Citroën při Rally Portugal, která se jede koncem května, nasadí přepracované auto. Auto by díky tomu mělo být jednodušeji řiditelné.
V Portugalsku se letos můžeme těšit na spoustu novinek. Uvidíme novou evoluci Fiesty RS WRC od M-Sportu, který ji v uplynulých týdnech pečlivě testoval ve Velké Británii, novou Škodu Fabia R5 a také Citroën nasadí přepracovanou verzi jejich DS3. Jak jsme vás již informovali, Citroën má pro letošní rok v plánu tři velké update pro svůj speciál. První je na voze už od první Rally Monte Carlo.
Tam jsme mohli obdivovat kromě řazení pádlem pod volantem také nové zadní křídlo. Nový vývojový stupeň se týká také aerodynamiky, tenktokrát ale v přední části auta. "Všechny nové části jsme během posledního testu nasadíli," říká šéf týmu, Yves Matton pro wrc.com. "Všechno fungovalo dobře. Na Monte Carlu jsme s křídlem udělali pokrok a druhý krok se týká přední části auta."
První vývojový stupeň auta představil Citroën už v Monte Carlu
Díky přepracované aerodynamice by mělo být auto dle inženýrů o něco stabilnější. Jet s DS3 na limitu totiž není prý vůbec snadné. "Možná je naše auto na typicky šotolinových rally o něco těžší na řízení. Proto je to pro naše jezdce těžší," pokračuje Matton. Vzhledem k tomu, že většina šotolinových rally je v kalendáři teprve v plánu, musí tým najít dobré nastavení novinek, aby byl konkurenceschopný už od začátku.
"Doufáme, že naše auto bude ve druhé polovině sezony snažší k řízení a naši jezdci tak v něj budou moci mít větší důvěru." V závěru sezony by mělo přijít ještě třetí vylepšení. Citroën tento týden testuje pneumatiky pro Michelin ve Španělsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?