Zatímco vývoj nového World Rally Car na bázi aktuální i20 Coupé běží na plné obrátky, musí tým myslet také na aktuální auto. V Mexiku už nasadili nějaké modifikace na motoru, ty ale nestačily na dostižení Volkswagenu, jak teď vysvětluje Thierry Neuville.
Thierry Neuville i Dani Sordo už se určitě nemohou dočkat konce léta. Tou dobou by totiž německo-korejský tým měl poprvé nasadit do soutěže novou zbraň na bázy aktuálního modelu i20 Coupé. Do té doby je ale v plánu několik vylepšení i pro aktuální auto. Dle názoru Neuvilla to ale nebude stačit na stažení náskoku dominantního Volkswagenu.
Například vylepšené vstřikování paliva do válců mělo přinést dva koně, "nám ale stále chybí 15 koní," říká 26 letý Thierry Neuville o jejich deficitu na Polo R WRC pro wrc.com. To, že se výkonostní deficit na prvním šotolinovém závodě nijak výrazně neukázal, bylo způsobeno především specifickými podmínkami, které v Mexiku panují, míní Belgičan: "Když je menší trakce, tak výkon motoru není tak směrodatný a my jsme rychlí. Na zatáčkovitých cestách první etapy jsme na tom byli celkem dobře.
Ale pak už bylo o hodně těžší zajíždět časy jako Sébastien Ogier. Jen na Power Stage nám nadělil 5,8 sekundy. To ukazuje, jak daleko vlastně jsme." V Argentině by měl tým poprvé mít řazení pádly pod volantem. To práci jezdcům jistě také ulehčí. I tak je ale Neuville přesvědčen o tom, že vlastní silou zatím o vítězství bojovat nemohou. "Podiové umístění je možné. Cokoliv lepšího bude těžké, proto musím jít do hodně velkého rizika."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.