60. ročník Rally du Var byl ozdobený hvězdným hostem ve startovní listině. Fanoušci si tento ročník budou určitě pamatovat i díky enormnímu množství vody, která během soutěže spadla. V doslova přívalech vody si pro vítězství "doplaval" Sébastien Loeb.
Extrémní deště a velké množství vody na tratích vedly téměř ke zrušení soutěže. Také v servisním parku se brodili všichni po kolena ve vodě a bahně. Nakonec došlo ke zrušení několika měřených testů, ale soutěž se v redukované podobě odjela.
Sébastien Loeb se nenechal počasím vůbec rozrušit a dojel si pro vítězství systémem start-cíl. Francouz dokázal soutěž vyhrát potřetí, předtím se radoval v roce 2000 s Xsarou WRC a v roce 2009 s C4 WRC.
"Tentokrát jsem se ale mohl o tento pocit podělit se svojí manželkou, Severine, která odvedla prima práci jako moje navigátorka," říká jezdec pilotující DS3 WRC. Francouz si také vyzkoušel světové pneumatiky Michelin, na kterých jej čeká v lednu Rally Monte Carlo.
Dlouhou dobu byl největším konkurentem v boji o vítězství Julien Maurin s Fordem Fiesta RS WRC. Jenže dnes ráno vyjel z tratě (ztráta na Loeba +30s) a musel svoji pozici přenechat Davidu Salonenovi s další Fiestou RS WRC, jehož ztráta už však byla větší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.