AKTUALIZACE PO RZ23; Soutěž ve Walesu představuje tradiční zakončení sezony WRC. Šotolinové, v tomto období ale spíše blátivé, cesty v místních lesích patří ke klasice MS. Na soutěži bývá obvykle špatné počasí a výjimkou nejsou ani ranní mrazíky.
Po RZ23:
V neděli, poslední den finálové soutěže roku 2014, bylo na programu šest měřených úseků. Na čele byly karty rozdány už ráno - Sébastienu Ogierovi na cestě za svým dalším triumfem nic nebránilo. Francouz tak hodně zvolnil a zajížděl časy často až kolem 10. místa. Čtyři měřené úseky dnes vyhrál Jari-Matti Latvala a dva Mads Ostberg.
Na RZ18 začal nejrychleji Nor, následoval jej Mikkelsen a pěkný třetí čas také zajel Juho Hänninen. Na této zkoušce chyboval Kris Meeke, který vyletěl do příkopu, zlehka poškodil svoje auto a hlavně udělal dvojitý defekt. Severní Ir ale ztratil pouze 3s.
Na RZ19 zajel nejrychleji opět Ostberg a záda mu kryl Kris Meeke. Mikko Hirovnen zajel až pátý čas a rozdíl mezi těmito dvěma jezdci bojujícími o druhou příčku byl pouze 2,1s. Kousek před cílem se se soutěží už podruhé rozloučil Andreas Mikkelsen, který opět chyboval. Náš Martin Prokop držel slušné 10. místo.
RZ20 a RZ21 byly pouze dva průjezdy to stejnou krátkou superspeciálkou a na obou byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala. Zajímavostí také jistě je, že zdejší 2. a 4. místo Ogiera bylo jeho dnešním maximem. Na standardních zkouškách zajel nejlépe 9. čas na RZ19, ale jak jsme říkali výše, Francouz neměl kam spěchat... Na RZ20 ovšem skončil Henning Solberg kvůli problémům s palivovou nádrží.
Na RZ22 byl nejrychlejší opět Jari-Matti Latvala. Došlo ovšem k důležité změně v pořadí - Kris Meeke dostal další defekt, a tak ztratil 51s a propadl ze třetího až na páté místo. Jak jsme psali výše, dvě rezervy už měl vypotřebované, takže neměl za co měnit a následující Power Stage musel odjet celou s měkkou zadní pravou gumou. Na RZ22 nás potěšil pátým časem Martin Prokop.
Poslední zkoušku roku vyhrál opět Jari-Matti Latvala (+3 body), který cestou někde nabral do přední mřížky chladiče malý stromek. O jednu pozici si na konečné šesté místo pohoršil Kris Meeke jedoucí na defektu. Z pátého místa se tak může radovat Elfyn Evans. Dalšími bodujícími z Power Stage byli Thierry Neuville (+2 body) a Mads Ostberg (+1 bod).
Výsledky Power Stage:1. Jari-Matti Latvala +3 body2. Thierry Neuville +2 body3. Mads Ostberg +1 bod
Výsledky Rally Wales GB po RZ23 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:03:08,2 02. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +37,6 03. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +10s +1:03,6 04. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:14,9 05. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:24,3 06. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +2:03,0 07. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +2:29,7 08. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +2:47,5 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:43,3 10. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:54,5
neděle
Po RZ17:
Odpoledne na účastníky letošní Wales Rally GB čekaly druhé průjezdy čtyř ranních RZ. Podruhé se nejel jen krátký úsek Chirk Castle (dopoledne odjet jako RZ13). Dočkali jsme se čtyř různých vítězů jednotlivých zkoušek v následujícím pořadí: Meeke, Hirvonen, Mikkelsen a Latvala.
Hned na RZ14 se dostal díky svému nejrychlejšímu času na průběžné druhé místo na úkor Mikka Hirvonena Kris Meeke. Rozdíl mezi těmito dvěma borci byl ale 1,1s a čtvrtý Ostberg ztrácel na Hirvonena 10,3s. Souboj tedy dále pokračoval. Smůlu měl Mikkelsen, který v cíli reportoval nefunkční interkom na jeho helmě a čekaly jej ještě tři vložky. Elfyn Evans dle svých slov nezajel optimálně, když minul tři odbočky.
Na RZ15 zatáhl Mikko Hirvonen, který tuto zkoušku vyhrál a vrátil se tak o 3,3s na druhé místo průběžně. Jinak se v TOP10 nic nezměnilo. V cíli však měl defekt pravé zadní pneumatiky náš Martin Prokop. Neztratil ale moc (+15,5s na vítěze), a tak si v průběžném pořadí ani nijak nepohoršil.
