Zatímco vývoj nového World Rally Car na bázi aktuální i20 Coupé běží na plné obrátky, musí tým myslet také na aktuální auto. V Mexiku už nasadili nějaké modifikace na motoru, ty ale nestačily na dostižení Volkswagenu, jak teď vysvětluje Thierry Neuville.
Thierry Neuville i Dani Sordo už se určitě nemohou dočkat konce léta. Tou dobou by totiž německo-korejský tým měl poprvé nasadit do soutěže novou zbraň na bázy aktuálního modelu i20 Coupé. Do té doby je ale v plánu několik vylepšení i pro aktuální auto. Dle názoru Neuvilla to ale nebude stačit na stažení náskoku dominantního Volkswagenu.
Například vylepšené vstřikování paliva do válců mělo přinést dva koně, "nám ale stále chybí 15 koní," říká 26 letý Thierry Neuville o jejich deficitu na Polo R WRC pro wrc.com. To, že se výkonostní deficit na prvním šotolinovém závodě nijak výrazně neukázal, bylo způsobeno především specifickými podmínkami, které v Mexiku panují, míní Belgičan: "Když je menší trakce, tak výkon motoru není tak směrodatný a my jsme rychlí. Na zatáčkovitých cestách první etapy jsme na tom byli celkem dobře.
Ale pak už bylo o hodně těžší zajíždět časy jako Sébastien Ogier. Jen na Power Stage nám nadělil 5,8 sekundy. To ukazuje, jak daleko vlastně jsme." V Argentině by měl tým poprvé mít řazení pádly pod volantem. To práci jezdcům jistě také ulehčí. I tak je ale Neuville přesvědčen o tom, že vlastní silou zatím o vítězství bojovat nemohou. "Podiové umístění je možné. Cokoliv lepšího bude těžké, proto musím jít do hodně velkého rizika."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.