Výkonný ředitel M-Sportu, Malcolm Wilson, skládá poklonu dlouholetému jezdci Fordu, Mikko Hirvonenovi, který dnes veřejně oznámil, že v MS po sezoně končí.
Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen odjeli za M-Sport/Ford mezi roky 2003 až 2014 dlouhých 9 sezon. Důležitý byl jejich příspěvek k zisku dvou titulů mezi týmy v letech 2006 a 2007. Za volanty Fordů Forcus RS WRC a Fiesta RS WRC vyhrála tato dvojice celkem 259 rychlostních zkoušek a 14 soutěží (1 za Citroën). Vice mistry světa se s Fordem stali třikrát (jednou s Citroënem).
"Mikko a Jarmo týmu dali během těch let tolik, za tou společnou dobou se mohu ohlížet jen pozitivně a se spoustou šťastných vzpomínek. Vytvořili jednu z nejúspěšnějších dvojic v tomto sportu. Nikdy bychom neměli zapomenout na jejich talent a odhodlání," říká Malcolm Wilson.
V sezoně 2009 byli Ford a Hirvonen asi nejblíž titulu, chyběl bod...
"Byli klíčoví při zisku dvou titulů pro Ford a každé z jejich 14 vítězství vzbuzuje skvělé vzpomínky. Týmem prošla spousta posádek, ale jenom pár z nich mělo takovou úctu a respekt, jako Mikko a Jarmo. Vždy byli velmi populárními členy týmu. Když řeknu, že jim moc děkuji za vše, čeho jsme společně dosáhli a v budoucnu jim přeji hodně úspěchů a štěstí, tak mluvím za všechny v M-Sportu," dodal Malcolm.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?