CÍL : První podnik ME začal již včerejší kvalifikací a podobně se odvíjí i první etapa Jänner Rally, kterou již mají posádky za sebou.
Výsledky po 2.Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kajetanowicz Kajetan - Baran J. Ford Fiesta R5 2:50:52,6 - - - 2. Baumschlager Raimund - Wicha Klaus Škoda Fabia S2000 +6:36,2 3. Consani Robert - Vilmot Maxime Peugeot 207 S2000 +7:07,4 4. Lukyanuk Alexey - Chervonenko Y. Ford Fiesta R5 +8:28,1 5. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Škoda Fabia S2000 +8:48,8 6. Wagner Simon - Winklhofer Pirmin Mazda 323 +16:07,3 7. Haneder Ernst - Aigner Elke Mitsubishi Lancer Evo IX +19.13,2 8. Fischerlehner Martin - Unterweger Tobias Mitsubishi Lancer Evo IX +22:38,6 9. Traxl Mario - Etzlstorfer Helmut Mitsubishi Lancer Evo III +25:03,1 10. Stürmer Horst - Zauner Renie Audi Coupé Qattro + 26:58,3
Sezona ME zača již včerejší kvalifikací a podobně se odvíjí i první etapa Janner Rally, kterou již mají posádky za sebou.
Celkem na posádky dnes čekalo 10 měřených úseků. Od prvního se ujal vedení Kajetanowicz, který deklasuje všechny soupeře. Prvním kdo vyslal svoje závodní náčiní, mimo trať byl hned v první Rz Breen. A hned o kousek dál jej následoval Kabacinski s Imprezou a také náš Adam Fabrika s Renaultem.Poprvní sekci se tak oddělila trojice Kajetanowicz, Consani a Baumchlager. Na poslední rz dne ale přijel Consani s poškozenou světelnou rampou a předním nárazníkem. Ve velmi dobrém světle se představuje Lukanyuk s Fiestou R5, velmi pěkně jede Tarabus, které mu patří po první etapě čtvrtá příčka. Velmi dobré časy zajíždí s „národní“ Mazdou 323 Wagner, který je na šestém místě absolutně. Rozdíly jsou ale letos jako na Rally Dakar.
Jak jsem již uvedl, nejvýše drží Českou vlajku Tarabus, je čtvrtý. 14. Je Štajf s Imprezou na sedmnáctém místě je Tlusťák s Fabií S2000 a 45. Je Martina Daňhelová, která nabrala výraznou ztrátu v polední RZ dnešního dne. Bisaha havaroval na RZ5 a Pondělíček odstoupil na technickou závadu v RZ3
Zítra čeká na posádky necelých 100 ostrých kilometrů a 8 rychlostních zkoušek.
Výsledky po 1.Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kajetanowicz Kajetan - Baran J. Ford Fiesta R5 1:42:13,6 - - - 2. Consani Robert - Vilmot Maxime Peugeot 207 S2000 +3:52,5 3. Baumschlager Raimund - Wicha Klaus Škoda FAbia S2000 +3:55,6 4. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Škoda FAbia S2000 +6:29,4 5. Lukyanuk Alexey - Chervonenko Y. Ford Fiesta R5 +7:35,5 6. Wagner Simon - Winklhofer Pirmin Mazda 323 +9:44,9 7. Haneder Ernst - Aigner Elke Mitsubishi Lancer Evo IX +12:48,8 8. Fischerlehner M. - Unterweger T. Mitsubishi Lancer Evo IX +13:42,5 9. Lefebvre Stéphane - Prévot Stéphane Citroën DS3 R5 +14:02,2 10. Traxl Mario - Etzlstorfer Helmut Mitsubishi Lancer Evo IX +14:23,1
Kajetan Kajetanowicz zajel v neděli v kvalifikaci na úvodní soutěž ME nejrychlejší čas. Trať měřila 1,99 kilometru a jezdec na Fordu Fiesta R5 zajel čas 1:22,887 min. Těsný odstup 0,625s dělil do Kajetanowicze Roberta Consaniho, který jede s Peugeotem 207 S2000.
Třetí příčka připadla nováčkovi v ERC, Lukyanukovi jedoucímu s další Fiestou R5 (českého JM Racingu). Rus už ale ztrácel téměř 3,5s. Z našich zajel velmi pěkné 4. místo Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000.
Až 6. čas zajel Craig Breen s Peugeotem 208 T16, Severní Ir špatně zvolil pneumatiky. Jeho koncernový kolega, Stéphane Lefebvre s Citroënem DS3 R5, byl dokonce až 13. nejrychlejší. Příjemně do pořadí v TOP10 promluvil i domácí Hermann Neubauer s Fordem Fiesta S2000. Večer jezdci vybírali startovní pořadí do první etapy.
Výsledky kvalifikace:01. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) - 1:22,887 min02. Robert Consani (Peugeot 207 S2000) +0,625s03. Alexey Lukyanuk (Ford Fiesta R5) +3,446s04. Jaromír Tarabus (Skoda Fabia S2000) +5,363s05. Hermann Neubauer (Ford Fiesta S2000) +6,316s06. Krisztian Hideg (Mitsubishi Lancer Evo IX) +7,653s07. Craig Breen (Peugeot 208 T16) +7,705s08. Jean-Michel Raoux (Ford Fiesta R5) +8,296s09. Antonin Tlustak (Skoda Fabia S2000) +8,573s10. Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRC STI) +10,053s
Startovní pořadí:01. Łukazs Kabaciński02. Stéphane Lefebvre03. Jonathan Hirschi04. Dávid Botka05. Vojtěch Štajf06. Antonín Tlusťák07. Jean-Michel Raoux08. Craig Breen09. Krisztián Hideg10. Robert Consani11. Hermann Neubauer12. Alexey Lukyanuk13. Jaromír Tarabus14. Kajetan Kajetanowicz
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?