Rekordní šampion MS v rally, Sébastien Loeb, se jednorázově vrátil do WRC a na trati shakedownu Rally Monte Carlo zajel nejrychlejší čas.
Lépe to pro Seba Loeba asi ani nemohlo začít. Při svém jednorázovém návratu do MS v rally zajel devítinásobný mistr světa hned nejrychlejší čas. Druhý čas navíc zajel Kris Meeke, druhý bodující jezdec Citroënu pro monackou soutěž. Dvě vloni dominantní Pola R WRC v rukou Sébastiena Ogiera a Adrease Mikkelsena však nebyla daleko. Mikkelsen však jede s loňskou evolucí auta, to Ogier s Latvalou mají nová auta.
"Není to vůbec špatný návrat do WRC. Od začátku jsem se v autě cítil dobře, ale vím, že to nebude jednoduchá rally. Předpověď počasí vypada vcelku delikátně, takže moje startovní pozice v hloubi pole může být výhodou, ale i nevýhodou," řekl Seb Loeb.
Výsledky shakedownu Rallly Monte Carlo:01. Sébastien Loeb (Citroën) - 2:21,0min02. Kris Meeke (Citroën) +0,4s03. Sébastien Ogier (Volkswagen) +1,1s04. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +1,2s05. Robert Kubica (Ford) +1,3s06. Elfyn Evans (Ford) +1,4s07. Mads Ostberg (Citroën) +1,8s08. Sébastien Chardonnet (Citroën) +3,7s09. Thierry Neuville (Hyundai) +3,9s09. Dani Sordo (Hyundai) +3,9s10. Thierry Neuville (Hyundai) +3,9s11. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +4,2s12. Yury Protasov (Citroën) +7,1s13. Ott Tänak (Ford) +7,2s14. Henning Solberg (Ford) +8,2s15. Bryan Bouffier (Ford) +9,7s16. Lorenzo Bertelli (Ford) +15s17. Martin Prokop (Ford) +16s
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?