Toyota angažovala dalšího mladíka - Teemu Suninena

Toyota Motorsport GmbH
Toyota Motorsport GmbH, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM2 31. března 2015 17:49
Sdílej:

Toyota Motorsport přidává do svého týmu dalšího mladíka. Fin Teemu Suninen doplňuje nově vznikající tým.

21letý Fin se připojuje k dalšímu mladíkovi ve službách japonské značky,  Ericu Camillimu. Vedle zkušeného dua testovacích pilotů - Stéphane Sarrazin a Sebastian Lindholm - budou hlavně pracovat na vývoji Toyoty Yaris WRC.

Teemu Suninen navíc letos pojede v šampionátu WRC3 (6 soutěží), sveze se také ve 2 případech ve WRC2. Eric Camilli má v plánu šampionát WRC2, na Monte Carlu vyjel 4. místo - starty obou jezdců bude zastřešovat tým Oreca.

Má se za to, že oba pojedou v Portugalsku, Itálii, Finsku, Německu a Francii. Camilli pak zakončí svoji sezonu ve Španělsku. Suninen by měl jet ještě v Polsku a ve Walesu s Fabii S2000. Teemu jezdil dříve závody motokár, v rally debutoval v roce 2013, vloni ve Finsku vyhrál Fiesta Sport Trophy.

Jméno si udělal vloni ve Finsku, když vyhrál ve WRC3 hned poprvé, co do tohoto šampionátu nastoupil: "Toyota má v rally velké jméno, dobrou reputaci a skvělou historii. Je mi velkou ctí být vybrán TMG do jejich týmu a účastnit se jejich návratu. Už se nemohu dočkat, až odstartujeme. Dám do toho maximum, abych splatil důvěru ve mě vloženou," řekl mladík.

"Cílem je učit se jak jen to bude možné. Stále jsem na kraji své kariéry. Chci s týmem růst. Už se těším na spolupráci se Stéphanem, Ericem a Sebastianem. V týmu panuje pozitivní a profesionální atmosféra, což je hodně motivační," dodal Teemu.

Prezident týmu Toyota Motorsport, Yoshiaki Kinoshita, řekl, že oba mladíci na něj od začátku spolupráce udělali velký dojem: "Oba mají v rally obrovský potenciál. Jsou extrémně rychlí, inteligentní, ale také mají dobrou metodologii. To jsou kvality, které je třeba mít, abyste v této disciplníně uspěli. 

Vloni jsme testovali několik mladíků a oba, Eric i Teemu, vystoupili pro svůj velký potenciál. Očekáváme tedy, že s týmem porostou."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.