Fin Mikko Hirvonen řekl, že by chtěl znovu přijmout výzvu v podobě motorsportovních projektů, když se zmínil o rallycrossu nebo Dakaru. Volný čas si ale užívá: "Moje žena bude šokována."
To, že piloti MS žijí s neustále sbalenými kufry, si asi po zadívání se na kalendář WRC dokážeme dobře představit. Takový život předního jezdce továrního týmu MS zná velmi dobře také Mikko Hirvonen. Fin, který letos svoji aktivní závodní kariéru po 13 sezonách ve WRC ukončil, teď přišel s velmi zajímavými čísly: Na nejrůznějších hotelových pokojích, v pronajatých autech, letadlech, letištích, v servisním parku a samozřejmě také na tratích rychlostních zkoušek strávil celkem osm let!
V rozhovoru pro server wrc.com se Mikko Hirvonen na svůj důchodu s úsměvem na rtech těší: "Moje žena bude šokovaná, až jí dojde, že budu doma každý den." Jeho nový život bude mít zcela jistě určité výhody a také se Mikko už těší na rodinný život. "Mohl jsem pokračovat, ale už bylo na čase," říká 34 letý závoďák. "Chci v životě dělat také další věci a trávit čas s mými syny. Teď se mohu každému z nich chodit dívat na jejich fotbalové nebo hokejové zápasy, to jsem předtím docela postrádal."
Hirvonen se také těší na to, že se už nebude muset připravovat na nejrůznější tiskové konference, testovací jízdy a také záčátek sezony. "Cítím se tak naplněný tím, že můj kalendář na leden je prostě volný. Mohu si volně dělat, co chci - to je tak cool." Na druhou stranu je Mikko rád, že mohl 13 let žít svůj sen. Rozhodnutí o konci kariéry prý těžké nebylo. "Nějakou dobu jsem nad tím uvažoval. Už v létě jsem lidem kolem sebe začal říkat, že to bude asi poslední sezona. Pak to začlo být silnější."
Mikko teď bude delší dobu sedávat tak maximálně za volantem rodinného vanu. "Nechci kompletně přestat, ale nemám tušení, jestli budu jezdit rallycross, Dakar nebo co vlastně budu dělat," odhaluje možné budoucí projekty několikanásobný vicemistr světa. "Je toho hodně, co bych chtěl zkusit."
To jeho dlouholetý navigátor, Jarmo Lehtinen, by chtěl zůstat ve WRC. "Musím to jednoduše respektovat," komentuje Jarmo rozhodnutí svého krajana. "Ale já mám nadále sílu cestovat a ještě bych rád několik let pokračoval."
Mikko u svého závodního stroje letos v Polsku
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?