Mikko Hirvonen si ve Španělsku vyjel druhé podiové umístění letošní sezony, navíc si díky zisku třetího místa upevnil průběžně čtvrtou pozici v šampionátu (tedy nejlepší jezdec nejezdící s Volkswagenem).
M-Sport se o uplynulém víkendu vrátil po delší době zásluhou Mikky Hirvonena opět na podium. Po zisku druhého místa z Portugalska se jedná o druhý nejlepší výsledek zkušeného Fina i celého M-Sportu v letošní sezoně. Po prvním šotolinovém dni se Hirvonen nacházel na průběžném pátém místě jen těsně za Andreasem Mikkelsenem na Volkswagenu. V sobotu ale na asfaltu ukázal prvotřídní výkon.
Na asfaltu byl Hirvonen spokojen nejen s nastavením svého Fordu Fiesta RS WRC, ale také s pneumatikami Michelin. "Podle mě fungovaly nové gumy dobře, byl jsem s nimi spokojen," začal Mikko Hirvonen. "Měkčí konstrukce mi sedí, protože s tvrdší jsem se neustále pral. Nedávají totiž takovou zpětnou vazbu."
"Teď se gumy chovají stabilně, mám důvěru a naše auto s těmito gumami funguje dobře. Mohl jsem více tlačit, aniž bych musel myslet na grip, protože víte, že ten grip tam prostě je. O to je to jednodušší." Během soboty dokázal Mikko zajet i několik časů v TOP3 a vybudoval si tak slušný náskok na své pronásledovatele, den zakončil na třetím místě. V neděli pak už jen kontroloval časy Madse Ostberga jedoucího na Citroënu na čtvrtém místě a v klidu si dojel pro třetí místo.
Soustředění posádky Hirvonen/Lehtinen před jednou z RZ
"Jsem velice šťastný." Jak by, vzhledem k průběhu letošní nevydařené sezony, také ne. "Je to už dlouho, co jsem byl posledně na podiu. Během tohoto víkendu vše perfektně fungovalo. Od samého začátku jsem měl dobrou rychlost a také rychlost na asfaltu byla velmi dobrá." Na dominantní Volkswagen však Ford neměl šanci - po 17 rychlostních zkouškách ztrácel Mikko na Sébastiena Ogiera 1:42,2 minuty.
Fin si také upevnil svoje průběžně čtvrté místa v hodnocení WRC, před posledním podnikem ve Walesu jeho náskok na Madse Ostberga činí 16 bodů. Pokud by si udržel čtvrté místo v hodnocení, tak by byl letos nejlepším jezdcem, který nesedlá stroj Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.