Mikko Hirvonen si ve Španělsku vyjel druhé podiové umístění letošní sezony, navíc si díky zisku třetího místa upevnil průběžně čtvrtou pozici v šampionátu (tedy nejlepší jezdec nejezdící s Volkswagenem).
M-Sport se o uplynulém víkendu vrátil po delší době zásluhou Mikky Hirvonena opět na podium. Po zisku druhého místa z Portugalska se jedná o druhý nejlepší výsledek zkušeného Fina i celého M-Sportu v letošní sezoně. Po prvním šotolinovém dni se Hirvonen nacházel na průběžném pátém místě jen těsně za Andreasem Mikkelsenem na Volkswagenu. V sobotu ale na asfaltu ukázal prvotřídní výkon.
Na asfaltu byl Hirvonen spokojen nejen s nastavením svého Fordu Fiesta RS WRC, ale také s pneumatikami Michelin. "Podle mě fungovaly nové gumy dobře, byl jsem s nimi spokojen," začal Mikko Hirvonen. "Měkčí konstrukce mi sedí, protože s tvrdší jsem se neustále pral. Nedávají totiž takovou zpětnou vazbu."
"Teď se gumy chovají stabilně, mám důvěru a naše auto s těmito gumami funguje dobře. Mohl jsem více tlačit, aniž bych musel myslet na grip, protože víte, že ten grip tam prostě je. O to je to jednodušší." Během soboty dokázal Mikko zajet i několik časů v TOP3 a vybudoval si tak slušný náskok na své pronásledovatele, den zakončil na třetím místě. V neděli pak už jen kontroloval časy Madse Ostberga jedoucího na Citroënu na čtvrtém místě a v klidu si dojel pro třetí místo.
Soustředění posádky Hirvonen/Lehtinen před jednou z RZ
"Jsem velice šťastný." Jak by, vzhledem k průběhu letošní nevydařené sezony, také ne. "Je to už dlouho, co jsem byl posledně na podiu. Během tohoto víkendu vše perfektně fungovalo. Od samého začátku jsem měl dobrou rychlost a také rychlost na asfaltu byla velmi dobrá." Na dominantní Volkswagen však Ford neměl šanci - po 17 rychlostních zkouškách ztrácel Mikko na Sébastiena Ogiera 1:42,2 minuty.
Fin si také upevnil svoje průběžně čtvrté místa v hodnocení WRC, před posledním podnikem ve Walesu jeho náskok na Madse Ostberga činí 16 bodů. Pokud by si udržel čtvrté místo v hodnocení, tak by byl letos nejlepším jezdcem, který nesedlá stroj Volkswagen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?