Na RZ16 byl nejrychlejší Adreas Mikkelsen, který po včerejší nehodě zajížděl dnes celý den velice pěkné časy. Ovšem průběžné 47. místo mu nedává žádnou naději, maximálně na body z Power Stage. O dvě příčky výše je Juho Hänninen, který včera boural taky. Latvala zde byl třetí nejrychlejší, což mu stačilo na posun v průběžném pořadí před našeho Martina Prokopa na devátou příčku. Defekt pneumatiky stál Ostberga zhruba 20 vteřin a souboj o druhé místo se mu vzdálil. Stejný problém měl i Solberg, který ale přišel o 50 vteřin.
Na poslední zkoušce dne, RZ17, byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala, což mu stačilo na posun na průběžné osmé místo na úkor Henninga Solberga (13. čas). Pro zítřejší den se tedy můžeme těšit na těsný souboj mezi dvojicí Hirvonen a Meeke (2. a 3. místo) a pak je to těsné od osmého do desátého místa. Latvala se zřejmě dvojici jezdců Solberg a Prokop vzdálí. Tyto dva piloty Fordu Fiesta však dělí 15s.
Výsledky Rally Wales GB po RZ17 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:33:19,3 02. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +58,1 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +1:01,5 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +10s +1:41,2 05. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:44,5 06. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:52,4 07. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +2:33,3 08. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +3:28,1 09. H. Solbert/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +3:39,4 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:54,5Po RZ13:
Andreas Mikkelsen naprosto ovládl první sekci sobotní etapy. Nor, který se do soutěže po večerejším zaváhání vrátil, opanoval z pěti měřených testů čtyři a jednou byl druhý. Zbývající RZ vyhrál Henning Solberg s Fordem Fiesta RS WRC, zajímavostí je, že Solberg jede též s faceliftovanou Fiestou jako tovární jezdci - vysvětlení je prosté, jde o testovací vůz M-Sportu, který je přestavěn.
Mikkelsen svými časy nepřímo potvrdil výhodu prvního na trati, kterou si včera užíval Sébastien Ogier, jehož časy už dopoledne nebyly nijak zářné. Francouz však nemusel nikam spěchat, protože mu největší rival v boji o vítězství odpadl hned ráno. Jari-Matti Latvala udělal hned na RZ9 chybu, která jej poslal mimo trať. Pomáhat mu museli až diváci, Fin však ztratil přes tři minuty a propadl se na 10. místo.
Celým dopolednem se táhl krásný souboj již o druhé místo, ve kterém figuroval Mikko Hirvonen s Fordem, Kris Meeke s Citroënem a Mads Ostberg také s Citroënem. Hirvonen po celou dobu udržoval druhé místo (maximální náskok byl však pouze 4,8s). To jezdci Citroënu si pozice měnili. Po RZ11 přeskočil Ostberg Meeka, jenže v další RZ přijela Norsko-Švédská posádka o minutu dříve do časové kontroly, za což dostala 10 vteřin penalizace a propadla se zpět za týmové kolegy.
Výsledky Rally Wales GB po RZ13 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:00:22,6 02. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:10,8 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +1:11,5 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +10s +1:20,1 05. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:33,5 06. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:48,7 07. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +2:29,7 08. H. Solbert/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2:42,1 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:14,2 10. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +3:33,5sobota
Po RZ8:
Volkswagen udržel neporazitelnost v první etapě. Německý tým sice hned zkraje přišel o svoji trojku, avšak dvojice z hlavního týmu si to na čele neohroženě rozdává o další vítězství. V TOP10 jsme zaznamenali jedinou změnu, když Kris Meeke přeskočil Madse Ostberga. Rozdíl mezi týmovými kolegy je po dnešní etapě 0,7s.
Výsledky Rally Wales GB po RZ8 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:26:28,9 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +6,6 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:13,8 04. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +1:21,5 05. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:22,2 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:33,9 07. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:50,3 08. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +2:29,4 09. H. Solbert/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2:39,0 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:49,8Po RZ7:
Na druhém průjezdu známou zkouškou Sweet Lamb byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala, ovšemna vedoucího Ogiera stáhl jen 0,4s. Na průběžném pořadí mezi nejlepšími 10 se touto zkouškou nic nezměnilo. Vozy Volkswagen tedy ve Walesu letos zůstavají zatím neporaženy.
Výsledky Rally Wales GB po RZ7 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:18:21,2 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +6,8 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:11,2 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:18,3 05. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +1:19,0 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:25,1 07. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:43,4 08. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +2:18,4 09. H. Solbert/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2:26,2 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:31,5Po RZ6:
Sébastien Ogier Latvalovi opět odskočil o 3,4s. Jejich vzájemný duel o čelo soutěže je ozdobou první etapy. Zatím má mírně navrch Francouz. Třetí čas na RZ zajely dva Fordy v rukou Hirvonena a Solberga. Fin se díky tomu posunul na třetí místo před Ostberga, kterému se nedaří najít vhodné tempo. Nor se díky tomuto výkonu výrazně přiblížil Tänakovi, který jede s WRC poprvé od Portugalska. Problémy má Hayden Paddon s Hyundai. Na jeho voze odešla pumpa posilovače a Novozélanďan jede celou sekci bez posilovače řízení.
