Pro jezdce týmu M-Sport se bude ve Walesu jednat o speciální soutěž. Pro Mikko Hirvonena půjde o derniérovou soutěž ve WRC v rámci aktivní kariéry a pro Elfyna Evanse o premiérovou domácí rally v barvách továrního týmu.
Poté, co Mikko Hirvonen nedávno oznámil, že po sezoně 2014 končí se svoji profesionální kariérou, na něj teď o víkendu čeká poslední rally. Na legendárních zkouškách ve Walesu tak bude mít možnost se rozloučit se svými fanoušky. Na druhou stranu pro Elfyna Evanse se bude jednat o debut na domácí soutěži za volantem speciálu WRC. Bude tak po dlouhé době prvním Welšanem, kterému se to podaří. Naposledy se před domácími fanoušky takto předvedl jeho otec v roce 2001.
Soutěž ve Walesu přitom patří k jedněm z největších klasic a tradičně se jezdí jako finálová soutěž roku. Na jezdce čekají dost vrtkavé podmínky, které ve Walesu rok co rok díky měnícímu se počasí panují. Soutěžáci se musí připravit na spoustu bláta, déšť a možná i mrazíky. Mikko Hirvonen tyto podmínky zná velice dobře, vždyť se účastnil posledních 11 ročníků této soutěže a v roce 2007 bral vítězství.
Poté, co ve Španělsku Fin získal podium, by chtěl získat slušný výsledek i teď. "Pro mě to bude opravdu speciální soutěž, moje poslední v MS v rally," říká Mikko Hirvonen. "Byla také první, ve které jsem startoval s vozem WRC a už se nemůžu dočkat, až zde vyjedu a naposledy to prožiji. Některé pasáže jsou opravdu skvělé - rychlé a plynulé - a jsem si jistý, že si budu užívat každou zatáčku, protože tuto soutěž jsem měl vždy rád. Je náročná, ale myslím, že právě proto jí mám rád."
A jak se Mikko těší na různorodé podmínky? "Může být blátivo, mlhavo nebo dokonce i sníh, to z toho dělá pro nás, jezdce, jeden z nejtěžších úkolů." Jeho podium ve Španělsku si užil a rád by ho zopakoval. "Zopakovat to na mojí poslední soutěži, to by bylo fantastické. Myslím, že to bude emotivní neděle a bylo by pěkné, kdybychom se mohli rozloučit z podia."
Na Mikka Hirvonena čeká poslední soutěž za volantem Fiesty týmu M-Sport a ve WRC
Na Elfyna Evanse čeká domácí soutěž. "Program a cesty RZ vypadají opravdu dobře, takže si myslím, že to bude napínavý víkend. Mít šanci řídit auto WRC tak blízko mému domovu, bude skvělé. Pokud bude mlha nebo bude pršet, tak by to mohlo být opravdu těžké, protože pak by se hodně změnil i povrch zkoušky."
Pro jezdce je tedy dost těžké odhadnout, jaký bude v jednotlivých místech grip. "Je to jeden z důvodů, proč je tato soutěž tak velkou výzvou. Vždycky to bývala těžká soutěž a občas jde skoro jen o to, dostat se do cíle, pokud možno co nejrychleji. Rally jsem se naučil jezdit ve walešských lesích a stále si to hodně užívám. Je asi skoro zbytečné zmiňovat, jak speciální to pro mě bude jet zde poprvé ve voze WRC."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?