Rekordní šampion MS v rally, Sébastien Loeb, se jednorázově vrátil do WRC a na trati shakedownu Rally Monte Carlo zajel nejrychlejší čas.
Lépe to pro Seba Loeba asi ani nemohlo začít. Při svém jednorázovém návratu do MS v rally zajel devítinásobný mistr světa hned nejrychlejší čas. Druhý čas navíc zajel Kris Meeke, druhý bodující jezdec Citroënu pro monackou soutěž. Dvě vloni dominantní Pola R WRC v rukou Sébastiena Ogiera a Adrease Mikkelsena však nebyla daleko. Mikkelsen však jede s loňskou evolucí auta, to Ogier s Latvalou mají nová auta.
"Není to vůbec špatný návrat do WRC. Od začátku jsem se v autě cítil dobře, ale vím, že to nebude jednoduchá rally. Předpověď počasí vypada vcelku delikátně, takže moje startovní pozice v hloubi pole může být výhodou, ale i nevýhodou," řekl Seb Loeb.
Výsledky shakedownu Rallly Monte Carlo:01. Sébastien Loeb (Citroën) - 2:21,0min02. Kris Meeke (Citroën) +0,4s03. Sébastien Ogier (Volkswagen) +1,1s04. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +1,2s05. Robert Kubica (Ford) +1,3s06. Elfyn Evans (Ford) +1,4s07. Mads Ostberg (Citroën) +1,8s08. Sébastien Chardonnet (Citroën) +3,7s09. Thierry Neuville (Hyundai) +3,9s09. Dani Sordo (Hyundai) +3,9s10. Thierry Neuville (Hyundai) +3,9s11. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +4,2s12. Yury Protasov (Citroën) +7,1s13. Ott Tänak (Ford) +7,2s14. Henning Solberg (Ford) +8,2s15. Bryan Bouffier (Ford) +9,7s16. Lorenzo Bertelli (Ford) +15s17. Martin Prokop (Ford) +16s
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?