VIDEO; Už je to oficiální. V létě se začalo spekulovat o konci kariéry Mikko Hirvonena, to však jezdec tuto informaci vyvrátil. Avšak nadcházející Rally Wales GB představuje nakonec opravdu konec kariéry sympatického Fina v MS.
Mikko Hirvonen u M-Sportu po sezoně končí. Fin má na svém kontě 162 startů, 15 vítězství (nejvíce se mu dařilo v Austrálii, kde vyhrál hned 3 krát), 68 podiových umístění a také čtyři tituly vice-mistra světa.
"Na těch posledních 13 let mám tolik neuvěřitelých vzpomínek. Cestoval jsem po světě a poznal tolik fantastických lidí, každou rally a každý souboj jsem si užíval. Některé jsem vyhrál, některé prohrál. Až do konce svého života budu na tyto okamžiky vzpomínat s usměvěm," říká jezdec.
Hirvonen zahájil svoji kariéru v rally v roce 1998 s Opelem Kadett, v roce 2002 se poprvé ukázal v MS s Renaultem Clio S1600, v roce 2003 už absolvoval svoji první sezonu jako jezdec Fordu (trojka týmu). Jako osudového soupeře si Hirvonen pochopitelně vybral Loeba, se kterým čtyřikrát svedl marnou bitvu o titul, a jako nejlepší auto, se kterým za tu dobu jezdil, označil Ford Focus RS WRC.
34 letý Mikko momentálně neví, co bude po konci své kariéry dělat: "Teď chci zpomalit. Chci si vzít nějaký čas na to, než se rozhodnu, co bude dál. Poděkovat chci hlavně Jarmo Lehtinenovi, bez něj by se nic z toho nestalo. Potkali jsme se v roce 2001 na letišti v Helsinkách před tím, než jsme odletěli do Itálie, kde jsme odjeli naší první společnou rally.
Hned od začátku mezi námi vzniklo velké přátelství a vím, že to není u konce ani teď. Zažijeme spolu ještě další věci. Ještě je třeba v našem rozpisu popsat pár stran. Během těch let jsem se soustředil na sebe, na svoji kariéru. Rally zabrala velkou část mého života. Užil jsem si každou minutu mé kariéry.
Závodění pořád miluji, ale rád bych se zaměřil i na další důležité věci v mém životě jako moje děti a rodina. Jako každý, kdo se zajímá o motorsport, mám rád i jiné druhy závodů. Pokud by v budoucnu přišla nabídka na jiný druh motorsportu, pak bych ji zvážil, ale bylo by to pro radost."
Na fotogalerie mapující kariéru Hirvonena v MS se můžete podívat zde a zde.
Video ke konci kariéry Mikko Hirvonena:
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?