VIDEO; Už je to oficiální. V létě se začalo spekulovat o konci kariéry Mikko Hirvonena, to však jezdec tuto informaci vyvrátil. Avšak nadcházející Rally Wales GB představuje nakonec opravdu konec kariéry sympatického Fina v MS.
Mikko Hirvonen u M-Sportu po sezoně končí. Fin má na svém kontě 162 startů, 15 vítězství (nejvíce se mu dařilo v Austrálii, kde vyhrál hned 3 krát), 68 podiových umístění a také čtyři tituly vice-mistra světa.
"Na těch posledních 13 let mám tolik neuvěřitelých vzpomínek. Cestoval jsem po světě a poznal tolik fantastických lidí, každou rally a každý souboj jsem si užíval. Některé jsem vyhrál, některé prohrál. Až do konce svého života budu na tyto okamžiky vzpomínat s usměvěm," říká jezdec.
Hirvonen zahájil svoji kariéru v rally v roce 1998 s Opelem Kadett, v roce 2002 se poprvé ukázal v MS s Renaultem Clio S1600, v roce 2003 už absolvoval svoji první sezonu jako jezdec Fordu (trojka týmu). Jako osudového soupeře si Hirvonen pochopitelně vybral Loeba, se kterým čtyřikrát svedl marnou bitvu o titul, a jako nejlepší auto, se kterým za tu dobu jezdil, označil Ford Focus RS WRC.
34 letý Mikko momentálně neví, co bude po konci své kariéry dělat: "Teď chci zpomalit. Chci si vzít nějaký čas na to, než se rozhodnu, co bude dál. Poděkovat chci hlavně Jarmo Lehtinenovi, bez něj by se nic z toho nestalo. Potkali jsme se v roce 2001 na letišti v Helsinkách před tím, než jsme odletěli do Itálie, kde jsme odjeli naší první společnou rally.
Hned od začátku mezi námi vzniklo velké přátelství a vím, že to není u konce ani teď. Zažijeme spolu ještě další věci. Ještě je třeba v našem rozpisu popsat pár stran. Během těch let jsem se soustředil na sebe, na svoji kariéru. Rally zabrala velkou část mého života. Užil jsem si každou minutu mé kariéry.
Závodění pořád miluji, ale rád bych se zaměřil i na další důležité věci v mém životě jako moje děti a rodina. Jako každý, kdo se zajímá o motorsport, mám rád i jiné druhy závodů. Pokud by v budoucnu přišla nabídka na jiný druh motorsportu, pak bych ji zvážil, ale bylo by to pro radost."
Na fotogalerie mapující kariéru Hirvonena v MS se můžete podívat zde a zde.
Video ke konci kariéry Mikko Hirvonena:
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.