Výkonný ředitel M-Sportu, Malcolm Wilson, skládá poklonu dlouholetému jezdci Fordu, Mikko Hirvonenovi, který dnes veřejně oznámil, že v MS po sezoně končí.
Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen odjeli za M-Sport/Ford mezi roky 2003 až 2014 dlouhých 9 sezon. Důležitý byl jejich příspěvek k zisku dvou titulů mezi týmy v letech 2006 a 2007. Za volanty Fordů Forcus RS WRC a Fiesta RS WRC vyhrála tato dvojice celkem 259 rychlostních zkoušek a 14 soutěží (1 za Citroën). Vice mistry světa se s Fordem stali třikrát (jednou s Citroënem).
"Mikko a Jarmo týmu dali během těch let tolik, za tou společnou dobou se mohu ohlížet jen pozitivně a se spoustou šťastných vzpomínek. Vytvořili jednu z nejúspěšnějších dvojic v tomto sportu. Nikdy bychom neměli zapomenout na jejich talent a odhodlání," říká Malcolm Wilson.
V sezoně 2009 byli Ford a Hirvonen asi nejblíž titulu, chyběl bod...
"Byli klíčoví při zisku dvou titulů pro Ford a každé z jejich 14 vítězství vzbuzuje skvělé vzpomínky. Týmem prošla spousta posádek, ale jenom pár z nich mělo takovou úctu a respekt, jako Mikko a Jarmo. Vždy byli velmi populárními členy týmu. Když řeknu, že jim moc děkuji za vše, čeho jsme společně dosáhli a v budoucnu jim přeji hodně úspěchů a štěstí, tak mluvím za všechny v M-Sportu," dodal Malcolm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.