Dnes se nám dostalo oficiálního potvrzení toho, o čem se mluvilo již dlouho. Korsika se vrací do WRC, když bude hostit francouzský podnik. Jednání mezi FFSA a místními úřady tedy dopadla dobře. Otázkou však zůstává, kde se pojede podnik ME?
Francouzský podnik, který je letos na programu od 1. do 4. října, se po sedmileté pauze vrací na Korsiku. FFSA (Fédération Française du Sport Automobile) dnes oficiálně potvrdila návrat středomořského ostrova do šampionátu poté, co jsme se museli rozloučit s Alsaskem. Detailnější informace ohledně časového harmonogramu nebo tratí RZ bychom se měli dozvědět časem.
Tomuto rozhodnutí předcházela různá jednání mezi promotérem WRC, pořadateli a FIA. WRC Promoter GmbH několikrát řekl, že závod MS na ostrově neodpovídá jeho představě, protože se tím ztíží přístup fanouškům na tuto soutěž. Nakonec se očividně všechny strany dohodly.
Teď tedy musí být dořešena ještě jedna věc - kde se pojede finálový podnik ME? Korsika byla v plánu ME sice na pořadu dne až od 5. do 7. prosince, ale je nepravděpodobné, že by se dva takto významné podniky organizovaly na jednom místě v rámci dvou týdnů. Horkým kandidátem na náhradu Korsiky v Evropě je Rally du Var.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?