Výkonný ředitel M-Sportu, Malcolm Wilson, skládá poklonu dlouholetému jezdci Fordu, Mikko Hirvonenovi, který dnes veřejně oznámil, že v MS po sezoně končí.
Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen odjeli za M-Sport/Ford mezi roky 2003 až 2014 dlouhých 9 sezon. Důležitý byl jejich příspěvek k zisku dvou titulů mezi týmy v letech 2006 a 2007. Za volanty Fordů Forcus RS WRC a Fiesta RS WRC vyhrála tato dvojice celkem 259 rychlostních zkoušek a 14 soutěží (1 za Citroën). Vice mistry světa se s Fordem stali třikrát (jednou s Citroënem).
"Mikko a Jarmo týmu dali během těch let tolik, za tou společnou dobou se mohu ohlížet jen pozitivně a se spoustou šťastných vzpomínek. Vytvořili jednu z nejúspěšnějších dvojic v tomto sportu. Nikdy bychom neměli zapomenout na jejich talent a odhodlání," říká Malcolm Wilson.
V sezoně 2009 byli Ford a Hirvonen asi nejblíž titulu, chyběl bod...
"Byli klíčoví při zisku dvou titulů pro Ford a každé z jejich 14 vítězství vzbuzuje skvělé vzpomínky. Týmem prošla spousta posádek, ale jenom pár z nich mělo takovou úctu a respekt, jako Mikko a Jarmo. Vždy byli velmi populárními členy týmu. Když řeknu, že jim moc děkuji za vše, čeho jsme společně dosáhli a v budoucnu jim přeji hodně úspěchů a štěstí, tak mluvím za všechny v M-Sportu," dodal Malcolm.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?