Juho Hänninen v roce 2012 vyhrál mistrovství Evropy, předchůdce dnešního ERC. Je tedy de facto předchůdcem Esapekka Lappiho "na trůnu" šampiona. Juhu letošní výkony svého krajana Esapekky nadchly.
Díky třem vítězstvím si zajistil Esapekka Lappi letošní titul mistra Evropy. 23 letý jezdec tak prodloužil úspěšnou sérii týmu Škoda Motorsport na tři roky. Před ním vyhrál titul s Fabii S2000 v roce 2013 "v Evropě" Jan Kopecký a před ním v roce 2012 Juho Hänninen.
A také nic míň než titul Juho Hänninen od svého mladšího krajana ani nečekal: "Poté, co jsem v roce 2012 vyhrál titul já a vloni Jan, byla letos řada na něm. Zvládl to dobře. Škoda opět ukázala, jak dobrým týmem je. Esapekka je zde dobrým učněm."
Přímý postup do WRC ihned po zisku titulu by však dle Juhy přišel až moc brzy: "Ještě je dost mladý a musí sbírat zkušenosti. Ale nevidím žádný důvod, proč by jednoho neměl vstoupit do WRC." O možnostech vstupu Esapekky do WRC jsme psali v tomto článku.
Juho v roce 2012 na cestě za titulem mistra Evropy s tovární Škodou Fabia S2000
To Juhovi jeho letošní částečná sezona u továrního týmu Hyundai vůbec nevyšla a je otázkou, co s ním v budoucnosti bude? Fin musí doufat v jakoukoliv nabídku od Hyundai, pokud by to nevyšlo, tak by určitě byly možné starty s Fordem, avšak ty by si musel platit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.