Zlínští pořadatelé se dohodli s promotérskou společností Eurosport Events na prodloužení spolupráce o další dva roky a krajské město Zlín tak i letos o posledním srpnovém víkendu přivítá evropskou špičku závodící v seriálu FIA ERC. Soutěž se zároveň pojede jako pátý díl revidovaného mistrovství České republiky v rally.
Barumka ročníku 2015 bude vycházet z osvědčeného formátu minulých let, stejný bude i termín konání. V posledním týdnu letních prázdnin se tedy návštěvníci mohou těšit na páteční městskou rychlostní zkoušku v ulicích Zlína a poté na dva víkendové dny plné akce na náročných východomoravských tratích. Samotné rally bude předcházet kvalifikační zkouška, které se po aktualizaci sportovních řádů budou povinně účastnit všechny posádky registrované do evropského šampionátu. Diváci se tedy mohou těšit na výrazně širší skupinu vozů, než byla loňská patnáctka elitních posádek; pořadatelé už nyní odhadují účast v kvalifikaci na 40 až 50 posádek. „Eurosport v současné chvíli registruje už přes šedesát posádek zapsaných do seriálu Mistrovství Evropy. Ne všechny samozřejmě přijedou i do Zlína, ale podle zpráv, které zatím máme, se k nám chystá jejich velká část," říká Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. „Po mezidobí v letech 2012 a 2013 letos očekáváme další zkvalitnění startovního pole. O seriál FIA ERC je mezi závodními posádkami stále větší zájem, navíc se čím dál více šíří nejmodernější závodní speciály kategorie R5. Nový vůz této kategorie brzy představí i česká Škoda, která s předešlou Fabií S2000 vyhrála bez přestávky šest posledních ročníků. Všichni tedy určitě budou zvědaví, zda Fabia R5 na tyto úspěchy naváže."
Mistrovství České republiky v rally prošlo pro sezonu 2015 radikálním řezem, kdy byly poměrně výrazně pozměněny národní sportovní řády tohoto seriálu. Ty už nadále nejsou kompatibilní s mezinárodními předpisy FIA a startovní pole MČR proto při Barum Czech Rally Zlín pojede odděleně od hlavní skupiny FIA ERC. Avšak společnou řeč bylo potřeba nalézt například v otázce délky trati. „Kvůli dodržení předpisů FIA bude Barum Czech Rally Zlín oproti ostatním soutěžím MČR výrazně delší, souhrnná délka RZ se bude pohybovat okolo 230 km. Z toho důvodu bylo v národních předpisech ustanoveno, že se body z Barum Czech Rally Zlín budou jako u jediné rally českého mistrovství násobit koeficientem 1,5, aby se bodově vyrovnala náročnost barumky s ostatními kratšími podniky MČR," vysvětluje Miloslav Regner.
Součástí závodního víkendu ve Zlíně bude již osmý ročník Star Rally určený pro historické rally vozy a organizátoři budou rovněž pokračovat v atraktivním zážitkovém programu pro diváky, který se při premiéře v roce 2014 setkal s pozitivním ohlasem. Chystá se rovněž fotografická kniha mapující jak první ročníky barumky, tak zejména poslední dekádu nejvýrazněji spojenou se seriály IRC a FIA ERC. Zkrátka, bude se na co těšit!
Jakub Hofbauer, Barum Czech Rally Zlín
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?