Juho Hänninen v roce 2012 vyhrál mistrovství Evropy, předchůdce dnešního ERC. Je tedy de facto předchůdcem Esapekka Lappiho "na trůnu" šampiona. Juhu letošní výkony svého krajana Esapekky nadchly.
Díky třem vítězstvím si zajistil Esapekka Lappi letošní titul mistra Evropy. 23 letý jezdec tak prodloužil úspěšnou sérii týmu Škoda Motorsport na tři roky. Před ním vyhrál titul s Fabii S2000 v roce 2013 "v Evropě" Jan Kopecký a před ním v roce 2012 Juho Hänninen.
A také nic míň než titul Juho Hänninen od svého mladšího krajana ani nečekal: "Poté, co jsem v roce 2012 vyhrál titul já a vloni Jan, byla letos řada na něm. Zvládl to dobře. Škoda opět ukázala, jak dobrým týmem je. Esapekka je zde dobrým učněm."
Přímý postup do WRC ihned po zisku titulu by však dle Juhy přišel až moc brzy: "Ještě je dost mladý a musí sbírat zkušenosti. Ale nevidím žádný důvod, proč by jednoho neměl vstoupit do WRC." O možnostech vstupu Esapekky do WRC jsme psali v tomto článku.
Juho v roce 2012 na cestě za titulem mistra Evropy s tovární Škodou Fabia S2000
To Juhovi jeho letošní částečná sezona u továrního týmu Hyundai vůbec nevyšla a je otázkou, co s ním v budoucnosti bude? Fin musí doufat v jakoukoliv nabídku od Hyundai, pokud by to nevyšlo, tak by určitě byly možné starty s Fordem, avšak ty by si musel platit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.