Zatímco vývoj nového World Rally Car na bázi aktuální i20 Coupé běží na plné obrátky, musí tým myslet také na aktuální auto. V Mexiku už nasadili nějaké modifikace na motoru, ty ale nestačily na dostižení Volkswagenu, jak teď vysvětluje Thierry Neuville.
Thierry Neuville i Dani Sordo už se určitě nemohou dočkat konce léta. Tou dobou by totiž německo-korejský tým měl poprvé nasadit do soutěže novou zbraň na bázy aktuálního modelu i20 Coupé. Do té doby je ale v plánu několik vylepšení i pro aktuální auto. Dle názoru Neuvilla to ale nebude stačit na stažení náskoku dominantního Volkswagenu.
Například vylepšené vstřikování paliva do válců mělo přinést dva koně, "nám ale stále chybí 15 koní," říká 26 letý Thierry Neuville o jejich deficitu na Polo R WRC pro wrc.com. To, že se výkonostní deficit na prvním šotolinovém závodě nijak výrazně neukázal, bylo způsobeno především specifickými podmínkami, které v Mexiku panují, míní Belgičan: "Když je menší trakce, tak výkon motoru není tak směrodatný a my jsme rychlí. Na zatáčkovitých cestách první etapy jsme na tom byli celkem dobře.
Ale pak už bylo o hodně těžší zajíždět časy jako Sébastien Ogier. Jen na Power Stage nám nadělil 5,8 sekundy. To ukazuje, jak daleko vlastně jsme." V Argentině by měl tým poprvé mít řazení pádly pod volantem. To práci jezdcům jistě také ulehčí. I tak je ale Neuville přesvědčen o tom, že vlastní silou zatím o vítězství bojovat nemohou. "Podiové umístění je možné. Cokoliv lepšího bude těžké, proto musím jít do hodně velkého rizika."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.