Volkswagen má v Austrálii další šanci na to, aby si předčasně zajistil titul mezi značkami. Duel mezi Latvalou a Ogierem ale slibuje daleko větší napětí. Tým Volkswagen se naštěstí nechystá uplatnit týmovou režii.
Náskok v MS je natolik velký, že se šéf týmu, Jost Capito, nemusí uchylovat k uplatnění týmové režie: "Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala mají zelenou k vzájemnému souboji o vítězství. Vloni jsme [v Austrálii] vyhráli 21 z 22 rychlostních zkoušek. Načali jsme tam také nejdelší šňůru vítězství jedné značky v historii MS. Na to jsme hodně hrdí.
Znovu uspět nebude jednoduché. Rally Australia nabízí několik druhů výzev. Na tratích je spousta složitých pasáží, na kterých se může stát chyba velmi rychle. Jak rychle může rally skončit jsme viděli naposledy doma v Německu." V Austrálii je v plánu 20 rychlostních zkoušek o celkové délce 315 kilometrů. Sídlo soutěže je v Coffs Harbouru.
Charakter tratí se hodně liší - od super rychlých úseků až po uzké a pomalé pasáže skrze husté lesy. Nejdelší měřený test se jede v sobotu, RZ "Nambucca" má přes 48 kilometrů. Velikou předností je velká kompaktnost rally - divácká místa jsou vzdálena v rozmezí jen 30 až 60 minut od centra soutěže. Celková kilometráž i s přejezdy je jen 633 kilometrů.
Aby Volkswagen oslavil titul už v Austrálii, musí jeho dvojice jezdců získat alespoň 5 bodů za předpokladu, že Citroën získá double. Pokud VW oslaví titul už u 'protinožců', pak to bude nejrychlejší rozhodnudnutí sezony za posledních 25 let - už po třech čtvrtinách roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.