Citroën při Rally Portugal, která se jede koncem května, nasadí přepracované auto. Auto by díky tomu mělo být jednodušeji řiditelné.
V Portugalsku se letos můžeme těšit na spoustu novinek. Uvidíme novou evoluci Fiesty RS WRC od M-Sportu, který ji v uplynulých týdnech pečlivě testoval ve Velké Británii, novou Škodu Fabia R5 a také Citroën nasadí přepracovanou verzi jejich DS3. Jak jsme vás již informovali, Citroën má pro letošní rok v plánu tři velké update pro svůj speciál. První je na voze už od první Rally Monte Carlo.
Tam jsme mohli obdivovat kromě řazení pádlem pod volantem také nové zadní křídlo. Nový vývojový stupeň se týká také aerodynamiky, tenktokrát ale v přední části auta. "Všechny nové části jsme během posledního testu nasadíli," říká šéf týmu, Yves Matton pro wrc.com. "Všechno fungovalo dobře. Na Monte Carlu jsme s křídlem udělali pokrok a druhý krok se týká přední části auta."
První vývojový stupeň auta představil Citroën už v Monte Carlu
Díky přepracované aerodynamice by mělo být auto dle inženýrů o něco stabilnější. Jet s DS3 na limitu totiž není prý vůbec snadné. "Možná je naše auto na typicky šotolinových rally o něco těžší na řízení. Proto je to pro naše jezdce těžší," pokračuje Matton. Vzhledem k tomu, že většina šotolinových rally je v kalendáři teprve v plánu, musí tým najít dobré nastavení novinek, aby byl konkurenceschopný už od začátku.
"Doufáme, že naše auto bude ve druhé polovině sezony snažší k řízení a naši jezdci tak v něj budou moci mít větší důvěru." V závěru sezony by mělo přijít ještě třetí vylepšení. Citroën tento týden testuje pneumatiky pro Michelin ve Španělsku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?