60. ročník Rally du Var byl ozdobený hvězdným hostem ve startovní listině. Fanoušci si tento ročník budou určitě pamatovat i díky enormnímu množství vody, která během soutěže spadla. V doslova přívalech vody si pro vítězství "doplaval" Sébastien Loeb.
Extrémní deště a velké množství vody na tratích vedly téměř ke zrušení soutěže. Také v servisním parku se brodili všichni po kolena ve vodě a bahně. Nakonec došlo ke zrušení několika měřených testů, ale soutěž se v redukované podobě odjela.
Sébastien Loeb se nenechal počasím vůbec rozrušit a dojel si pro vítězství systémem start-cíl. Francouz dokázal soutěž vyhrát potřetí, předtím se radoval v roce 2000 s Xsarou WRC a v roce 2009 s C4 WRC.
"Tentokrát jsem se ale mohl o tento pocit podělit se svojí manželkou, Severine, která odvedla prima práci jako moje navigátorka," říká jezdec pilotující DS3 WRC. Francouz si také vyzkoušel světové pneumatiky Michelin, na kterých jej čeká v lednu Rally Monte Carlo.
Dlouhou dobu byl největším konkurentem v boji o vítězství Julien Maurin s Fordem Fiesta RS WRC. Jenže dnes ráno vyjel z tratě (ztráta na Loeba +30s) a musel svoji pozici přenechat Davidu Salonenovi s další Fiestou RS WRC, jehož ztráta už však byla větší.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.