Průběžné vedení si bezpečně pohlídal Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) a s téměř minutovým náskokem dokráčel po jedenácti letech ke druhému vítězství ve Zlíně a získal sedmý český titul! Závěrečné tři erzety čtyřiačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín nabídly velké drama o druhé místo. Informoval Michael Kachlíř a Roman Ordelt.
Ve třinácté erzetě při druhém průjezdu v Zádveřicích (délka 14,87 km) si nejlépe vedl finský jezdec Esapekka Lappi (Škoda Fabia S2000). Útok na druhé místo v celkovém pořadí vyšel Tomáši Kostkovi (Ford Fiesta R5), jenž ze čtvrtého místa ztrácel 3,6 vteřiny a přeskočil v boji o stříbrnou pozici Němce Seppa Wieganda (Škoda Fabia S2000).
Hned následující čtrnáctá erzeta Pindula (délka 18,43 km) byla pozastavena kvůli havárii pilota Romana Odložilíka. Nejrychlejší čas zajel na tomto úseku Tarabus, dalším soutěžícím byl rozhodnutím sportovních komisařů přidělen náhradní čas. Z rally odstoupil vedoucí jezdec hodnocení produkčních vozů András Hadik (Subaru Impreza STi R4) kvůli závadě převodovky.
Velké finále se odehrálo v boji o druhé a čtvrté místo při závěrečné rychlostní zkoušce. Úsek Kudlovice (délka 21,41 km) přinesl velké drama, z něhož vyšli vítězně Wiegand a Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000). Německý jezdec stáje Škoda Motorsport nakonec porazil v boji o stříbrný věnec Kostku o pouhé 0,2 vteřiny. Orsák vybojoval čtvrtou pozici, když přeskočil Poláka Kajetanowicze a odolal tlaku Tarabuse. Uvedené trio dělilo od sebe pouhých 1,6 vteřiny! Vítězem mezi dvoukolkami se stal Čech Adam Kobliha (Renault Clio R3), v evropském šampionátu juniorů vyhrál Stéphane Lefebvre z Francie (Peugeot 208 R2) a v kategorii produkčních vozů se radoval další český zástupce Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Neoficiální pořadí v cíli (po 15. rychlostní zkoušce):1. Václav Pech – Petr Uhel (CZE, Mini John Cooper Works S2000) 2:16:28,7 h2. Sepp Wiegand – Frank Christian (DEU, Škoda Fabia S2000) + 51,5 s3. Tomáš Kostka – Miroslav Houšť (CZE, Ford Fiesta R5) + 51,7 s4. Jaroslav Orsák – David Šmeidler (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:12,8 min5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:13,6 min6. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5) + 1:14,4 min7. Ott Tänak – Raigo Mölder (EST, Ford Fiesta R5) + 2:41,5 min8. Martin Vlček – Richard Lasevič (CZE, Škoda Fabia S2000) + 5:30,2 min9. Antonín Tlusťák – Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:05,8 min10. Bruno Magalhaes – Carlos Magalhaes (PRT, Peugeot 208 T16) + 7:07,3 min
12. Březík – Omelka (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) - 1. PC + 8:29.3 min13. Kobliha – Žáček (CZE, Renault Clio R3) - 1. 2WD + 9:27.7 min
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.