Zatímco vývoj nového World Rally Car na bázi aktuální i20 Coupé běží na plné obrátky, musí tým myslet také na aktuální auto. V Mexiku už nasadili nějaké modifikace na motoru, ty ale nestačily na dostižení Volkswagenu, jak teď vysvětluje Thierry Neuville.
Thierry Neuville i Dani Sordo už se určitě nemohou dočkat konce léta. Tou dobou by totiž německo-korejský tým měl poprvé nasadit do soutěže novou zbraň na bázy aktuálního modelu i20 Coupé. Do té doby je ale v plánu několik vylepšení i pro aktuální auto. Dle názoru Neuvilla to ale nebude stačit na stažení náskoku dominantního Volkswagenu.
Například vylepšené vstřikování paliva do válců mělo přinést dva koně, "nám ale stále chybí 15 koní," říká 26 letý Thierry Neuville o jejich deficitu na Polo R WRC pro wrc.com. To, že se výkonostní deficit na prvním šotolinovém závodě nijak výrazně neukázal, bylo způsobeno především specifickými podmínkami, které v Mexiku panují, míní Belgičan: "Když je menší trakce, tak výkon motoru není tak směrodatný a my jsme rychlí. Na zatáčkovitých cestách první etapy jsme na tom byli celkem dobře.
Ale pak už bylo o hodně těžší zajíždět časy jako Sébastien Ogier. Jen na Power Stage nám nadělil 5,8 sekundy. To ukazuje, jak daleko vlastně jsme." V Argentině by měl tým poprvé mít řazení pádly pod volantem. To práci jezdcům jistě také ulehčí. I tak je ale Neuville přesvědčen o tom, že vlastní silou zatím o vítězství bojovat nemohou. "Podiové umístění je možné. Cokoliv lepšího bude těžké, proto musím jít do hodně velkého rizika."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?