Juho Hänninen v roce 2012 vyhrál mistrovství Evropy, předchůdce dnešního ERC. Je tedy de facto předchůdcem Esapekka Lappiho "na trůnu" šampiona. Juhu letošní výkony svého krajana Esapekky nadchly.
Díky třem vítězstvím si zajistil Esapekka Lappi letošní titul mistra Evropy. 23 letý jezdec tak prodloužil úspěšnou sérii týmu Škoda Motorsport na tři roky. Před ním vyhrál titul s Fabii S2000 v roce 2013 "v Evropě" Jan Kopecký a před ním v roce 2012 Juho Hänninen.
A také nic míň než titul Juho Hänninen od svého mladšího krajana ani nečekal: "Poté, co jsem v roce 2012 vyhrál titul já a vloni Jan, byla letos řada na něm. Zvládl to dobře. Škoda opět ukázala, jak dobrým týmem je. Esapekka je zde dobrým učněm."
Přímý postup do WRC ihned po zisku titulu by však dle Juhy přišel až moc brzy: "Ještě je dost mladý a musí sbírat zkušenosti. Ale nevidím žádný důvod, proč by jednoho neměl vstoupit do WRC." O možnostech vstupu Esapekky do WRC jsme psali v tomto článku.
Juho v roce 2012 na cestě za titulem mistra Evropy s tovární Škodou Fabia S2000
To Juhovi jeho letošní částečná sezona u továrního týmu Hyundai vůbec nevyšla a je otázkou, co s ním v budoucnosti bude? Fin musí doufat v jakoukoliv nabídku od Hyundai, pokud by to nevyšlo, tak by určitě byly možné starty s Fordem, avšak ty by si musel platit.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.