Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, řekl, že onboard videa Colina McRae mu pomohly získat zpět jeho motivaci před nadcházející soutěží v Argentině.
Jari-Matti Latvala zažil dvě nepovedené soutěže - ve Švédsku a v Mexiku nezískal ani bod. Jeho naděje na titul tak dostaly vážnou ránu, vždyť na dominantního Ogiera po třech soutěžích ztrácí už 62 bodů. V rozhovoru pro server wrc.com Latvala řekl, že se cítí odpočatý po šesti týdenech dovolené, které od Rally Mexiko uběhly. Finovi prý pomohlo sledování onboard videí mistra světa z roku 1995, Colina McRae.
"Když vyrazíte na dovolenou, tak jste v kompletně odlišném prostředí, děláte a pozorujete odlišné věci. Dva týdny jsem na rally nemyslel," řekl Jari-Matti Latvala moderátorovi pořadu WRC Live, Becsu Williamsovi. "Pak jsem měl jednodenní test ve Španělsku. Dostal jsem se zpět do auta a cítil jsem se opravdu dobře. Pak jsem asi týden poté sledoval klasická onboard videa z 90. let s Colinem McRae v Subaru Impreze WRC a Fordu Focus WRC.
Nejlepší výkon letos Latvala předvedl na Monte Carlu(foto: Red Bull)
Sledujete to a říkáte si: 'Wow, chtěl bych to udělat taky tak. Chtěl bych jet tu zkoušku jako on - zkoušky jsou pak perfektní, když jde všechno dobře. Chci to!' OK, byly to velmi, velmi těžké časy. Když uděláte dvě chyby po sobě, tak je to psychicky těžké. Ale měl jsem dobrou pauzu a teď jsem motivovaný, abych přijel zpět do Argentiny a začal řídit - jel si opět pro dobré výsledky a pokusil se dostat sám sebe zpět do boje."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.