Fin Mikko Hirvonen řekl, že by chtěl znovu přijmout výzvu v podobě motorsportovních projektů, když se zmínil o rallycrossu nebo Dakaru. Volný čas si ale užívá: "Moje žena bude šokována."
To, že piloti MS žijí s neustále sbalenými kufry, si asi po zadívání se na kalendář WRC dokážeme dobře představit. Takový život předního jezdce továrního týmu MS zná velmi dobře také Mikko Hirvonen. Fin, který letos svoji aktivní závodní kariéru po 13 sezonách ve WRC ukončil, teď přišel s velmi zajímavými čísly: Na nejrůznějších hotelových pokojích, v pronajatých autech, letadlech, letištích, v servisním parku a samozřejmě také na tratích rychlostních zkoušek strávil celkem osm let!
V rozhovoru pro server wrc.com se Mikko Hirvonen na svůj důchodu s úsměvem na rtech těší: "Moje žena bude šokovaná, až jí dojde, že budu doma každý den." Jeho nový život bude mít zcela jistě určité výhody a také se Mikko už těší na rodinný život. "Mohl jsem pokračovat, ale už bylo na čase," říká 34 letý závoďák. "Chci v životě dělat také další věci a trávit čas s mými syny. Teď se mohu každému z nich chodit dívat na jejich fotbalové nebo hokejové zápasy, to jsem předtím docela postrádal."
Hirvonen se také těší na to, že se už nebude muset připravovat na nejrůznější tiskové konference, testovací jízdy a také záčátek sezony. "Cítím se tak naplněný tím, že můj kalendář na leden je prostě volný. Mohu si volně dělat, co chci - to je tak cool." Na druhou stranu je Mikko rád, že mohl 13 let žít svůj sen. Rozhodnutí o konci kariéry prý těžké nebylo. "Nějakou dobu jsem nad tím uvažoval. Už v létě jsem lidem kolem sebe začal říkat, že to bude asi poslední sezona. Pak to začlo být silnější."
Mikko teď bude delší dobu sedávat tak maximálně za volantem rodinného vanu. "Nechci kompletně přestat, ale nemám tušení, jestli budu jezdit rallycross, Dakar nebo co vlastně budu dělat," odhaluje možné budoucí projekty několikanásobný vicemistr světa. "Je toho hodně, co bych chtěl zkusit."
To jeho dlouholetý navigátor, Jarmo Lehtinen, by chtěl zůstat ve WRC. "Musím to jednoduše respektovat," komentuje Jarmo rozhodnutí svého krajana. "Ale já mám nadále sílu cestovat a ještě bych rád několik let pokračoval."
Mikko u svého závodního stroje letos v Polsku
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.