AKTUALIZACE PO RZ19; Ve Švýcarských Alpách se koná další díl ME. Hlavní náboj soutěže zajistí souboj značek Škoda a Peugeot, míchat pořadím budou chtít i domácí jezdci se znalostí tamních tratí a podmínek.
Po RZ19:
Vítězství si ze Švýcarska odváží tovární tým Škody. Lappi na zdejších horských tratích dokázal obhájit loňské vítězství a společně se třetím Wiegandem zajistili titul mezi značkami pro tým z Mladé Boleslavi. O jezdeckém titulu se také rozhodne už pouze mezi posádkami Škody Motorsport, klání proběhne na Korzice.
Peugeot opravdu může litovat nespohlivosti svých 208 T16. Navrátilec do soutěže, Kevin Abbring, vyhrál kompletní první sekci (4 RZ), nebýt včerejších problémů (pokolikát už letos?) se spojkou, mohl Holanďan zcela jistě bojovat o vítězství. Jeho kolega, Craig Breen, odpoledne převzal 'štafetu' a pouze RZ18 vyhrál Esapekka Lappi. Breen na RZ16 přeskočil v pořadí Poláka Kajetana Kajetanowicze s Fordem Fiesta R5. Severní Ir měl zkraje soutěže defekt a nebýt ho i on mohl zle zatápět tovární posádce Škody Motorsport na čele soutěže.
Na RZ17 se vůz z dílen M-Sportu dostal do požáru, což pro Kajetana znamenalo konec ve skvěle rozjeté soutěži. Na stejné vložce havaroval Jaromír Tarabus na Fabii S2000. Měl přitom nakročeno k zisku bodů, před havárií figuroval na 9. místě. O zkoušku dřív musel kvůli závadě na motoru Škody Fabia S2000 odstoupit Jaroslav Orsák. Těsně za bodovanou desítkou na 11. soutěž dokončil Tlusťák.
Kořením etapy a celé soutěže byl krásný trojboj mezi jezdci Hirschim (Peugeot 208 T16), Burrim (Ford Fiesta R5) a Robertem Consanim (Peugeot 207 S2000) o 4. místo. Až do poslední vložky jej držel Consani. Jenže poslední test vyšel opravdu dobře oběma Švýcarským jezdcům na vozech R5 a Francouze, který naopak dostal defekt a byl mimo trať, přeskočili. Jejich souboj o pozice probíhal prakticky celý den, avšak to byl ještě čtyřboj, ve kterém hrál roli i Sébastien Carron (Peugeot 207 S2000), ten však na v RZ19 kvůli poškozené poloose musel vzdát.
Výsledky Rally du Valais po RZ19 01. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 2:46:22,4 02. C. Breen/S. Martin Peugeot 208 T16 +42,0 03. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 +3:04,1 04. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +4:10,2 05. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +4:17,8 06. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +4:24,8 07. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +5:56,9 08. P. Perroud/Q. Marchand Škoda Fabia S2000 +6:22,5 09. F. Gonon/M. Horgnies Subaru Impreza Sti R4 +7:08,9 10. J.-P. Radoux/J. Gregorie Ford Fiesta R5 +9:53,5Po RZ11:
Hned na přejezdu k prvnímu testu dne opět potkala smůla Kevina Abbringa. Mladíkovi ve velmi nespolehlivém Peugeotu 208 T16 odešla spojka a s etapou se musel rozloučit. O vítězství v jednotlivých zkouškách dne se mezi sebou podělili Esapekka Lappi se Škodou Fabia S2000 (2 vyhrané testy), Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5 (1 vyhraný test), Craig Breen s Peugeotem 208 T16 (5 vyhraných testů) a společně s Breenem se jednou radoval Bruno Magalhaes také na Peugeotu 208 T16.
Breen, který začínal den až na 20. místě, se díky těmto výsledkům propracoval až na třetí místo. Naopak vítěz první etapy, Sepp Wiegand na druhé Škodě Fabia S2000 nedokázal s nejrychlejšími držet krok (částečně i díky defektu na RZ10, +46,5s) a postupně se propadal. Den zakončil na 4. místě. Ovšem pořadí mezi 4. až 7. místem je hodně vyrovnané.
5., 6.,8. a 10. místo okupují domácí matadoři, nejrychlejším z nich je Sébastien Carron s Peugeotem 207 S2000. Jaromír Tarabus je nejrychlejším z našich, když je na 9. místě, Orsák je 13., Tlusťák 17., Kůrka 21. (všichni Škoda Fabia S2000) a Hudec 27. (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Výsledky Rally du Valais po RZ11 01. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 1:11:03,5 02. K. Kajetanowicz/J. Baran Ford Fiesta R5 +23,0 03. C. Breen/S. Martin Peugeot 208 T16 +1:01,5 04. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 +1:16,2 05. S. Carron/L. Revaz Peugeot 207 S2000 +1:24,6 06. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +1:29,8 07. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +1:35,4 08. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +1:47,4 09. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +2:21,1 10. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +2:28,0Po RZ3:
Hned v první rychlostní zkoušce havaroval jeden z uchazečů o přední umístění, Bruno Magalhaes vyzbrojen novým Peugeotem 208 T16. Podle dalších jezdců v místě jeho nehody trať opravdu hodně klouzala. V RZ3 dostal defekt Craig Breen s továrním Peugeotem 208 T16. Ir, který měl jet na trati druhý, avšak po zmiňované havárii v první RZ jel první, se však pral s podmínkami a po RZ2 byl až 8.
První zkoušku vyhrál Abbring s Peugeotem před Wiegandem a Hirschim. Druhý test dne se stal opět kořistí značky se lvem ve znaku, nejrychlejší byl ale tentokrát Breen před Kajetanowiczem a Abbringem. Poslední zkoušku dne opanovaly vozy z Mladé Boleslavi v pořadí Lappi, Wiegand, třetí Abbring ztratil přes 9s, a tak máme na čele po první etapě dvě Škody Fabia S2000.
Výsledky Rally du Valais po RZ3 01. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 15:55,1 02. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 +4,4 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +6,3 04. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +13,1 05. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +17,4 06. S. Carron/L. Revaz Peugeot 207 S2000 +17,8 07. K. Kajetanowicz/J. Baran Ford Fiesta R5 +18,0 08. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +24,2 09. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +31,0 10. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +37,6Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.