VIDEO; Už je to oficiální. V létě se začalo spekulovat o konci kariéry Mikko Hirvonena, to však jezdec tuto informaci vyvrátil. Avšak nadcházející Rally Wales GB představuje nakonec opravdu konec kariéry sympatického Fina v MS.
Mikko Hirvonen u M-Sportu po sezoně končí. Fin má na svém kontě 162 startů, 15 vítězství (nejvíce se mu dařilo v Austrálii, kde vyhrál hned 3 krát), 68 podiových umístění a také čtyři tituly vice-mistra světa.
"Na těch posledních 13 let mám tolik neuvěřitelých vzpomínek. Cestoval jsem po světě a poznal tolik fantastických lidí, každou rally a každý souboj jsem si užíval. Některé jsem vyhrál, některé prohrál. Až do konce svého života budu na tyto okamžiky vzpomínat s usměvěm," říká jezdec.
Hirvonen zahájil svoji kariéru v rally v roce 1998 s Opelem Kadett, v roce 2002 se poprvé ukázal v MS s Renaultem Clio S1600, v roce 2003 už absolvoval svoji první sezonu jako jezdec Fordu (trojka týmu). Jako osudového soupeře si Hirvonen pochopitelně vybral Loeba, se kterým čtyřikrát svedl marnou bitvu o titul, a jako nejlepší auto, se kterým za tu dobu jezdil, označil Ford Focus RS WRC.
34 letý Mikko momentálně neví, co bude po konci své kariéry dělat: "Teď chci zpomalit. Chci si vzít nějaký čas na to, než se rozhodnu, co bude dál. Poděkovat chci hlavně Jarmo Lehtinenovi, bez něj by se nic z toho nestalo. Potkali jsme se v roce 2001 na letišti v Helsinkách před tím, než jsme odletěli do Itálie, kde jsme odjeli naší první společnou rally.
Hned od začátku mezi námi vzniklo velké přátelství a vím, že to není u konce ani teď. Zažijeme spolu ještě další věci. Ještě je třeba v našem rozpisu popsat pár stran. Během těch let jsem se soustředil na sebe, na svoji kariéru. Rally zabrala velkou část mého života. Užil jsem si každou minutu mé kariéry.
Závodění pořád miluji, ale rád bych se zaměřil i na další důležité věci v mém životě jako moje děti a rodina. Jako každý, kdo se zajímá o motorsport, mám rád i jiné druhy závodů. Pokud by v budoucnu přišla nabídka na jiný druh motorsportu, pak bych ji zvážil, ale bylo by to pro radost."
Na fotogalerie mapující kariéru Hirvonena v MS se můžete podívat zde a zde.
Video ke konci kariéry Mikko Hirvonena:
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.