Sébastien Ogier má možnost o tomto víkendu změnit hned tři rekordy v MS. O které jde?
Sébastien Ogier vyhrál posledních pět soutěží, pokud by vyhrál i v Argentině, vyrovnal by šest po sobě jdoucích vítězství Sébastiena Loeba, který na ně dosáhl v letech 2005 a 2008. Jeho vítězství by také znamenalo, že by se Francie dostala do pomyslného čela v pořadí národů, z prvního místa by sesadila Finsko.
Rally Argentina je také již jedinou soutěží, kterou ještě jezdec Volkswagenu ve své kariéře v MS nevyhrál. "Je hezké být v situaci, kdy jsme vyhráli pět posledních soutěží, ale v Argentině nebudu startovat s cílem dosažení tohoto rekordu v mysli. Pro mě je nejdůležitější myslet na šampionát. Rekord je jako třešnička na dortu. Pokud by na to došlo, tak to bude skvělé a budu za to rád, ale necítím nějaký tlak na dosažení [rekordu]," řekl jezdec pro wrc.com.
Co se národní bitvy týče, tak Ogier sportovně hned poukázal na velký přispěvek v této statistice ze strany Sébastiena Loeba. "Finsko bylo dominantní v tomto sportu hned od začátku, ale v uplynulých 11 letech odváděl další Seb neuvěřitelnou práci, aby nás dostal nahoru. Během posledních tří let jsem také měl několik silných výsledků a teď jsme na tom stejně. Řekněme, že bych byl šťastný a hrdý na to, kdyby se mi pro Francii podařilo získat vedení, ale ať už se stane cokoli, tak si myslím, že tento souboj bude pokračovat ještě dlouho."
Seb letos vyhrál už na asfaltu, sněhu i šotolině, přidá teď další vítězství na šotolině?(foto: Volkswagen Motorsport)
Jen dodejme, že Francie i Finsko mají aktuálně na svých kontech 172 vítězství v MS v rally. Ogier do Rally Argentina odstartoval celkem pětkrát. Jeho dosavadním maximem jsou dvě druhá místa, jedno z nich získal vloni, kdy podlehl díky opotřebovaným pneumatikám svému kolegovi, Jarimu-Mattimu Latvalovi.
"Bylo by hezké přidat toto [vítězství] - jediné, které mi chybí - ale vím, že to bude velká výzva. Nemám z toho ale obavy. Myslím, že to [že v Argentině zatím nevyhrál] mělo víc co dočinění se smůlou než s čímkoliv jiným. Nejsem zde o nic menším člověkem než na jiných soutěžích - z nějakých důvodů se to zatím nestalo."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.