Neuville: Ještě nám chybí 15 koní

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 17. března 2015 22:33
Sdílej:

Zatímco vývoj nového World Rally Car na bázi aktuální i20 Coupé běží na plné obrátky, musí tým myslet také na aktuální auto. V Mexiku už nasadili nějaké modifikace na motoru, ty ale nestačily na dostižení Volkswagenu, jak teď vysvětluje Thierry Neuville.

Thierry Neuville i Dani Sordo už se určitě nemohou dočkat konce léta. Tou dobou by totiž německo-korejský tým měl poprvé nasadit do soutěže novou zbraň na bázy aktuálního modelu i20 Coupé. Do té doby je ale v plánu několik vylepšení i pro aktuální auto. Dle názoru Neuvilla to ale nebude stačit na stažení náskoku dominantního Volkswagenu. 

Například vylepšené vstřikování paliva do válců mělo přinést dva koně, "nám ale stále chybí 15 koní," říká 26 letý Thierry Neuville o jejich deficitu na Polo R WRC pro wrc.com. To, že se výkonostní deficit na prvním šotolinovém závodě nijak výrazně neukázal, bylo způsobeno především specifickými podmínkami, které v Mexiku panují, míní Belgičan: "Když je menší trakce, tak výkon motoru není tak směrodatný a my jsme rychlí. Na zatáčkovitých cestách první etapy jsme na tom byli celkem dobře.

Ale pak už bylo o hodně těžší zajíždět časy jako Sébastien Ogier. Jen na Power Stage nám nadělil 5,8 sekundy. To ukazuje, jak daleko vlastně jsme." V Argentině by měl tým poprvé mít řazení pádly pod volantem. To práci jezdcům jistě také ulehčí. I tak je ale Neuville přesvědčen o tom, že vlastní silou zatím o vítězství bojovat nemohou. "Podiové umístění je možné. Cokoliv lepšího bude těžké, proto musím jít do hodně velkého rizika."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.