Sezóna 2014 bola pre KL Racing Rally Team najlepšou v histórii. Tretie miesto v absolútnom poradí Majstrovstiev Slovenska v Rally, titul v triede 3 (produkčné vozidlá, bývala trieda N4) a víťazstvo v českej Rallyšprintovej sérii.
V nadchádzajúcej sezóne sa KL Racing posunie ešte o stupeň vyššie a tomu, samozrejme, zodpovedá aj nová technika. Čo konkrétne prinesie sezóna 2015 pre fanúšikov tímu, divákov a reklamných partnerov? Špičkové vozidlá Subaru Impreza WRC, ktoré ešte v nedávnej dobe brázdili trate Majstrovstiev sveta v rukách takého jazdca, ako napríklad Petter Solberg.
Od nového ročníka Majstrovstiev Slovenska budú povolené aj ostatné vozidlá špecifikácie WRC, či už so skončenou homologáciou alebo nová špecifikácia RC1. Aj to je jeden z dôvodov, prečo tím KL Racing odštartuje sezónu s novšou technikou, ktorá je schopná konkurovať aj najnovším RC1kám. V neposlednom rade, sú tieto vozidlá marketingovo a divácky zaujímavé, či už najnovšie RC1ky alebo o niečo staršie svetové WRCčka. Viac vysvetlil tímový manažér, Marek Lokaj: "Som naozaj nesmierne rád, že môžem už teraz slovenským fanúšikom rally súťaží prezradiť, že v našom KL Racing Teame nastáva zmena a dvojica našich posádok sa v rámci sezóny 2015 predstaví na identických vozidlách Subaru Impreza WRC z dielní Jaromíra Tomaštíka.. Kto osobne pozná Jardu vie, že svojim rally špeciálom dáva rôzne mená, teda naše WRCčka sú JiTka a JusTínka" Ďalšou novinkou v tíme KL Racing budú v novej sezóne aj spolujazdci. K Vlastimilovi Majerčákovi do Subaru Impreza WRC v rámci Majstrovstiev Slovenska v rally prisadne Michaela Vejačková, ktorá s ním už po sezóne 2014 absolvovala Slovakia Ring a Mikuláš rally Slušovice. „Môj stabilný spolujazdec, s ktorým som v roku 2014 dosiahol na titul Majstra Slovenska v rally v triede 3, Marcel Kollárik, ohlásil koniec pretekárskej kariéry. Preto som sa na sezónu 2015 dohodol s Michaelou. Nie je vylúčené, že sa Marcel v rámci voľných, posezónnych podujatí do kokpitu rally vozidla vráti, ale bude to iba taká jednorázovka,“ vysvetlil Vlasto Majerčák. „Na fungovanie Subaru Impreza WRC som veľmi zvedavý, doteraz som v ňom sedel iba v tímových dielňach a už sa neviem dočkať ostrého štartu.“
Rovnako je to aj v prípade Tomáša Kukučku: „V Subaru Impreza WRC som ešte vôbec nesedel ale oproti Vlastovi mám výhodu v odjazdenej sezóne na WRCčku. Už teraz sa veľmi teším a som zvedavý, ako bude auto fungovať. Aj „Kuka“ bude v novej sezóne navigovať nový kopilot, konkrétne Radovan Mozner ml. Mal som už tú česť ho vyskúšať a zdá sa, že je naozaj dobrý. Dúfam, že nám to spolu bude v tomto špičkovom vozidle fungovať výborne a budeme čo najviac vyhrávať.“
„KL Racing Team oslavuje v nadchádzajúcej sezóne piate výročie vzniku a pevne verím, že sa nám podarí nadviazať na špičkové výkony jazdcov. Doposiaľ sme slávili majstrovský titul v triede 6, ale aj triede 3, v sezóne 2014 sme dosiahli dve tretie miesta v absolútnom poradí na Slovensku, ale aj v českom rallyšprinte. Bola to naša najlepšia sezóna a výsledky hovoria jednoznačne o tom, že s našim tímom musí konkurencia počítať.“ dodal na záver Marek Lokaj, manažér Kl Racing Rally Teamu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?