Výsledky Rally Wales GB po RZ6 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:04:20,1 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +7,2 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:01,3 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:02,7 05. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +1:10,4 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:10,8 07. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:26,6 08. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +1:59,6 09. H. Solbert/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2:02,3 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:13,4Po RZ5:
Latvala po servise vyhrává svoji druhou RZ a výrazně snižuje náskok Ogiera na čele. Fin je teď za Francouzem o 3,8s. Pěkný souboj je o třetí místo mezi Ostbergem, Hirvonenem, Meekem a Neuvillem. Krásný pátý čas na RZ zajel Henning Solberg, který se díky tomu posunul před Paddona i Prokopa na 9. místo. Našemu jezdci se povedlo přeskočit Paddona, a tak je na 10. místě.
Výsledky Rally Wales GB po RZ5 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 51:28,4 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +3,8 03. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +46,3 04. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +50,9 05. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +52,8 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +57,4 07. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:13,9 08. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +1:41,0 09. H. Solbert/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +1:51,9 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:52,7servis
Po RZ4:
Před servisem Ogier znovu zajel nejrychlejší čas a zareagoval tak na výkon Latvaly na předchozím testu. Problémy s Fordem Fiesta RS WRC má Henning Solberg, který hlásí, že auto jede jenom na tři válce. Nor díky tomu vypadl z bodované desítky a je jedenáctý až za Paddonem a Prokopem. Kris Meeke přeskočil v pořadí Thierryho Neuvillea.
Výsledky Rally Wales GB po RZ4 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 42:34,1 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +9,5 03. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +40,1 04. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +44,6 05. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +52,3 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +52,9 07. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:06,4 08. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +1:31,4 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:40,3 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:41,2Po RZ3:
Jari-Matti Latvala poprvé vyhrává zkoušku na letošním ročníku Rally Wales. Fin tak chytá tempo Ogiera, který na něj ztrácí 2,2s. Za oběma VW jsou jezdci Citroënu v pořadí Ostberg, Meeke. V příkopu skončil Juho Hänninen s Hyundaie i20 WRC. Dále také nepokračuje Mikkelsen, který na předchozí zkoušce trefil břeh s Polem R WRC. Meeke po své penalizaci postupuje polem.
Výsledky Rally Wales GB po RZ3 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 34:41,5 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +6,7 03. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +31,6 04. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +37,9 05. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +42,4 06. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +46,0 07. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +53,8 08. O. Tänak/R. Molder Ford Fiesta RS WRC +1:12,6 09. H. Solberg/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +1:15,0 10. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:16,8Po RZ2:
Na RZ2 byl opět nejrychlejší Sébastien Ogier, na kterého ztratil jeho týmový kolega 4,3s. Chybu udělal Andreas Mikkelsen, který zajel na RZ1 velice pěkně. Tentokrát byl ovšem moc rychlý na jednom z horizontu a pak nedobrzdil do zatáčky, takže poškodil pravý předek. Na RZ zastavoval, aby auto zkontroloval. Ztratil 2:40 min. Třetího času na RZ dosáhl Mikko Hirvonen, ovšem jeho ztráta byla už 13,1s. Pomaleji se zatím rozjíždí vozy Hyundai, když nejlepším z nich je Neuville na šestém místě.
Výsledky Rally Wales GB po RZ2 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 21:00,2 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +8,9 03. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +21,7 04. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +23,1 05. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +28,2 06. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +32,8 07. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +35,4 08. J. Hänninen/T. Tuominen Hyundai i20 WRC +37,4 09. H. Solberg/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +48,7 10. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +52,2Po RZ1:
Sébastien Ogier ve Walesu začal nejrychleji ze všech. Na Francouze tentokrát nestačili ani jeho týmoví kolegové od VW, kteří obsadili 2. a 3. místo. Nejrychlejším autem mimo Volkswageny byl s Citroënem jedoucí Mads Ostberg. Zatímco Ogier si trať pochvaloval, dle Mikkelsena se trať s každým dalším autem zhoršovala. Novopečený mistr světa měl ale i trošku štěší, když v jednom ze sjezdů trefil balík slámy.
Výsledky Rally Wales GB po RZ1 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 8:34,3 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +4,5 03. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +4,6 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +7,8 05. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +10,0 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +10,7 07. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +15,5 08. J. Hänninen/T. Tuominen Hyundai i20 WRC +16,5 09. H. Solberg/I. Minor Ford Fiesta RS WRC +20,0 10. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +10s +20,5Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?