Jari-Matti Latvala po druhé soutěži roku ztrácí na vedoucího muže pořadí, Sébastiena Ogiera, 34 bodů. To je poměrně dost, ale i přesto Fin věří, že ještě není nic ztraceno.
Fin ztrácí na svého svého kolegu z Francie po dvou soutěžích sezony WRC už 34 bodů, což je hodně. Jari-Matti Latvala však věří tomu, že v první polovině sezony si jezdci mohou takovou ztrátu dovolit. Vice-mistr světa věří, že díky novému pravidlu, díky kterému pojede první dva dny soutěže vedoucí muž šampionátu jako první a bude čistit trať, se chyby z úvodu sezony až tak moc neprojeví. Naopak by tomu bylo v konečné fázy sezony.
"Vloni jsem před Mexikem vedl a titul stejně nevyhrál. Takže letos [titul] snad vyhraji, protože v Mexiku nepojedu na trati jako první," říká Jari-Matti Latvala pro německý motorsport-total.com. Ve Švédsku, poslední soutěži WRC, jezdec Volkswagenu nezažil zrovna povedený víkend, když vylétl z trati a v bariéře nechal tolik času, že nedosáhl ani na body. To Seb Ogier slavil svoje už druhé vítězství sezony. Jari-Matti teď v průběžném pořadí ztrácí 11 bodů na Thierryho Neuvilla a Andrease Mikkelsena, kteří na Ogiera shodně ztrácí 23 bodů.
Na Monte Carlu jel Latvala fantasticky, ve Švédsku už hůř...
"Teď přijdou šotolinové rally v Mexiku, Argentině, Portugalsku a na Sardinii, kde můžete profitovat z vaší startovní pozice. Od Polska už bych měl být blízko špičce, protože pak následují asfaltové a šotolinové soutěže, na kterých se nemusí jezdit už až tak čistě. Pak už to bude těžší. V podstatě si tak můžete dovolit udělat chyby jen v první polovině sezony, ne v té druhé," pokračuje Jari-Matti.
Ogier měl také ve Švédsku výhodu v tom, že mohl riskovat vše, protože případná chyba by mu nadělila výhodnější startovní pozici pro Mexiko. I tak je ale Ogier názoru, že svým vítězstvím dostal Jariho-Mattiho Latvalu pod tlak. "Jari-Matti je teď pod tlakem, protože nesmí udělat žádnou chybu, jinak by ztrácel už moc. Ve Švédsku jsem si vybudoval psychologickou výhodu," řekl krátce Sébastien Ogier.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.