Když se dva perou, třetí se směje. To by mohlo platit i pro Latvalu, který však na Monte Carlo míří s pokorou. Jari-Matti Latvala, vice-mistr světa z roku 2014, však věří, že letos má dobrou šanci na zisk titulu.
Volkswagen připravil pro Monte Carlo dvě nová Pola R WRC specifikace 2015, která dostanou jezdci hlavního týmu. Latvala si od něj hodně slibuje. Finovi by mohlo pomoci, že byl od začátku u jeho vývoje, o vývoj předchozí specifikace se postaral převážně Ogier.
"Nové auto vypadá dobře a my s Mikkou jsme na tuto sezonu dobře připraveni. Letos budeme moci opět řadit pádly pod volantem, což mám rád. Celkově, nové auto je rychlejší než model z roku 2014. Stejného názoru jsou i kolegové - Sébastien a Andreas.
Nová jsou pravidla také ohledně pořadí, myslím, že to do MS vrátí taktizování. Co se mě týče, tak já chci vyhrát v roce 2015 titul. Je to můj velký sen. Pro začátek bych chtěl vyjet na Monte Carlu umístění v TOP4.
Latvala v roce 2012 na Monte Carlu sahal po vítězství, ale havaroval z prvního místa
Pro mě by to byl velmi dobrý vstup do šampionátu, jde o velmi těžkou soutěž. Ještě nikdy jsem zde nikdy nedojel v TOP5. V této rally nepůjdu do rizika, které by představovalo bojovat o vítězství. Abych byl upřímný, vždy jsem rád, když Monte dojedu," říká Jari-Matti Latvala.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?