CÍL : První podnik ME začal již včerejší kvalifikací a podobně se odvíjí i první etapa Jänner Rally, kterou již mají posádky za sebou.
Výsledky po 2.Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kajetanowicz Kajetan - Baran J. Ford Fiesta R5 2:50:52,6 - - - 2. Baumschlager Raimund - Wicha Klaus Škoda Fabia S2000 +6:36,2 3. Consani Robert - Vilmot Maxime Peugeot 207 S2000 +7:07,4 4. Lukyanuk Alexey - Chervonenko Y. Ford Fiesta R5 +8:28,1 5. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Škoda Fabia S2000 +8:48,8 6. Wagner Simon - Winklhofer Pirmin Mazda 323 +16:07,3 7. Haneder Ernst - Aigner Elke Mitsubishi Lancer Evo IX +19.13,2 8. Fischerlehner Martin - Unterweger Tobias Mitsubishi Lancer Evo IX +22:38,6 9. Traxl Mario - Etzlstorfer Helmut Mitsubishi Lancer Evo III +25:03,1 10. Stürmer Horst - Zauner Renie Audi Coupé Qattro + 26:58,3
Sezona ME zača již včerejší kvalifikací a podobně se odvíjí i první etapa Janner Rally, kterou již mají posádky za sebou.
Celkem na posádky dnes čekalo 10 měřených úseků. Od prvního se ujal vedení Kajetanowicz, který deklasuje všechny soupeře. Prvním kdo vyslal svoje závodní náčiní, mimo trať byl hned v první Rz Breen. A hned o kousek dál jej následoval Kabacinski s Imprezou a také náš Adam Fabrika s Renaultem.Poprvní sekci se tak oddělila trojice Kajetanowicz, Consani a Baumchlager. Na poslední rz dne ale přijel Consani s poškozenou světelnou rampou a předním nárazníkem. Ve velmi dobrém světle se představuje Lukanyuk s Fiestou R5, velmi pěkně jede Tarabus, které mu patří po první etapě čtvrtá příčka. Velmi dobré časy zajíždí s „národní“ Mazdou 323 Wagner, který je na šestém místě absolutně. Rozdíly jsou ale letos jako na Rally Dakar.
Jak jsem již uvedl, nejvýše drží Českou vlajku Tarabus, je čtvrtý. 14. Je Štajf s Imprezou na sedmnáctém místě je Tlusťák s Fabií S2000 a 45. Je Martina Daňhelová, která nabrala výraznou ztrátu v polední RZ dnešního dne. Bisaha havaroval na RZ5 a Pondělíček odstoupil na technickou závadu v RZ3
Zítra čeká na posádky necelých 100 ostrých kilometrů a 8 rychlostních zkoušek.
Výsledky po 1.Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kajetanowicz Kajetan - Baran J. Ford Fiesta R5 1:42:13,6 - - - 2. Consani Robert - Vilmot Maxime Peugeot 207 S2000 +3:52,5 3. Baumschlager Raimund - Wicha Klaus Škoda FAbia S2000 +3:55,6 4. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Škoda FAbia S2000 +6:29,4 5. Lukyanuk Alexey - Chervonenko Y. Ford Fiesta R5 +7:35,5 6. Wagner Simon - Winklhofer Pirmin Mazda 323 +9:44,9 7. Haneder Ernst - Aigner Elke Mitsubishi Lancer Evo IX +12:48,8 8. Fischerlehner M. - Unterweger T. Mitsubishi Lancer Evo IX +13:42,5 9. Lefebvre Stéphane - Prévot Stéphane Citroën DS3 R5 +14:02,2 10. Traxl Mario - Etzlstorfer Helmut Mitsubishi Lancer Evo IX +14:23,1
Kajetan Kajetanowicz zajel v neděli v kvalifikaci na úvodní soutěž ME nejrychlejší čas. Trať měřila 1,99 kilometru a jezdec na Fordu Fiesta R5 zajel čas 1:22,887 min. Těsný odstup 0,625s dělil do Kajetanowicze Roberta Consaniho, který jede s Peugeotem 207 S2000.
Třetí příčka připadla nováčkovi v ERC, Lukyanukovi jedoucímu s další Fiestou R5 (českého JM Racingu). Rus už ale ztrácel téměř 3,5s. Z našich zajel velmi pěkné 4. místo Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000.
Až 6. čas zajel Craig Breen s Peugeotem 208 T16, Severní Ir špatně zvolil pneumatiky. Jeho koncernový kolega, Stéphane Lefebvre s Citroënem DS3 R5, byl dokonce až 13. nejrychlejší. Příjemně do pořadí v TOP10 promluvil i domácí Hermann Neubauer s Fordem Fiesta S2000. Večer jezdci vybírali startovní pořadí do první etapy.
Výsledky kvalifikace:01. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) - 1:22,887 min02. Robert Consani (Peugeot 207 S2000) +0,625s03. Alexey Lukyanuk (Ford Fiesta R5) +3,446s04. Jaromír Tarabus (Skoda Fabia S2000) +5,363s05. Hermann Neubauer (Ford Fiesta S2000) +6,316s06. Krisztian Hideg (Mitsubishi Lancer Evo IX) +7,653s07. Craig Breen (Peugeot 208 T16) +7,705s08. Jean-Michel Raoux (Ford Fiesta R5) +8,296s09. Antonin Tlustak (Skoda Fabia S2000) +8,573s10. Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRC STI) +10,053s
Startovní pořadí:01. Łukazs Kabaciński02. Stéphane Lefebvre03. Jonathan Hirschi04. Dávid Botka05. Vojtěch Štajf06. Antonín Tlusťák07. Jean-Michel Raoux08. Craig Breen09. Krisztián Hideg10. Robert Consani11. Hermann Neubauer12. Alexey Lukyanuk13. Jaromír Tarabus14. Kajetan Kajetanowicz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.