AKTUALIZACE PO RZ19; Ve Švýcarských Alpách se koná další díl ME. Hlavní náboj soutěže zajistí souboj značek Škoda a Peugeot, míchat pořadím budou chtít i domácí jezdci se znalostí tamních tratí a podmínek.
Po RZ19:
Vítězství si ze Švýcarska odváží tovární tým Škody. Lappi na zdejších horských tratích dokázal obhájit loňské vítězství a společně se třetím Wiegandem zajistili titul mezi značkami pro tým z Mladé Boleslavi. O jezdeckém titulu se také rozhodne už pouze mezi posádkami Škody Motorsport, klání proběhne na Korzice.
Peugeot opravdu může litovat nespohlivosti svých 208 T16. Navrátilec do soutěže, Kevin Abbring, vyhrál kompletní první sekci (4 RZ), nebýt včerejších problémů (pokolikát už letos?) se spojkou, mohl Holanďan zcela jistě bojovat o vítězství. Jeho kolega, Craig Breen, odpoledne převzal 'štafetu' a pouze RZ18 vyhrál Esapekka Lappi. Breen na RZ16 přeskočil v pořadí Poláka Kajetana Kajetanowicze s Fordem Fiesta R5. Severní Ir měl zkraje soutěže defekt a nebýt ho i on mohl zle zatápět tovární posádce Škody Motorsport na čele soutěže.
Na RZ17 se vůz z dílen M-Sportu dostal do požáru, což pro Kajetana znamenalo konec ve skvěle rozjeté soutěži. Na stejné vložce havaroval Jaromír Tarabus na Fabii S2000. Měl přitom nakročeno k zisku bodů, před havárií figuroval na 9. místě. O zkoušku dřív musel kvůli závadě na motoru Škody Fabia S2000 odstoupit Jaroslav Orsák. Těsně za bodovanou desítkou na 11. soutěž dokončil Tlusťák.
Kořením etapy a celé soutěže byl krásný trojboj mezi jezdci Hirschim (Peugeot 208 T16), Burrim (Ford Fiesta R5) a Robertem Consanim (Peugeot 207 S2000) o 4. místo. Až do poslední vložky jej držel Consani. Jenže poslední test vyšel opravdu dobře oběma Švýcarským jezdcům na vozech R5 a Francouze, který naopak dostal defekt a byl mimo trať, přeskočili. Jejich souboj o pozice probíhal prakticky celý den, avšak to byl ještě čtyřboj, ve kterém hrál roli i Sébastien Carron (Peugeot 207 S2000), ten však na v RZ19 kvůli poškozené poloose musel vzdát.
Výsledky Rally du Valais po RZ19 01. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 2:46:22,4 02. C. Breen/S. Martin Peugeot 208 T16 +42,0 03. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 +3:04,1 04. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +4:10,2 05. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +4:17,8 06. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +4:24,8 07. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +5:56,9 08. P. Perroud/Q. Marchand Škoda Fabia S2000 +6:22,5 09. F. Gonon/M. Horgnies Subaru Impreza Sti R4 +7:08,9 10. J.-P. Radoux/J. Gregorie Ford Fiesta R5 +9:53,5Po RZ11:
Hned na přejezdu k prvnímu testu dne opět potkala smůla Kevina Abbringa. Mladíkovi ve velmi nespolehlivém Peugeotu 208 T16 odešla spojka a s etapou se musel rozloučit. O vítězství v jednotlivých zkouškách dne se mezi sebou podělili Esapekka Lappi se Škodou Fabia S2000 (2 vyhrané testy), Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5 (1 vyhraný test), Craig Breen s Peugeotem 208 T16 (5 vyhraných testů) a společně s Breenem se jednou radoval Bruno Magalhaes také na Peugeotu 208 T16.
Breen, který začínal den až na 20. místě, se díky těmto výsledkům propracoval až na třetí místo. Naopak vítěz první etapy, Sepp Wiegand na druhé Škodě Fabia S2000 nedokázal s nejrychlejšími držet krok (částečně i díky defektu na RZ10, +46,5s) a postupně se propadal. Den zakončil na 4. místě. Ovšem pořadí mezi 4. až 7. místem je hodně vyrovnané.
5., 6.,8. a 10. místo okupují domácí matadoři, nejrychlejším z nich je Sébastien Carron s Peugeotem 207 S2000. Jaromír Tarabus je nejrychlejším z našich, když je na 9. místě, Orsák je 13., Tlusťák 17., Kůrka 21. (všichni Škoda Fabia S2000) a Hudec 27. (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Výsledky Rally du Valais po RZ11 01. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 1:11:03,5 02. K. Kajetanowicz/J. Baran Ford Fiesta R5 +23,0 03. C. Breen/S. Martin Peugeot 208 T16 +1:01,5 04. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 +1:16,2 05. S. Carron/L. Revaz Peugeot 207 S2000 +1:24,6 06. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +1:29,8 07. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +1:35,4 08. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +1:47,4 09. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +2:21,1 10. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +2:28,0Po RZ3:
Hned v první rychlostní zkoušce havaroval jeden z uchazečů o přední umístění, Bruno Magalhaes vyzbrojen novým Peugeotem 208 T16. Podle dalších jezdců v místě jeho nehody trať opravdu hodně klouzala. V RZ3 dostal defekt Craig Breen s továrním Peugeotem 208 T16. Ir, který měl jet na trati druhý, avšak po zmiňované havárii v první RZ jel první, se však pral s podmínkami a po RZ2 byl až 8.
První zkoušku vyhrál Abbring s Peugeotem před Wiegandem a Hirschim. Druhý test dne se stal opět kořistí značky se lvem ve znaku, nejrychlejší byl ale tentokrát Breen před Kajetanowiczem a Abbringem. Poslední zkoušku dne opanovaly vozy z Mladé Boleslavi v pořadí Lappi, Wiegand, třetí Abbring ztratil přes 9s, a tak máme na čele po první etapě dvě Škody Fabia S2000.
Výsledky Rally du Valais po RZ3 01. S. Wiegand/F. Christian Škoda Fabia S2000 15:55,1 02. E. Lappi/J. Ferm Škoda Fabia S2000 +4,4 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +6,3 04. O. Burri/J. Ferrero Ford Fiesta R5 +13,1 05. J. Hirshi/V. Landais Peugeot 208 T16 +17,4 06. S. Carron/L. Revaz Peugeot 207 S2000 +17,8 07. K. Kajetanowicz/J. Baran Ford Fiesta R5 +18,0 08. R. Consagni/M. Vilmont Peugeot 207 S2000 +24,2 09. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +31,0 10. N. Althus/A. Ioset Škoda Fabia S2000 +37,6Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?