Fin Mikko Hirvonen řekl, že by chtěl znovu přijmout výzvu v podobě motorsportovních projektů, když se zmínil o rallycrossu nebo Dakaru. Volný čas si ale užívá: "Moje žena bude šokována."
To, že piloti MS žijí s neustále sbalenými kufry, si asi po zadívání se na kalendář WRC dokážeme dobře představit. Takový život předního jezdce továrního týmu MS zná velmi dobře také Mikko Hirvonen. Fin, který letos svoji aktivní závodní kariéru po 13 sezonách ve WRC ukončil, teď přišel s velmi zajímavými čísly: Na nejrůznějších hotelových pokojích, v pronajatých autech, letadlech, letištích, v servisním parku a samozřejmě také na tratích rychlostních zkoušek strávil celkem osm let!
V rozhovoru pro server wrc.com se Mikko Hirvonen na svůj důchodu s úsměvem na rtech těší: "Moje žena bude šokovaná, až jí dojde, že budu doma každý den." Jeho nový život bude mít zcela jistě určité výhody a také se Mikko už těší na rodinný život. "Mohl jsem pokračovat, ale už bylo na čase," říká 34 letý závoďák. "Chci v životě dělat také další věci a trávit čas s mými syny. Teď se mohu každému z nich chodit dívat na jejich fotbalové nebo hokejové zápasy, to jsem předtím docela postrádal."
Hirvonen se také těší na to, že se už nebude muset připravovat na nejrůznější tiskové konference, testovací jízdy a také záčátek sezony. "Cítím se tak naplněný tím, že můj kalendář na leden je prostě volný. Mohu si volně dělat, co chci - to je tak cool." Na druhou stranu je Mikko rád, že mohl 13 let žít svůj sen. Rozhodnutí o konci kariéry prý těžké nebylo. "Nějakou dobu jsem nad tím uvažoval. Už v létě jsem lidem kolem sebe začal říkat, že to bude asi poslední sezona. Pak to začlo být silnější."
Mikko teď bude delší dobu sedávat tak maximálně za volantem rodinného vanu. "Nechci kompletně přestat, ale nemám tušení, jestli budu jezdit rallycross, Dakar nebo co vlastně budu dělat," odhaluje možné budoucí projekty několikanásobný vicemistr světa. "Je toho hodně, co bych chtěl zkusit."
To jeho dlouholetý navigátor, Jarmo Lehtinen, by chtěl zůstat ve WRC. "Musím to jednoduše respektovat," komentuje Jarmo rozhodnutí svého krajana. "Ale já mám nadále sílu cestovat a ještě bych rád několik let pokračoval."
Mikko u svého závodního stroje letos v Polsku
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.