Před návratem Sébastiena Loeba do MS panuje napětí, Armin Schwarz, bývalý tovární jezdec, mu však moc velké šance nedává.
Oznámení startu Loeba na Monte Carlu byla velká bomba. Tuto klasickou soutěž už jezdec vyhrál sedmkrát. Loeb se navíc vrací za volant svého mistrovského vozu ze sezon 2011 a 2012, avšak časy se změnily. Francouz vloni jezdil WTCC a po roční pauze se vrátil za volant na Rally du Var.
Po dlouholeté dominanci Loeba a Citroënu v MS teď však převzal žezlo Volkswagen a Ogier. Na Monte Carlu se tedy opět dočkáme duelu obou Sebů. "Je skvělé, že opět dojde na soutěž. Ale zároveň si myslím, že to pro něj [Loeba] bude velmi těžký úkol a jen stěží naváže na předešlé úspěchy," říká Armin Schwarz pro 'motorsport-total'.
Že se blíží konec éry Loeba v MS bylo zřejmé v sezoně 2012, kdy došlo na tvrdý souboj uvnitř Citroënu mezi Loebem a Ogierem. V roce 2013 při 4 startech Loeb vyhrál 2krát a 2krát se radoval Ogier. "Už při své závěrečné sezoně na Ogiera ztrácel. Když jste více než rok pryč, tak nemůžete hned bojovat s Ogierem a Latvalou, kteří jsou rozjetí," míní bývalý jezdec Škody Motorsport. "I proto bude mít Loeb problémy."
Vítěz Španělské rally 1991 tak brzdí očekávání: "Kdyby byl na Monte Carlu třetí, byl by to velký úspěch. Nemyslím si ale, že vyhraje. Z hlediska diváckého zájmu to soutěži určitě pomůže. Pořád se bude o jeho startu hovořit. Obvykle totiž v posledním roce šlo pouze o duel Ogiera a Latvaly, občas se připojil Mikkelsen."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?