Latvala: Šance na titul tu stále je

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 25. února 2015 17:21
Sdílej:

Jari-Matti Latvala po druhé soutěži roku ztrácí na vedoucího muže pořadí, Sébastiena Ogiera, 34 bodů. To je poměrně dost, ale i přesto Fin věří, že ještě není nic ztraceno.

Fin ztrácí na svého svého kolegu z Francie po dvou soutěžích sezony WRC už 34 bodů, což je hodně. Jari-Matti Latvala však věří tomu, že v první polovině sezony si jezdci mohou takovou ztrátu dovolit. Vice-mistr světa věří, že díky novému pravidlu, díky kterému pojede první dva dny soutěže vedoucí muž šampionátu jako první a bude čistit trať, se chyby z úvodu sezony až tak moc neprojeví. Naopak by tomu bylo v konečné fázy sezony. 

"Vloni jsem před Mexikem vedl a titul stejně nevyhrál. Takže letos [titul] snad vyhraji, protože v Mexiku nepojedu na trati jako první," říká Jari-Matti Latvala pro německý motorsport-total.com. Ve Švédsku, poslední soutěži WRC, jezdec Volkswagenu nezažil zrovna povedený víkend, když vylétl z trati a v bariéře nechal tolik času, že nedosáhl ani na body. To Seb Ogier slavil svoje už druhé vítězství sezony. Jari-Matti teď v průběžném pořadí ztrácí 11 bodů na Thierryho Neuvilla a Andrease Mikkelsena, kteří na Ogiera shodně ztrácí 23 bodů. 

Na Monte Carlu jel Latvala fantasticky, ve Švédsku už hůř...

"Teď přijdou šotolinové rally v Mexiku, Argentině, Portugalsku a na Sardinii, kde můžete profitovat z vaší startovní pozice. Od Polska už bych měl být blízko špičce, protože pak následují asfaltové a šotolinové soutěže, na kterých se nemusí jezdit už až tak čistě. Pak už to bude těžší. V podstatě si tak můžete dovolit udělat chyby jen v první polovině sezony, ne v té druhé," pokračuje Jari-Matti.

Ogier měl také ve Švédsku výhodu v tom, že mohl riskovat vše, protože případná chyba by mu nadělila výhodnější startovní pozici pro Mexiko. I tak je ale Ogier názoru, že svým vítězstvím dostal Jariho-Mattiho Latvalu pod tlak. "Jari-Matti je teď pod tlakem, protože nesmí udělat žádnou chybu, jinak by ztrácel už moc. Ve Švédsku jsem si vybudoval psychologickou výhodu," řekl krátce Sébastien Ogier.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.