CÍL : První podnik ME začal již včerejší kvalifikací a podobně se odvíjí i první etapa Jänner Rally, kterou již mají posádky za sebou.
Výsledky po 2.Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kajetanowicz Kajetan - Baran J. Ford Fiesta R5 2:50:52,6 - - - 2. Baumschlager Raimund - Wicha Klaus Škoda Fabia S2000 +6:36,2 3. Consani Robert - Vilmot Maxime Peugeot 207 S2000 +7:07,4 4. Lukyanuk Alexey - Chervonenko Y. Ford Fiesta R5 +8:28,1 5. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Škoda Fabia S2000 +8:48,8 6. Wagner Simon - Winklhofer Pirmin Mazda 323 +16:07,3 7. Haneder Ernst - Aigner Elke Mitsubishi Lancer Evo IX +19.13,2 8. Fischerlehner Martin - Unterweger Tobias Mitsubishi Lancer Evo IX +22:38,6 9. Traxl Mario - Etzlstorfer Helmut Mitsubishi Lancer Evo III +25:03,1 10. Stürmer Horst - Zauner Renie Audi Coupé Qattro + 26:58,3
Sezona ME zača již včerejší kvalifikací a podobně se odvíjí i první etapa Janner Rally, kterou již mají posádky za sebou.
Celkem na posádky dnes čekalo 10 měřených úseků. Od prvního se ujal vedení Kajetanowicz, který deklasuje všechny soupeře. Prvním kdo vyslal svoje závodní náčiní, mimo trať byl hned v první Rz Breen. A hned o kousek dál jej následoval Kabacinski s Imprezou a také náš Adam Fabrika s Renaultem.Poprvní sekci se tak oddělila trojice Kajetanowicz, Consani a Baumchlager. Na poslední rz dne ale přijel Consani s poškozenou světelnou rampou a předním nárazníkem. Ve velmi dobrém světle se představuje Lukanyuk s Fiestou R5, velmi pěkně jede Tarabus, které mu patří po první etapě čtvrtá příčka. Velmi dobré časy zajíždí s „národní“ Mazdou 323 Wagner, který je na šestém místě absolutně. Rozdíly jsou ale letos jako na Rally Dakar.
Jak jsem již uvedl, nejvýše drží Českou vlajku Tarabus, je čtvrtý. 14. Je Štajf s Imprezou na sedmnáctém místě je Tlusťák s Fabií S2000 a 45. Je Martina Daňhelová, která nabrala výraznou ztrátu v polední RZ dnešního dne. Bisaha havaroval na RZ5 a Pondělíček odstoupil na technickou závadu v RZ3
Zítra čeká na posádky necelých 100 ostrých kilometrů a 8 rychlostních zkoušek.
Výsledky po 1.Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kajetanowicz Kajetan - Baran J. Ford Fiesta R5 1:42:13,6 - - - 2. Consani Robert - Vilmot Maxime Peugeot 207 S2000 +3:52,5 3. Baumschlager Raimund - Wicha Klaus Škoda FAbia S2000 +3:55,6 4. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Škoda FAbia S2000 +6:29,4 5. Lukyanuk Alexey - Chervonenko Y. Ford Fiesta R5 +7:35,5 6. Wagner Simon - Winklhofer Pirmin Mazda 323 +9:44,9 7. Haneder Ernst - Aigner Elke Mitsubishi Lancer Evo IX +12:48,8 8. Fischerlehner M. - Unterweger T. Mitsubishi Lancer Evo IX +13:42,5 9. Lefebvre Stéphane - Prévot Stéphane Citroën DS3 R5 +14:02,2 10. Traxl Mario - Etzlstorfer Helmut Mitsubishi Lancer Evo IX +14:23,1
Kajetan Kajetanowicz zajel v neděli v kvalifikaci na úvodní soutěž ME nejrychlejší čas. Trať měřila 1,99 kilometru a jezdec na Fordu Fiesta R5 zajel čas 1:22,887 min. Těsný odstup 0,625s dělil do Kajetanowicze Roberta Consaniho, který jede s Peugeotem 207 S2000.
Třetí příčka připadla nováčkovi v ERC, Lukyanukovi jedoucímu s další Fiestou R5 (českého JM Racingu). Rus už ale ztrácel téměř 3,5s. Z našich zajel velmi pěkné 4. místo Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000.
Až 6. čas zajel Craig Breen s Peugeotem 208 T16, Severní Ir špatně zvolil pneumatiky. Jeho koncernový kolega, Stéphane Lefebvre s Citroënem DS3 R5, byl dokonce až 13. nejrychlejší. Příjemně do pořadí v TOP10 promluvil i domácí Hermann Neubauer s Fordem Fiesta S2000. Večer jezdci vybírali startovní pořadí do první etapy.
Výsledky kvalifikace:01. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) - 1:22,887 min02. Robert Consani (Peugeot 207 S2000) +0,625s03. Alexey Lukyanuk (Ford Fiesta R5) +3,446s04. Jaromír Tarabus (Skoda Fabia S2000) +5,363s05. Hermann Neubauer (Ford Fiesta S2000) +6,316s06. Krisztian Hideg (Mitsubishi Lancer Evo IX) +7,653s07. Craig Breen (Peugeot 208 T16) +7,705s08. Jean-Michel Raoux (Ford Fiesta R5) +8,296s09. Antonin Tlustak (Skoda Fabia S2000) +8,573s10. Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRC STI) +10,053s
Startovní pořadí:01. Łukazs Kabaciński02. Stéphane Lefebvre03. Jonathan Hirschi04. Dávid Botka05. Vojtěch Štajf06. Antonín Tlusťák07. Jean-Michel Raoux08. Craig Breen09. Krisztián Hideg10. Robert Consani11. Hermann Neubauer12. Alexey Lukyanuk13. Jaromír Tarabus14. Kajetan Kajetanowicz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?