Citroën při Rally Portugal, která se jede koncem května, nasadí přepracované auto. Auto by díky tomu mělo být jednodušeji řiditelné.
V Portugalsku se letos můžeme těšit na spoustu novinek. Uvidíme novou evoluci Fiesty RS WRC od M-Sportu, který ji v uplynulých týdnech pečlivě testoval ve Velké Británii, novou Škodu Fabia R5 a také Citroën nasadí přepracovanou verzi jejich DS3. Jak jsme vás již informovali, Citroën má pro letošní rok v plánu tři velké update pro svůj speciál. První je na voze už od první Rally Monte Carlo.
Tam jsme mohli obdivovat kromě řazení pádlem pod volantem také nové zadní křídlo. Nový vývojový stupeň se týká také aerodynamiky, tenktokrát ale v přední části auta. "Všechny nové části jsme během posledního testu nasadíli," říká šéf týmu, Yves Matton pro wrc.com. "Všechno fungovalo dobře. Na Monte Carlu jsme s křídlem udělali pokrok a druhý krok se týká přední části auta."
První vývojový stupeň auta představil Citroën už v Monte Carlu
Díky přepracované aerodynamice by mělo být auto dle inženýrů o něco stabilnější. Jet s DS3 na limitu totiž není prý vůbec snadné. "Možná je naše auto na typicky šotolinových rally o něco těžší na řízení. Proto je to pro naše jezdce těžší," pokračuje Matton. Vzhledem k tomu, že většina šotolinových rally je v kalendáři teprve v plánu, musí tým najít dobré nastavení novinek, aby byl konkurenceschopný už od začátku.
"Doufáme, že naše auto bude ve druhé polovině sezony snažší k řízení a naši jezdci tak v něj budou moci mít větší důvěru." V závěru sezony by mělo přijít ještě třetí vylepšení. Citroën tento týden testuje pneumatiky pro Michelin ve Španělsku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.