VIDEO; Už je to oficiální. V létě se začalo spekulovat o konci kariéry Mikko Hirvonena, to však jezdec tuto informaci vyvrátil. Avšak nadcházející Rally Wales GB představuje nakonec opravdu konec kariéry sympatického Fina v MS.
Mikko Hirvonen u M-Sportu po sezoně končí. Fin má na svém kontě 162 startů, 15 vítězství (nejvíce se mu dařilo v Austrálii, kde vyhrál hned 3 krát), 68 podiových umístění a také čtyři tituly vice-mistra světa.
"Na těch posledních 13 let mám tolik neuvěřitelých vzpomínek. Cestoval jsem po světě a poznal tolik fantastických lidí, každou rally a každý souboj jsem si užíval. Některé jsem vyhrál, některé prohrál. Až do konce svého života budu na tyto okamžiky vzpomínat s usměvěm," říká jezdec.
Hirvonen zahájil svoji kariéru v rally v roce 1998 s Opelem Kadett, v roce 2002 se poprvé ukázal v MS s Renaultem Clio S1600, v roce 2003 už absolvoval svoji první sezonu jako jezdec Fordu (trojka týmu). Jako osudového soupeře si Hirvonen pochopitelně vybral Loeba, se kterým čtyřikrát svedl marnou bitvu o titul, a jako nejlepší auto, se kterým za tu dobu jezdil, označil Ford Focus RS WRC.
34 letý Mikko momentálně neví, co bude po konci své kariéry dělat: "Teď chci zpomalit. Chci si vzít nějaký čas na to, než se rozhodnu, co bude dál. Poděkovat chci hlavně Jarmo Lehtinenovi, bez něj by se nic z toho nestalo. Potkali jsme se v roce 2001 na letišti v Helsinkách před tím, než jsme odletěli do Itálie, kde jsme odjeli naší první společnou rally.
Hned od začátku mezi námi vzniklo velké přátelství a vím, že to není u konce ani teď. Zažijeme spolu ještě další věci. Ještě je třeba v našem rozpisu popsat pár stran. Během těch let jsem se soustředil na sebe, na svoji kariéru. Rally zabrala velkou část mého života. Užil jsem si každou minutu mé kariéry.
Závodění pořád miluji, ale rád bych se zaměřil i na další důležité věci v mém životě jako moje děti a rodina. Jako každý, kdo se zajímá o motorsport, mám rád i jiné druhy závodů. Pokud by v budoucnu přišla nabídka na jiný druh motorsportu, pak bych ji zvážil, ale bylo by to pro radost."
Na fotogalerie mapující kariéru Hirvonena v MS se můžete podívat zde a zde.
Video ke konci kariéry Mikko Hirvonena:
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?