Pro jezdce týmu M-Sport se bude ve Walesu jednat o speciální soutěž. Pro Mikko Hirvonena půjde o derniérovou soutěž ve WRC v rámci aktivní kariéry a pro Elfyna Evanse o premiérovou domácí rally v barvách továrního týmu.
Poté, co Mikko Hirvonen nedávno oznámil, že po sezoně 2014 končí se svoji profesionální kariérou, na něj teď o víkendu čeká poslední rally. Na legendárních zkouškách ve Walesu tak bude mít možnost se rozloučit se svými fanoušky. Na druhou stranu pro Elfyna Evanse se bude jednat o debut na domácí soutěži za volantem speciálu WRC. Bude tak po dlouhé době prvním Welšanem, kterému se to podaří. Naposledy se před domácími fanoušky takto předvedl jeho otec v roce 2001.
Soutěž ve Walesu přitom patří k jedněm z největších klasic a tradičně se jezdí jako finálová soutěž roku. Na jezdce čekají dost vrtkavé podmínky, které ve Walesu rok co rok díky měnícímu se počasí panují. Soutěžáci se musí připravit na spoustu bláta, déšť a možná i mrazíky. Mikko Hirvonen tyto podmínky zná velice dobře, vždyť se účastnil posledních 11 ročníků této soutěže a v roce 2007 bral vítězství.
Poté, co ve Španělsku Fin získal podium, by chtěl získat slušný výsledek i teď. "Pro mě to bude opravdu speciální soutěž, moje poslední v MS v rally," říká Mikko Hirvonen. "Byla také první, ve které jsem startoval s vozem WRC a už se nemůžu dočkat, až zde vyjedu a naposledy to prožiji. Některé pasáže jsou opravdu skvělé - rychlé a plynulé - a jsem si jistý, že si budu užívat každou zatáčku, protože tuto soutěž jsem měl vždy rád. Je náročná, ale myslím, že právě proto jí mám rád."
A jak se Mikko těší na různorodé podmínky? "Může být blátivo, mlhavo nebo dokonce i sníh, to z toho dělá pro nás, jezdce, jeden z nejtěžších úkolů." Jeho podium ve Španělsku si užil a rád by ho zopakoval. "Zopakovat to na mojí poslední soutěži, to by bylo fantastické. Myslím, že to bude emotivní neděle a bylo by pěkné, kdybychom se mohli rozloučit z podia."
Na Mikka Hirvonena čeká poslední soutěž za volantem Fiesty týmu M-Sport a ve WRC
Na Elfyna Evanse čeká domácí soutěž. "Program a cesty RZ vypadají opravdu dobře, takže si myslím, že to bude napínavý víkend. Mít šanci řídit auto WRC tak blízko mému domovu, bude skvělé. Pokud bude mlha nebo bude pršet, tak by to mohlo být opravdu těžké, protože pak by se hodně změnil i povrch zkoušky."
Pro jezdce je tedy dost těžké odhadnout, jaký bude v jednotlivých místech grip. "Je to jeden z důvodů, proč je tato soutěž tak velkou výzvou. Vždycky to bývala těžká soutěž a občas jde skoro jen o to, dostat se do cíle, pokud možno co nejrychleji. Rally jsem se naučil jezdit ve walešských lesích a stále si to hodně užívám. Je asi skoro zbytečné zmiňovat, jak speciální to pro mě bude jet zde poprvé ve voze WRC."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.