Sébastien Ogier má možnost o tomto víkendu změnit hned tři rekordy v MS. O které jde?
Sébastien Ogier vyhrál posledních pět soutěží, pokud by vyhrál i v Argentině, vyrovnal by šest po sobě jdoucích vítězství Sébastiena Loeba, který na ně dosáhl v letech 2005 a 2008. Jeho vítězství by také znamenalo, že by se Francie dostala do pomyslného čela v pořadí národů, z prvního místa by sesadila Finsko.
Rally Argentina je také již jedinou soutěží, kterou ještě jezdec Volkswagenu ve své kariéře v MS nevyhrál. "Je hezké být v situaci, kdy jsme vyhráli pět posledních soutěží, ale v Argentině nebudu startovat s cílem dosažení tohoto rekordu v mysli. Pro mě je nejdůležitější myslet na šampionát. Rekord je jako třešnička na dortu. Pokud by na to došlo, tak to bude skvělé a budu za to rád, ale necítím nějaký tlak na dosažení [rekordu]," řekl jezdec pro wrc.com.
Co se národní bitvy týče, tak Ogier sportovně hned poukázal na velký přispěvek v této statistice ze strany Sébastiena Loeba. "Finsko bylo dominantní v tomto sportu hned od začátku, ale v uplynulých 11 letech odváděl další Seb neuvěřitelnou práci, aby nás dostal nahoru. Během posledních tří let jsem také měl několik silných výsledků a teď jsme na tom stejně. Řekněme, že bych byl šťastný a hrdý na to, kdyby se mi pro Francii podařilo získat vedení, ale ať už se stane cokoli, tak si myslím, že tento souboj bude pokračovat ještě dlouho."
Seb letos vyhrál už na asfaltu, sněhu i šotolině, přidá teď další vítězství na šotolině?(foto: Volkswagen Motorsport)
Jen dodejme, že Francie i Finsko mají aktuálně na svých kontech 172 vítězství v MS v rally. Ogier do Rally Argentina odstartoval celkem pětkrát. Jeho dosavadním maximem jsou dvě druhá místa, jedno z nich získal vloni, kdy podlehl díky opotřebovaným pneumatikám svému kolegovi, Jarimu-Mattimu Latvalovi.
"Bylo by hezké přidat toto [vítězství] - jediné, které mi chybí - ale vím, že to bude velká výzva. Nemám z toho ale obavy. Myslím, že to [že v Argentině zatím nevyhrál] mělo víc co dočinění se smůlou než s čímkoliv jiným. Nejsem zde o nic menším člověkem než na jiných soutěžích - z nějakých důvodů se to zatím nestalo."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.