AKTUALIZACE PO RZ19; Ve Švýcarských Alpách se koná další díl ME. Hlavní náboj soutěže zajistí souboj značek Škoda a Peugeot, míchat pořadím budou chtít i domácí jezdci se znalostí tamních tratí a podmínek.
Po RZ19:
Vítězství si ze Švýcarska odváží tovární tým Škody. Lappi na zdejších horských tratích dokázal obhájit loňské vítězství a společně se třetím Wiegandem zajistili titul mezi značkami pro tým z Mladé Boleslavi. O jezdeckém titulu se také rozhodne už pouze mezi posádkami Škody Motorsport, klání proběhne na Korzice.
Peugeot opravdu může litovat nespohlivosti svých 208 T16. Navrátilec do soutěže, Kevin Abbring, vyhrál kompletní první sekci (4 RZ), nebýt včerejších problémů (pokolikát už letos?) se spojkou, mohl Holanďan zcela jistě bojovat o vítězství. Jeho kolega, Craig Breen, odpoledne převzal 'štafetu' a pouze RZ18 vyhrál Esapekka Lappi. Breen na RZ16 přeskočil v pořadí Poláka Kajetana Kajetanowicze s Fordem Fiesta R5. Severní Ir měl zkraje soutěže defekt a nebýt ho i on mohl zle zatápět tovární posádce Škody Motorsport na čele soutěže.
Na RZ17 se vůz z dílen M-Sportu dostal do požáru, což pro Kajetana znamenalo konec ve skvěle rozjeté soutěži. Na stejné vložce havaroval Jaromír Tarabus na Fabii S2000. Měl přitom nakročeno k zisku bodů, před havárií figuroval na 9. místě. O zkoušku dřív musel kvůli závadě na motoru Škody Fabia S2000 odstoupit Jaroslav Orsák. Těsně za bodovanou desítkou na 11. soutěž dokončil Tlusťák.
Kořením etapy a celé soutěže byl krásný trojboj mezi jezdci Hirschim (Peugeot 208 T16), Burrim (Ford Fiesta R5) a Robertem Consanim (Peugeot 207 S2000) o 4. místo. Až do poslední vložky jej držel Consani. Jenže poslední test vyšel opravdu dobře oběma Švýcarským jezdcům na vozech R5 a Francouze, který naopak dostal defekt a byl mimo trať, přeskočili. Jejich souboj o pozice probíhal prakticky celý den, avšak to byl ještě čtyřboj, ve kterém hrál roli i Sébastien Carron (Peugeot 207 S2000), ten však na v RZ19 kvůli poškozené poloose musel vzdát.
Výsledky Rally du Valais po RZ19 01. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 2:46:22,4 02. C. Breen/S. Martin Peugeot 208 T16 +42,0 03. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 +3:04,1 04. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +4:10,2 05. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +4:17,8 06. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +4:24,8 07. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +5:56,9 08. P. Perroud/Q. Marchand Škoda Fabia S2000 +6:22,5 09. F. Gonon/M. Horgnies Subaru Impreza Sti R4 +7:08,9 10. J.-P. Radoux/J. Gregorie Ford Fiesta R5 +9:53,5Po RZ11:
Hned na přejezdu k prvnímu testu dne opět potkala smůla Kevina Abbringa. Mladíkovi ve velmi nespolehlivém Peugeotu 208 T16 odešla spojka a s etapou se musel rozloučit. O vítězství v jednotlivých zkouškách dne se mezi sebou podělili Esapekka Lappi se Škodou Fabia S2000 (2 vyhrané testy), Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5 (1 vyhraný test), Craig Breen s Peugeotem 208 T16 (5 vyhraných testů) a společně s Breenem se jednou radoval Bruno Magalhaes také na Peugeotu 208 T16.
Breen, který začínal den až na 20. místě, se díky těmto výsledkům propracoval až na třetí místo. Naopak vítěz první etapy, Sepp Wiegand na druhé Škodě Fabia S2000 nedokázal s nejrychlejšími držet krok (částečně i díky defektu na RZ10, +46,5s) a postupně se propadal. Den zakončil na 4. místě. Ovšem pořadí mezi 4. až 7. místem je hodně vyrovnané.
5., 6.,8. a 10. místo okupují domácí matadoři, nejrychlejším z nich je Sébastien Carron s Peugeotem 207 S2000. Jaromír Tarabus je nejrychlejším z našich, když je na 9. místě, Orsák je 13., Tlusťák 17., Kůrka 21. (všichni Škoda Fabia S2000) a Hudec 27. (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Výsledky Rally du Valais po RZ11 01. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 1:11:03,5 02. K. Kajetanowicz/J. Baran Ford Fiesta R5 +23,0 03. C. Breen/S. Martin Peugeot 208 T16 +1:01,5 04. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 +1:16,2 05. S. Carron/L. Revaz Peugeot 207 S2000 +1:24,6 06. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +1:29,8 07. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +1:35,4 08. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +1:47,4 09. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +2:21,1 10. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +2:28,0Po RZ3:
Hned v první rychlostní zkoušce havaroval jeden z uchazečů o přední umístění, Bruno Magalhaes vyzbrojen novým Peugeotem 208 T16. Podle dalších jezdců v místě jeho nehody trať opravdu hodně klouzala. V RZ3 dostal defekt Craig Breen s továrním Peugeotem 208 T16. Ir, který měl jet na trati druhý, avšak po zmiňované havárii v první RZ jel první, se však pral s podmínkami a po RZ2 byl až 8.
První zkoušku vyhrál Abbring s Peugeotem před Wiegandem a Hirschim. Druhý test dne se stal opět kořistí značky se lvem ve znaku, nejrychlejší byl ale tentokrát Breen před Kajetanowiczem a Abbringem. Poslední zkoušku dne opanovaly vozy z Mladé Boleslavi v pořadí Lappi, Wiegand, třetí Abbring ztratil přes 9s, a tak máme na čele po první etapě dvě Škody Fabia S2000.
Výsledky Rally du Valais po RZ3 01. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 15:55,1 02. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 +4,4 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +6,3 04. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +13,1 05. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +17,4 06. S. Carron/L. Revaz Peugeot 207 S2000 +17,8 07. K. Kajetanowicz/J. Baran Ford Fiesta R5 +18,0 08. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +24,2 09. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +31,0 10. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +37,6Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?