Pro jezdce týmu M-Sport se bude ve Walesu jednat o speciální soutěž. Pro Mikko Hirvonena půjde o derniérovou soutěž ve WRC v rámci aktivní kariéry a pro Elfyna Evanse o premiérovou domácí rally v barvách továrního týmu.
Poté, co Mikko Hirvonen nedávno oznámil, že po sezoně 2014 končí se svoji profesionální kariérou, na něj teď o víkendu čeká poslední rally. Na legendárních zkouškách ve Walesu tak bude mít možnost se rozloučit se svými fanoušky. Na druhou stranu pro Elfyna Evanse se bude jednat o debut na domácí soutěži za volantem speciálu WRC. Bude tak po dlouhé době prvním Welšanem, kterému se to podaří. Naposledy se před domácími fanoušky takto předvedl jeho otec v roce 2001.
Soutěž ve Walesu přitom patří k jedněm z největších klasic a tradičně se jezdí jako finálová soutěž roku. Na jezdce čekají dost vrtkavé podmínky, které ve Walesu rok co rok díky měnícímu se počasí panují. Soutěžáci se musí připravit na spoustu bláta, déšť a možná i mrazíky. Mikko Hirvonen tyto podmínky zná velice dobře, vždyť se účastnil posledních 11 ročníků této soutěže a v roce 2007 bral vítězství.
Poté, co ve Španělsku Fin získal podium, by chtěl získat slušný výsledek i teď. "Pro mě to bude opravdu speciální soutěž, moje poslední v MS v rally," říká Mikko Hirvonen. "Byla také první, ve které jsem startoval s vozem WRC a už se nemůžu dočkat, až zde vyjedu a naposledy to prožiji. Některé pasáže jsou opravdu skvělé - rychlé a plynulé - a jsem si jistý, že si budu užívat každou zatáčku, protože tuto soutěž jsem měl vždy rád. Je náročná, ale myslím, že právě proto jí mám rád."
A jak se Mikko těší na různorodé podmínky? "Může být blátivo, mlhavo nebo dokonce i sníh, to z toho dělá pro nás, jezdce, jeden z nejtěžších úkolů." Jeho podium ve Španělsku si užil a rád by ho zopakoval. "Zopakovat to na mojí poslední soutěži, to by bylo fantastické. Myslím, že to bude emotivní neděle a bylo by pěkné, kdybychom se mohli rozloučit z podia."
Na Mikka Hirvonena čeká poslední soutěž za volantem Fiesty týmu M-Sport a ve WRC
Na Elfyna Evanse čeká domácí soutěž. "Program a cesty RZ vypadají opravdu dobře, takže si myslím, že to bude napínavý víkend. Mít šanci řídit auto WRC tak blízko mému domovu, bude skvělé. Pokud bude mlha nebo bude pršet, tak by to mohlo být opravdu těžké, protože pak by se hodně změnil i povrch zkoušky."
Pro jezdce je tedy dost těžké odhadnout, jaký bude v jednotlivých místech grip. "Je to jeden z důvodů, proč je tato soutěž tak velkou výzvou. Vždycky to bývala těžká soutěž a občas jde skoro jen o to, dostat se do cíle, pokud možno co nejrychleji. Rally jsem se naučil jezdit ve walešských lesích a stále si to hodně užívám. Je asi skoro zbytečné zmiňovat, jak speciální to pro mě bude jet zde poprvé ve voze WRC."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.