Sébastien Ogier bude velice pravděpodobně pokračovat u Volkswagenu i nadále. Nicméně ambiciózní Francouz a sportovní šéf VW, Jost Capito, mají mít ohledně budoucnosti rozdílné názory.
Sébastiena Ogiera už hodně otravují neustálé dotazy ohledně jeho budoucnosti a možné změny týmu. "Už bych to téma rád ukončil. Je toho teď dost," řekl Sébastien Ogier. Francouzovi také vadí jeden z návrhů FIA rally komise, který říká, že by vedoucí muž v budoucnu mohl čistit trať nejen během prvního dne, ale i během druhého. "Doufám, že pravidla budou v souladu se sportovní stránkou věci a nebude z toho nějaká poblázněná show. Pokud by měla být nevýhoda pro nejlepší příliš velká, tak by to nemělo se sportem moc společného," míní Seb Ogier, který nevidí žádný problém v tom, že společně s Volkswagenem šampionátu jasně dominují.
"V motorsportu jsou vždy týmy, které dominují. Navíc souboj s mými týmovými kolegy je pořádně těsný." Ogier společně s dalšími jezdci VW předložil FIA jiný návrh, který je z jeho pohledu lepší: "První den se startovním pořadím dle aktuálního stavu MS, druhý den s opačným pořadím než je v MS a pro neděli bychom vzali otočené průběžné pořadí rally z konce soboty. Bylo by to fair, důsledné a lehké k pochopení."
Jedná se o jakýsi kompromisní návrh, který bude pravděpodobně založen také na důkladných debatách se sportovním šéfem VW, Jostem Capitem. I když by se týmový lídr mohl cítit poškozen, tak Capito ví, že po šesti dvojitých vítězstvích jeho týmu musí přijít ústupek. "Jsme jednotni v tom, že se se startovním pořadím musí něco stát. Proto Rally komise a WRC komise vypracovaly celkový koncept a předložily jej Světové radě. Týká se jak startovního pořadí, tak i změny formátu finále."
Poslední dobou se hodně uvažovalo o takzvaném shootoutu jako vyvrcholení celé soutěže. Teď to vypadá, že tento nápad u FIA, společnosti WRC Protomoter a ani u týmů (které tvoří jen menší část Komise) podporu nedostane. I zde mají totiž jezdci v čele se Sebem Ogierem jiný názor. Naopak by tuto myšlenku s největší pravděpodobností podpořili šéfové týmů, pro které by to mohlo znamenat větší atraktivitu a dramatičnost sportu.
Smlouva Ogiera těsně před podpisem?I přes rozdílné názory ohledně dalšího formátu soutěží MS to vypadá, že Sébastien Ogier a Volkswagen brzy podepíší novou smlouvu. Zvěsti o možném spojení Francouze s korejským Hyundai nepotvrdila ani jedna strana a brzy bychom se naopak měli dočkat podpisu u Volkswagenu.
"Jde už jen o pár detailů a je to jen otázkou správného načasování. I v budoucnu budu sedět v Polu WRC a jsem za to rád," řekl Ogier. Navíc je třeba si uvědomit, že u Hyundai má Thierry Neuville podepsáný i pro rok 2015 post jedničky. Hyundai Motorsport by si Ogiera určitě dovolit mohl, ale u VW mají také slušný rozpočet. Návrat Ogiera do Citroënu je po jejich dřívějším rozchodu, který mimo jiného stál dle různých zvěstí místo tehdejšího sportovního šéfa PSA Oliviera Quesnela, nepravděpodobný. A M-Sport by si Ogiera dovolit zcela jistě nemohl.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.