Mikko Hirvonen si ve Španělsku vyjel druhé podiové umístění letošní sezony, navíc si díky zisku třetího místa upevnil průběžně čtvrtou pozici v šampionátu (tedy nejlepší jezdec nejezdící s Volkswagenem).
M-Sport se o uplynulém víkendu vrátil po delší době zásluhou Mikky Hirvonena opět na podium. Po zisku druhého místa z Portugalska se jedná o druhý nejlepší výsledek zkušeného Fina i celého M-Sportu v letošní sezoně. Po prvním šotolinovém dni se Hirvonen nacházel na průběžném pátém místě jen těsně za Andreasem Mikkelsenem na Volkswagenu. V sobotu ale na asfaltu ukázal prvotřídní výkon.
Na asfaltu byl Hirvonen spokojen nejen s nastavením svého Fordu Fiesta RS WRC, ale také s pneumatikami Michelin. "Podle mě fungovaly nové gumy dobře, byl jsem s nimi spokojen," začal Mikko Hirvonen. "Měkčí konstrukce mi sedí, protože s tvrdší jsem se neustále pral. Nedávají totiž takovou zpětnou vazbu."
"Teď se gumy chovají stabilně, mám důvěru a naše auto s těmito gumami funguje dobře. Mohl jsem více tlačit, aniž bych musel myslet na grip, protože víte, že ten grip tam prostě je. O to je to jednodušší." Během soboty dokázal Mikko zajet i několik časů v TOP3 a vybudoval si tak slušný náskok na své pronásledovatele, den zakončil na třetím místě. V neděli pak už jen kontroloval časy Madse Ostberga jedoucího na Citroënu na čtvrtém místě a v klidu si dojel pro třetí místo.
Soustředění posádky Hirvonen/Lehtinen před jednou z RZ
"Jsem velice šťastný." Jak by, vzhledem k průběhu letošní nevydařené sezony, také ne. "Je to už dlouho, co jsem byl posledně na podiu. Během tohoto víkendu vše perfektně fungovalo. Od samého začátku jsem měl dobrou rychlost a také rychlost na asfaltu byla velmi dobrá." Na dominantní Volkswagen však Ford neměl šanci - po 17 rychlostních zkouškách ztrácel Mikko na Sébastiena Ogiera 1:42,2 minuty.
Fin si také upevnil svoje průběžně čtvrté místa v hodnocení WRC, před posledním podnikem ve Walesu jeho náskok na Madse Ostberga činí 16 bodů. Pokud by si udržel čtvrté místo v hodnocení, tak by byl letos nejlepším jezdcem, který nesedlá stroj Volkswagen.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?