Jari-Matti Latvala po druhé soutěži roku ztrácí na vedoucího muže pořadí, Sébastiena Ogiera, 34 bodů. To je poměrně dost, ale i přesto Fin věří, že ještě není nic ztraceno.
Fin ztrácí na svého svého kolegu z Francie po dvou soutěžích sezony WRC už 34 bodů, což je hodně. Jari-Matti Latvala však věří tomu, že v první polovině sezony si jezdci mohou takovou ztrátu dovolit. Vice-mistr světa věří, že díky novému pravidlu, díky kterému pojede první dva dny soutěže vedoucí muž šampionátu jako první a bude čistit trať, se chyby z úvodu sezony až tak moc neprojeví. Naopak by tomu bylo v konečné fázy sezony.
"Vloni jsem před Mexikem vedl a titul stejně nevyhrál. Takže letos [titul] snad vyhraji, protože v Mexiku nepojedu na trati jako první," říká Jari-Matti Latvala pro německý motorsport-total.com. Ve Švédsku, poslední soutěži WRC, jezdec Volkswagenu nezažil zrovna povedený víkend, když vylétl z trati a v bariéře nechal tolik času, že nedosáhl ani na body. To Seb Ogier slavil svoje už druhé vítězství sezony. Jari-Matti teď v průběžném pořadí ztrácí 11 bodů na Thierryho Neuvilla a Andrease Mikkelsena, kteří na Ogiera shodně ztrácí 23 bodů.
Na Monte Carlu jel Latvala fantasticky, ve Švédsku už hůř...
"Teď přijdou šotolinové rally v Mexiku, Argentině, Portugalsku a na Sardinii, kde můžete profitovat z vaší startovní pozice. Od Polska už bych měl být blízko špičce, protože pak následují asfaltové a šotolinové soutěže, na kterých se nemusí jezdit už až tak čistě. Pak už to bude těžší. V podstatě si tak můžete dovolit udělat chyby jen v první polovině sezony, ne v té druhé," pokračuje Jari-Matti.
Ogier měl také ve Švédsku výhodu v tom, že mohl riskovat vše, protože případná chyba by mu nadělila výhodnější startovní pozici pro Mexiko. I tak je ale Ogier názoru, že svým vítězstvím dostal Jariho-Mattiho Latvalu pod tlak. "Jari-Matti je teď pod tlakem, protože nesmí udělat žádnou chybu, jinak by ztrácel už moc. Ve Švédsku jsem si vybudoval psychologickou výhodu," řekl krátce Sébastien Ogier.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?