Toyota Motorsport přidává do svého týmu dalšího mladíka. Fin Teemu Suninen doplňuje nově vznikající tým.
21letý Fin se připojuje k dalšímu mladíkovi ve službách japonské značky, Ericu Camillimu. Vedle zkušeného dua testovacích pilotů - Stéphane Sarrazin a Sebastian Lindholm - budou hlavně pracovat na vývoji Toyoty Yaris WRC.
Teemu Suninen navíc letos pojede v šampionátu WRC3 (6 soutěží), sveze se také ve 2 případech ve WRC2. Eric Camilli má v plánu šampionát WRC2, na Monte Carlu vyjel 4. místo - starty obou jezdců bude zastřešovat tým Oreca.
Má se za to, že oba pojedou v Portugalsku, Itálii, Finsku, Německu a Francii. Camilli pak zakončí svoji sezonu ve Španělsku. Suninen by měl jet ještě v Polsku a ve Walesu s Fabii S2000. Teemu jezdil dříve závody motokár, v rally debutoval v roce 2013, vloni ve Finsku vyhrál Fiesta Sport Trophy.
Jméno si udělal vloni ve Finsku, když vyhrál ve WRC3 hned poprvé, co do tohoto šampionátu nastoupil: "Toyota má v rally velké jméno, dobrou reputaci a skvělou historii. Je mi velkou ctí být vybrán TMG do jejich týmu a účastnit se jejich návratu. Už se nemohu dočkat, až odstartujeme. Dám do toho maximum, abych splatil důvěru ve mě vloženou," řekl mladík.
"Cílem je učit se jak jen to bude možné. Stále jsem na kraji své kariéry. Chci s týmem růst. Už se těším na spolupráci se Stéphanem, Ericem a Sebastianem. V týmu panuje pozitivní a profesionální atmosféra, což je hodně motivační," dodal Teemu.
Prezident týmu Toyota Motorsport, Yoshiaki Kinoshita, řekl, že oba mladíci na něj od začátku spolupráce udělali velký dojem: "Oba mají v rally obrovský potenciál. Jsou extrémně rychlí, inteligentní, ale také mají dobrou metodologii. To jsou kvality, které je třeba mít, abyste v této disciplníně uspěli.
Vloni jsme testovali několik mladíků a oba, Eric i Teemu, vystoupili pro svůj velký potenciál. Očekáváme tedy, že s týmem porostou."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.