Sébastien Ogier bude velice pravděpodobně pokračovat u Volkswagenu i nadále. Nicméně ambiciózní Francouz a sportovní šéf VW, Jost Capito, mají mít ohledně budoucnosti rozdílné názory.
Sébastiena Ogiera už hodně otravují neustálé dotazy ohledně jeho budoucnosti a možné změny týmu. "Už bych to téma rád ukončil. Je toho teď dost," řekl Sébastien Ogier. Francouzovi také vadí jeden z návrhů FIA rally komise, který říká, že by vedoucí muž v budoucnu mohl čistit trať nejen během prvního dne, ale i během druhého. "Doufám, že pravidla budou v souladu se sportovní stránkou věci a nebude z toho nějaká poblázněná show. Pokud by měla být nevýhoda pro nejlepší příliš velká, tak by to nemělo se sportem moc společného," míní Seb Ogier, který nevidí žádný problém v tom, že společně s Volkswagenem šampionátu jasně dominují.
"V motorsportu jsou vždy týmy, které dominují. Navíc souboj s mými týmovými kolegy je pořádně těsný." Ogier společně s dalšími jezdci VW předložil FIA jiný návrh, který je z jeho pohledu lepší: "První den se startovním pořadím dle aktuálního stavu MS, druhý den s opačným pořadím než je v MS a pro neděli bychom vzali otočené průběžné pořadí rally z konce soboty. Bylo by to fair, důsledné a lehké k pochopení."
Jedná se o jakýsi kompromisní návrh, který bude pravděpodobně založen také na důkladných debatách se sportovním šéfem VW, Jostem Capitem. I když by se týmový lídr mohl cítit poškozen, tak Capito ví, že po šesti dvojitých vítězstvích jeho týmu musí přijít ústupek. "Jsme jednotni v tom, že se se startovním pořadím musí něco stát. Proto Rally komise a WRC komise vypracovaly celkový koncept a předložily jej Světové radě. Týká se jak startovního pořadí, tak i změny formátu finále."
Poslední dobou se hodně uvažovalo o takzvaném shootoutu jako vyvrcholení celé soutěže. Teď to vypadá, že tento nápad u FIA, společnosti WRC Protomoter a ani u týmů (které tvoří jen menší část Komise) podporu nedostane. I zde mají totiž jezdci v čele se Sebem Ogierem jiný názor. Naopak by tuto myšlenku s největší pravděpodobností podpořili šéfové týmů, pro které by to mohlo znamenat větší atraktivitu a dramatičnost sportu.
Smlouva Ogiera těsně před podpisem?I přes rozdílné názory ohledně dalšího formátu soutěží MS to vypadá, že Sébastien Ogier a Volkswagen brzy podepíší novou smlouvu. Zvěsti o možném spojení Francouze s korejským Hyundai nepotvrdila ani jedna strana a brzy bychom se naopak měli dočkat podpisu u Volkswagenu.
"Jde už jen o pár detailů a je to jen otázkou správného načasování. I v budoucnu budu sedět v Polu WRC a jsem za to rád," řekl Ogier. Navíc je třeba si uvědomit, že u Hyundai má Thierry Neuville podepsáný i pro rok 2015 post jedničky. Hyundai Motorsport by si Ogiera určitě dovolit mohl, ale u VW mají také slušný rozpočet. Návrat Ogiera do Citroënu je po jejich dřívějším rozchodu, který mimo jiného stál dle různých zvěstí místo tehdejšího sportovního šéfa PSA Oliviera Quesnela, nepravděpodobný. A M-Sport by si Ogiera dovolit zcela jistě nemohl.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.