Toyota Motorsport přidává do svého týmu dalšího mladíka. Fin Teemu Suninen doplňuje nově vznikající tým.
21letý Fin se připojuje k dalšímu mladíkovi ve službách japonské značky, Ericu Camillimu. Vedle zkušeného dua testovacích pilotů - Stéphane Sarrazin a Sebastian Lindholm - budou hlavně pracovat na vývoji Toyoty Yaris WRC.
Teemu Suninen navíc letos pojede v šampionátu WRC3 (6 soutěží), sveze se také ve 2 případech ve WRC2. Eric Camilli má v plánu šampionát WRC2, na Monte Carlu vyjel 4. místo - starty obou jezdců bude zastřešovat tým Oreca.
Má se za to, že oba pojedou v Portugalsku, Itálii, Finsku, Německu a Francii. Camilli pak zakončí svoji sezonu ve Španělsku. Suninen by měl jet ještě v Polsku a ve Walesu s Fabii S2000. Teemu jezdil dříve závody motokár, v rally debutoval v roce 2013, vloni ve Finsku vyhrál Fiesta Sport Trophy.
Jméno si udělal vloni ve Finsku, když vyhrál ve WRC3 hned poprvé, co do tohoto šampionátu nastoupil: "Toyota má v rally velké jméno, dobrou reputaci a skvělou historii. Je mi velkou ctí být vybrán TMG do jejich týmu a účastnit se jejich návratu. Už se nemohu dočkat, až odstartujeme. Dám do toho maximum, abych splatil důvěru ve mě vloženou," řekl mladík.
"Cílem je učit se jak jen to bude možné. Stále jsem na kraji své kariéry. Chci s týmem růst. Už se těším na spolupráci se Stéphanem, Ericem a Sebastianem. V týmu panuje pozitivní a profesionální atmosféra, což je hodně motivační," dodal Teemu.
Prezident týmu Toyota Motorsport, Yoshiaki Kinoshita, řekl, že oba mladíci na něj od začátku spolupráce udělali velký dojem: "Oba mají v rally obrovský potenciál. Jsou extrémně rychlí, inteligentní, ale také mají dobrou metodologii. To jsou kvality, které je třeba mít, abyste v této disciplníně uspěli.
Vloni jsme testovali několik mladíků a oba, Eric i Teemu, vystoupili pro svůj velký potenciál. Očekáváme tedy, že s týmem porostou."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.