Průběžné vedení si bezpečně pohlídal Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) a s téměř minutovým náskokem dokráčel po jedenácti letech ke druhému vítězství ve Zlíně a získal sedmý český titul! Závěrečné tři erzety čtyřiačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín nabídly velké drama o druhé místo. Informoval Michael Kachlíř a Roman Ordelt.
Ve třinácté erzetě při druhém průjezdu v Zádveřicích (délka 14,87 km) si nejlépe vedl finský jezdec Esapekka Lappi (Škoda Fabia S2000). Útok na druhé místo v celkovém pořadí vyšel Tomáši Kostkovi (Ford Fiesta R5), jenž ze čtvrtého místa ztrácel 3,6 vteřiny a přeskočil v boji o stříbrnou pozici Němce Seppa Wieganda (Škoda Fabia S2000).
Hned následující čtrnáctá erzeta Pindula (délka 18,43 km) byla pozastavena kvůli havárii pilota Romana Odložilíka. Nejrychlejší čas zajel na tomto úseku Tarabus, dalším soutěžícím byl rozhodnutím sportovních komisařů přidělen náhradní čas. Z rally odstoupil vedoucí jezdec hodnocení produkčních vozů András Hadik (Subaru Impreza STi R4) kvůli závadě převodovky.
Velké finále se odehrálo v boji o druhé a čtvrté místo při závěrečné rychlostní zkoušce. Úsek Kudlovice (délka 21,41 km) přinesl velké drama, z něhož vyšli vítězně Wiegand a Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000). Německý jezdec stáje Škoda Motorsport nakonec porazil v boji o stříbrný věnec Kostku o pouhé 0,2 vteřiny. Orsák vybojoval čtvrtou pozici, když přeskočil Poláka Kajetanowicze a odolal tlaku Tarabuse. Uvedené trio dělilo od sebe pouhých 1,6 vteřiny! Vítězem mezi dvoukolkami se stal Čech Adam Kobliha (Renault Clio R3), v evropském šampionátu juniorů vyhrál Stéphane Lefebvre z Francie (Peugeot 208 R2) a v kategorii produkčních vozů se radoval další český zástupce Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Neoficiální pořadí v cíli (po 15. rychlostní zkoušce):1. Václav Pech – Petr Uhel (CZE, Mini John Cooper Works S2000) 2:16:28,7 h2. Sepp Wiegand – Frank Christian (DEU, Škoda Fabia S2000) + 51,5 s3. Tomáš Kostka – Miroslav Houšť (CZE, Ford Fiesta R5) + 51,7 s4. Jaroslav Orsák – David Šmeidler (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:12,8 min5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:13,6 min6. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5) + 1:14,4 min7. Ott Tänak – Raigo Mölder (EST, Ford Fiesta R5) + 2:41,5 min8. Martin Vlček – Richard Lasevič (CZE, Škoda Fabia S2000) + 5:30,2 min9. Antonín Tlusťák – Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:05,8 min10. Bruno Magalhaes – Carlos Magalhaes (PRT, Peugeot 208 T16) + 7:07,3 min
12. Březík – Omelka (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) - 1. PC + 8:29.3 min13. Kobliha – Žáček (CZE, Renault Clio R3) - 1. 2WD + 9:27.7 min
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?