Mikko Hirvonen si ve Španělsku vyjel druhé podiové umístění letošní sezony, navíc si díky zisku třetího místa upevnil průběžně čtvrtou pozici v šampionátu (tedy nejlepší jezdec nejezdící s Volkswagenem).
M-Sport se o uplynulém víkendu vrátil po delší době zásluhou Mikky Hirvonena opět na podium. Po zisku druhého místa z Portugalska se jedná o druhý nejlepší výsledek zkušeného Fina i celého M-Sportu v letošní sezoně. Po prvním šotolinovém dni se Hirvonen nacházel na průběžném pátém místě jen těsně za Andreasem Mikkelsenem na Volkswagenu. V sobotu ale na asfaltu ukázal prvotřídní výkon.
Na asfaltu byl Hirvonen spokojen nejen s nastavením svého Fordu Fiesta RS WRC, ale také s pneumatikami Michelin. "Podle mě fungovaly nové gumy dobře, byl jsem s nimi spokojen," začal Mikko Hirvonen. "Měkčí konstrukce mi sedí, protože s tvrdší jsem se neustále pral. Nedávají totiž takovou zpětnou vazbu."
"Teď se gumy chovají stabilně, mám důvěru a naše auto s těmito gumami funguje dobře. Mohl jsem více tlačit, aniž bych musel myslet na grip, protože víte, že ten grip tam prostě je. O to je to jednodušší." Během soboty dokázal Mikko zajet i několik časů v TOP3 a vybudoval si tak slušný náskok na své pronásledovatele, den zakončil na třetím místě. V neděli pak už jen kontroloval časy Madse Ostberga jedoucího na Citroënu na čtvrtém místě a v klidu si dojel pro třetí místo.
Soustředění posádky Hirvonen/Lehtinen před jednou z RZ
"Jsem velice šťastný." Jak by, vzhledem k průběhu letošní nevydařené sezony, také ne. "Je to už dlouho, co jsem byl posledně na podiu. Během tohoto víkendu vše perfektně fungovalo. Od samého začátku jsem měl dobrou rychlost a také rychlost na asfaltu byla velmi dobrá." Na dominantní Volkswagen však Ford neměl šanci - po 17 rychlostních zkouškách ztrácel Mikko na Sébastiena Ogiera 1:42,2 minuty.
Fin si také upevnil svoje průběžně čtvrté místa v hodnocení WRC, před posledním podnikem ve Walesu jeho náskok na Madse Ostberga činí 16 bodů. Pokud by si udržel čtvrté místo v hodnocení, tak by byl letos nejlepším jezdcem, který nesedlá stroj Volkswagen.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?