Fin Mikko Hirvonen řekl, že by chtěl znovu přijmout výzvu v podobě motorsportovních projektů, když se zmínil o rallycrossu nebo Dakaru. Volný čas si ale užívá: "Moje žena bude šokována."
To, že piloti MS žijí s neustále sbalenými kufry, si asi po zadívání se na kalendář WRC dokážeme dobře představit. Takový život předního jezdce továrního týmu MS zná velmi dobře také Mikko Hirvonen. Fin, který letos svoji aktivní závodní kariéru po 13 sezonách ve WRC ukončil, teď přišel s velmi zajímavými čísly: Na nejrůznějších hotelových pokojích, v pronajatých autech, letadlech, letištích, v servisním parku a samozřejmě také na tratích rychlostních zkoušek strávil celkem osm let!
V rozhovoru pro server wrc.com se Mikko Hirvonen na svůj důchodu s úsměvem na rtech těší: "Moje žena bude šokovaná, až jí dojde, že budu doma každý den." Jeho nový život bude mít zcela jistě určité výhody a také se Mikko už těší na rodinný život. "Mohl jsem pokračovat, ale už bylo na čase," říká 34 letý závoďák. "Chci v životě dělat také další věci a trávit čas s mými syny. Teď se mohu každému z nich chodit dívat na jejich fotbalové nebo hokejové zápasy, to jsem předtím docela postrádal."
Hirvonen se také těší na to, že se už nebude muset připravovat na nejrůznější tiskové konference, testovací jízdy a také záčátek sezony. "Cítím se tak naplněný tím, že můj kalendář na leden je prostě volný. Mohu si volně dělat, co chci - to je tak cool." Na druhou stranu je Mikko rád, že mohl 13 let žít svůj sen. Rozhodnutí o konci kariéry prý těžké nebylo. "Nějakou dobu jsem nad tím uvažoval. Už v létě jsem lidem kolem sebe začal říkat, že to bude asi poslední sezona. Pak to začlo být silnější."
Mikko teď bude delší dobu sedávat tak maximálně za volantem rodinného vanu. "Nechci kompletně přestat, ale nemám tušení, jestli budu jezdit rallycross, Dakar nebo co vlastně budu dělat," odhaluje možné budoucí projekty několikanásobný vicemistr světa. "Je toho hodně, co bych chtěl zkusit."
To jeho dlouholetý navigátor, Jarmo Lehtinen, by chtěl zůstat ve WRC. "Musím to jednoduše respektovat," komentuje Jarmo rozhodnutí svého krajana. "Ale já mám nadále sílu cestovat a ještě bych rád několik let pokračoval."
Mikko u svého závodního stroje letos v Polsku
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.