Citroën při Rally Portugal, která se jede koncem května, nasadí přepracované auto. Auto by díky tomu mělo být jednodušeji řiditelné.
V Portugalsku se letos můžeme těšit na spoustu novinek. Uvidíme novou evoluci Fiesty RS WRC od M-Sportu, který ji v uplynulých týdnech pečlivě testoval ve Velké Británii, novou Škodu Fabia R5 a také Citroën nasadí přepracovanou verzi jejich DS3. Jak jsme vás již informovali, Citroën má pro letošní rok v plánu tři velké update pro svůj speciál. První je na voze už od první Rally Monte Carlo.
Tam jsme mohli obdivovat kromě řazení pádlem pod volantem také nové zadní křídlo. Nový vývojový stupeň se týká také aerodynamiky, tenktokrát ale v přední části auta. "Všechny nové části jsme během posledního testu nasadíli," říká šéf týmu, Yves Matton pro wrc.com. "Všechno fungovalo dobře. Na Monte Carlu jsme s křídlem udělali pokrok a druhý krok se týká přední části auta."
První vývojový stupeň auta představil Citroën už v Monte Carlu
Díky přepracované aerodynamice by mělo být auto dle inženýrů o něco stabilnější. Jet s DS3 na limitu totiž není prý vůbec snadné. "Možná je naše auto na typicky šotolinových rally o něco těžší na řízení. Proto je to pro naše jezdce těžší," pokračuje Matton. Vzhledem k tomu, že většina šotolinových rally je v kalendáři teprve v plánu, musí tým najít dobré nastavení novinek, aby byl konkurenceschopný už od začátku.
"Doufáme, že naše auto bude ve druhé polovině sezony snažší k řízení a naši jezdci tak v něj budou moci mít větší důvěru." V závěru sezony by mělo přijít ještě třetí vylepšení. Citroën tento týden testuje pneumatiky pro Michelin ve Španělsku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?