VIDEO; Už je to oficiální. V létě se začalo spekulovat o konci kariéry Mikko Hirvonena, to však jezdec tuto informaci vyvrátil. Avšak nadcházející Rally Wales GB představuje nakonec opravdu konec kariéry sympatického Fina v MS.
Mikko Hirvonen u M-Sportu po sezoně končí. Fin má na svém kontě 162 startů, 15 vítězství (nejvíce se mu dařilo v Austrálii, kde vyhrál hned 3 krát), 68 podiových umístění a také čtyři tituly vice-mistra světa.
"Na těch posledních 13 let mám tolik neuvěřitelých vzpomínek. Cestoval jsem po světě a poznal tolik fantastických lidí, každou rally a každý souboj jsem si užíval. Některé jsem vyhrál, některé prohrál. Až do konce svého života budu na tyto okamžiky vzpomínat s usměvěm," říká jezdec.
Hirvonen zahájil svoji kariéru v rally v roce 1998 s Opelem Kadett, v roce 2002 se poprvé ukázal v MS s Renaultem Clio S1600, v roce 2003 už absolvoval svoji první sezonu jako jezdec Fordu (trojka týmu). Jako osudového soupeře si Hirvonen pochopitelně vybral Loeba, se kterým čtyřikrát svedl marnou bitvu o titul, a jako nejlepší auto, se kterým za tu dobu jezdil, označil Ford Focus RS WRC.
34 letý Mikko momentálně neví, co bude po konci své kariéry dělat: "Teď chci zpomalit. Chci si vzít nějaký čas na to, než se rozhodnu, co bude dál. Poděkovat chci hlavně Jarmo Lehtinenovi, bez něj by se nic z toho nestalo. Potkali jsme se v roce 2001 na letišti v Helsinkách před tím, než jsme odletěli do Itálie, kde jsme odjeli naší první společnou rally.
Hned od začátku mezi námi vzniklo velké přátelství a vím, že to není u konce ani teď. Zažijeme spolu ještě další věci. Ještě je třeba v našem rozpisu popsat pár stran. Během těch let jsem se soustředil na sebe, na svoji kariéru. Rally zabrala velkou část mého života. Užil jsem si každou minutu mé kariéry.
Závodění pořád miluji, ale rád bych se zaměřil i na další důležité věci v mém životě jako moje děti a rodina. Jako každý, kdo se zajímá o motorsport, mám rád i jiné druhy závodů. Pokud by v budoucnu přišla nabídka na jiný druh motorsportu, pak bych ji zvážil, ale bylo by to pro radost."
Na fotogalerie mapující kariéru Hirvonena v MS se můžete podívat zde a zde.
Video ke konci kariéry Mikko Hirvonena:
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.