Mikko Hirvonen si ve Španělsku vyjel druhé podiové umístění letošní sezony, navíc si díky zisku třetího místa upevnil průběžně čtvrtou pozici v šampionátu (tedy nejlepší jezdec nejezdící s Volkswagenem).
M-Sport se o uplynulém víkendu vrátil po delší době zásluhou Mikky Hirvonena opět na podium. Po zisku druhého místa z Portugalska se jedná o druhý nejlepší výsledek zkušeného Fina i celého M-Sportu v letošní sezoně. Po prvním šotolinovém dni se Hirvonen nacházel na průběžném pátém místě jen těsně za Andreasem Mikkelsenem na Volkswagenu. V sobotu ale na asfaltu ukázal prvotřídní výkon.
Na asfaltu byl Hirvonen spokojen nejen s nastavením svého Fordu Fiesta RS WRC, ale také s pneumatikami Michelin. "Podle mě fungovaly nové gumy dobře, byl jsem s nimi spokojen," začal Mikko Hirvonen. "Měkčí konstrukce mi sedí, protože s tvrdší jsem se neustále pral. Nedávají totiž takovou zpětnou vazbu."
"Teď se gumy chovají stabilně, mám důvěru a naše auto s těmito gumami funguje dobře. Mohl jsem více tlačit, aniž bych musel myslet na grip, protože víte, že ten grip tam prostě je. O to je to jednodušší." Během soboty dokázal Mikko zajet i několik časů v TOP3 a vybudoval si tak slušný náskok na své pronásledovatele, den zakončil na třetím místě. V neděli pak už jen kontroloval časy Madse Ostberga jedoucího na Citroënu na čtvrtém místě a v klidu si dojel pro třetí místo.
Soustředění posádky Hirvonen/Lehtinen před jednou z RZ
"Jsem velice šťastný." Jak by, vzhledem k průběhu letošní nevydařené sezony, také ne. "Je to už dlouho, co jsem byl posledně na podiu. Během tohoto víkendu vše perfektně fungovalo. Od samého začátku jsem měl dobrou rychlost a také rychlost na asfaltu byla velmi dobrá." Na dominantní Volkswagen však Ford neměl šanci - po 17 rychlostních zkouškách ztrácel Mikko na Sébastiena Ogiera 1:42,2 minuty.
Fin si také upevnil svoje průběžně čtvrté místa v hodnocení WRC, před posledním podnikem ve Walesu jeho náskok na Madse Ostberga činí 16 bodů. Pokud by si udržel čtvrté místo v hodnocení, tak by byl letos nejlepším jezdcem, který nesedlá stroj Volkswagen.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?