Pro jezdce týmu M-Sport se bude ve Walesu jednat o speciální soutěž. Pro Mikko Hirvonena půjde o derniérovou soutěž ve WRC v rámci aktivní kariéry a pro Elfyna Evanse o premiérovou domácí rally v barvách továrního týmu.
Poté, co Mikko Hirvonen nedávno oznámil, že po sezoně 2014 končí se svoji profesionální kariérou, na něj teď o víkendu čeká poslední rally. Na legendárních zkouškách ve Walesu tak bude mít možnost se rozloučit se svými fanoušky. Na druhou stranu pro Elfyna Evanse se bude jednat o debut na domácí soutěži za volantem speciálu WRC. Bude tak po dlouhé době prvním Welšanem, kterému se to podaří. Naposledy se před domácími fanoušky takto předvedl jeho otec v roce 2001.
Soutěž ve Walesu přitom patří k jedněm z největších klasic a tradičně se jezdí jako finálová soutěž roku. Na jezdce čekají dost vrtkavé podmínky, které ve Walesu rok co rok díky měnícímu se počasí panují. Soutěžáci se musí připravit na spoustu bláta, déšť a možná i mrazíky. Mikko Hirvonen tyto podmínky zná velice dobře, vždyť se účastnil posledních 11 ročníků této soutěže a v roce 2007 bral vítězství.
Poté, co ve Španělsku Fin získal podium, by chtěl získat slušný výsledek i teď. "Pro mě to bude opravdu speciální soutěž, moje poslední v MS v rally," říká Mikko Hirvonen. "Byla také první, ve které jsem startoval s vozem WRC a už se nemůžu dočkat, až zde vyjedu a naposledy to prožiji. Některé pasáže jsou opravdu skvělé - rychlé a plynulé - a jsem si jistý, že si budu užívat každou zatáčku, protože tuto soutěž jsem měl vždy rád. Je náročná, ale myslím, že právě proto jí mám rád."
A jak se Mikko těší na různorodé podmínky? "Může být blátivo, mlhavo nebo dokonce i sníh, to z toho dělá pro nás, jezdce, jeden z nejtěžších úkolů." Jeho podium ve Španělsku si užil a rád by ho zopakoval. "Zopakovat to na mojí poslední soutěži, to by bylo fantastické. Myslím, že to bude emotivní neděle a bylo by pěkné, kdybychom se mohli rozloučit z podia."
Na Mikka Hirvonena čeká poslední soutěž za volantem Fiesty týmu M-Sport a ve WRC
Na Elfyna Evanse čeká domácí soutěž. "Program a cesty RZ vypadají opravdu dobře, takže si myslím, že to bude napínavý víkend. Mít šanci řídit auto WRC tak blízko mému domovu, bude skvělé. Pokud bude mlha nebo bude pršet, tak by to mohlo být opravdu těžké, protože pak by se hodně změnil i povrch zkoušky."
Pro jezdce je tedy dost těžké odhadnout, jaký bude v jednotlivých místech grip. "Je to jeden z důvodů, proč je tato soutěž tak velkou výzvou. Vždycky to bývala těžká soutěž a občas jde skoro jen o to, dostat se do cíle, pokud možno co nejrychleji. Rally jsem se naučil jezdit ve walešských lesích a stále si to hodně užívám. Je asi skoro zbytečné zmiňovat, jak speciální to pro mě bude jet zde poprvé ve voze WRC."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?