Sébastien Ogier bude velice pravděpodobně pokračovat u Volkswagenu i nadále. Nicméně ambiciózní Francouz a sportovní šéf VW, Jost Capito, mají mít ohledně budoucnosti rozdílné názory.
Sébastiena Ogiera už hodně otravují neustálé dotazy ohledně jeho budoucnosti a možné změny týmu. "Už bych to téma rád ukončil. Je toho teď dost," řekl Sébastien Ogier. Francouzovi také vadí jeden z návrhů FIA rally komise, který říká, že by vedoucí muž v budoucnu mohl čistit trať nejen během prvního dne, ale i během druhého. "Doufám, že pravidla budou v souladu se sportovní stránkou věci a nebude z toho nějaká poblázněná show. Pokud by měla být nevýhoda pro nejlepší příliš velká, tak by to nemělo se sportem moc společného," míní Seb Ogier, který nevidí žádný problém v tom, že společně s Volkswagenem šampionátu jasně dominují.
"V motorsportu jsou vždy týmy, které dominují. Navíc souboj s mými týmovými kolegy je pořádně těsný." Ogier společně s dalšími jezdci VW předložil FIA jiný návrh, který je z jeho pohledu lepší: "První den se startovním pořadím dle aktuálního stavu MS, druhý den s opačným pořadím než je v MS a pro neděli bychom vzali otočené průběžné pořadí rally z konce soboty. Bylo by to fair, důsledné a lehké k pochopení."
Jedná se o jakýsi kompromisní návrh, který bude pravděpodobně založen také na důkladných debatách se sportovním šéfem VW, Jostem Capitem. I když by se týmový lídr mohl cítit poškozen, tak Capito ví, že po šesti dvojitých vítězstvích jeho týmu musí přijít ústupek. "Jsme jednotni v tom, že se se startovním pořadím musí něco stát. Proto Rally komise a WRC komise vypracovaly celkový koncept a předložily jej Světové radě. Týká se jak startovního pořadí, tak i změny formátu finále."
Poslední dobou se hodně uvažovalo o takzvaném shootoutu jako vyvrcholení celé soutěže. Teď to vypadá, že tento nápad u FIA, společnosti WRC Protomoter a ani u týmů (které tvoří jen menší část Komise) podporu nedostane. I zde mají totiž jezdci v čele se Sebem Ogierem jiný názor. Naopak by tuto myšlenku s největší pravděpodobností podpořili šéfové týmů, pro které by to mohlo znamenat větší atraktivitu a dramatičnost sportu.
Smlouva Ogiera těsně před podpisem?I přes rozdílné názory ohledně dalšího formátu soutěží MS to vypadá, že Sébastien Ogier a Volkswagen brzy podepíší novou smlouvu. Zvěsti o možném spojení Francouze s korejským Hyundai nepotvrdila ani jedna strana a brzy bychom se naopak měli dočkat podpisu u Volkswagenu.
"Jde už jen o pár detailů a je to jen otázkou správného načasování. I v budoucnu budu sedět v Polu WRC a jsem za to rád," řekl Ogier. Navíc je třeba si uvědomit, že u Hyundai má Thierry Neuville podepsáný i pro rok 2015 post jedničky. Hyundai Motorsport by si Ogiera určitě dovolit mohl, ale u VW mají také slušný rozpočet. Návrat Ogiera do Citroënu je po jejich dřívějším rozchodu, který mimo jiného stál dle různých zvěstí místo tehdejšího sportovního šéfa PSA Oliviera Quesnela, nepravděpodobný. A M-Sport by si Ogiera dovolit zcela jistě nemohl.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.