, že by se Francie dostala do pomyslného čela v pořadí národů, z prvního místa by sesadila Finsko.
Rally Argentina je také již jedinou soutěží, kterou ještě jezdec Volkswagenu ve své kariéře v MS nevyhrál. "Je hezké být v situaci, kdy jsme vyhráli pět posledních soutěží, ale v Argentině nebudu startovat s cílem dosažení tohoto rekordu v mysli. Pro mě je nejdůležitější myslet na šampionát. Rekord je jako třešnička na dortu. Pokud by na to došlo, tak to bude skvělé a budu za to rád, ale necítím nějaký tlak na dosažení [rekordu]," řekl jezdec pro wrc.com.
Co se národní bitvy týče, tak Ogier sportovně hned poukázal na velký přispěvek v této statistice ze strany Sébastiena Loeba. "Finsko bylo dominantní v tomto sportu hned od začátku, ale v uplynulých 11 letech odváděl další Seb neuvěřitelnou práci, aby nás dostal nahoru. Během posledních tří let jsem také měl několik silných výsledků a teď jsme na tom stejně. Řekněme, že bych byl šťastný a hrdý na to, kdyby se mi pro Francii podařilo získat vedení, ale ať už se stane cokoli, tak si myslím, že tento souboj bude pokračovat ještě dlouho."
Seb letos vyhrál už na asfaltu, sněhu i šotolině, přidá teď další vítězství na šotolině?(foto: Volkswagen Motorsport)
Jen dodejme, že Francie i Finsko mají aktuálně na svých kontech 172 vítězství v MS v rally. Ogier do Rally Argentina odstartoval celkem pětkrát. Jeho dosavadním maximem jsou dvě druhá místa, jedno z nich získal vloni, kdy podlehl díky opotřebovaným pneumatikám svému kolegovi, Jarimu-Mattimu Latvalovi.
"Bylo by hezké přidat toto [vítězství] - jediné, které mi chybí - ale vím, že to bude velká výzva. Nemám z toho ale obavy. Myslím, že to [že v Argentině zatím nevyhrál] mělo víc co dočinění se smůlou než s čímkoliv jiným. Nejsem zde o nic menším člověkem než na jiných soutěžích - z nějakých důvodů se to zatím nestalo."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?