Sébastien Ogier má možnost o tomto víkendu změnit hned tři rekordy v MS. O které jde?
Sébastien Ogier vyhrál posledních pět soutěží, pokud by vyhrál i v Argentině, vyrovnal by šest po sobě jdoucích vítězství Sébastiena Loeba, který na ně dosáhl v letech 2005 a 2008. Jeho vítězství by také znamenalo, že by se Francie dostala do pomyslného čela v pořadí národů, z prvního místa by sesadila Finsko.
Rally Argentina je také již jedinou soutěží, kterou ještě jezdec Volkswagenu ve své kariéře v MS nevyhrál. "Je hezké být v situaci, kdy jsme vyhráli pět posledních soutěží, ale v Argentině nebudu startovat s cílem dosažení tohoto rekordu v mysli. Pro mě je nejdůležitější myslet na šampionát. Rekord je jako třešnička na dortu. Pokud by na to došlo, tak to bude skvělé a budu za to rád, ale necítím nějaký tlak na dosažení [rekordu]," řekl jezdec pro wrc.com.
Co se národní bitvy týče, tak Ogier sportovně hned poukázal na velký přispěvek v této statistice ze strany Sébastiena Loeba. "Finsko bylo dominantní v tomto sportu hned od začátku, ale v uplynulých 11 letech odváděl další Seb neuvěřitelnou práci, aby nás dostal nahoru. Během posledních tří let jsem také měl několik silných výsledků a teď jsme na tom stejně. Řekněme, že bych byl šťastný a hrdý na to, kdyby se mi pro Francii podařilo získat vedení, ale ať už se stane cokoli, tak si myslím, že tento souboj bude pokračovat ještě dlouho."
Seb letos vyhrál už na asfaltu, sněhu i šotolině, přidá teď další vítězství na šotolině?(foto: Volkswagen Motorsport)
Jen dodejme, že Francie i Finsko mají aktuálně na svých kontech 172 vítězství v MS v rally. Ogier do Rally Argentina odstartoval celkem pětkrát. Jeho dosavadním maximem jsou dvě druhá místa, jedno z nich získal vloni, kdy podlehl díky opotřebovaným pneumatikám svému kolegovi, Jarimu-Mattimu Latvalovi.
"Bylo by hezké přidat toto [vítězství] - jediné, které mi chybí - ale vím, že to bude velká výzva. Nemám z toho ale obavy. Myslím, že to [že v Argentině zatím nevyhrál] mělo víc co dočinění se smůlou než s čímkoliv jiným. Nejsem zde o nic menším člověkem než na jiných soutěžích - z nějakých důvodů se to zatím nestalo."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.