V domácím závodu Daniho Sorda ve Španělsku by chtěl jezdec využít výhody v podobě pozdější startovní pozice v páteční šotolinové etapě. Tím by se mohl před asfaltovou části soutěže dostat do dobré pozice.
Soutěže ve Španělsku začíná dnes večer diváckou speciálkou v Barceloně. V pátek čeká na posádky 6 měřených testů na šotolině, v sobotu a neděli pak 10 testů na asfaltu. Vrcholem soutěže je 50 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška, která se jede v sobotu hned dvakrát.
Soutěž ve Španělsku představuje zcela specifickou výzvu pro jezdce i týmy, protože v pátek večer musí prakticky přestavět vozy (více o tom, co všechno je třeba na autech změnit, čtěte zde). Tovární tým Hyundai měl v plánu před soutěží důkladnou přípravu: nejprve se konal krátký asfaltový test pro Daniho Sorda, poté se posádky připravovaly na asfaltu.
Vloni ve Španělsku Dani zlomil zavěšení a musel odstoupit
Narozdíl od Francie a Německa je asfaltový povrch ve Španělsku velmi rovný. Tratě se podobají spíše závodnímu okruhu. "První den se jede na šotolině a to budu mít díky mé pozici v tabulce MS dobrou pozici. Už bychom měli mít docela čistou trať. To by nám s ohledem na konečný výsledek mohlo pomoci," odhaduje Dani Sordo.
Co říká Dani na změnu povrchů v rámci soutěže? "Je jednoduché přivyknout si na změnu povrchu, když přecházíte ze šotoliny na asfalt. Na šotolině máte malou přilnavost, na asfaltu velkou. Kdyby to bylo opačně, bylo by to horší."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?