Průběžné vedení si bezpečně pohlídal Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) a s téměř minutovým náskokem dokráčel po jedenácti letech ke druhému vítězství ve Zlíně a získal sedmý český titul! Závěrečné tři erzety čtyřiačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín nabídly velké drama o druhé místo. Informoval Michael Kachlíř a Roman Ordelt.
Ve třinácté erzetě při druhém průjezdu v Zádveřicích (délka 14,87 km) si nejlépe vedl finský jezdec Esapekka Lappi (Škoda Fabia S2000). Útok na druhé místo v celkovém pořadí vyšel Tomáši Kostkovi (Ford Fiesta R5), jenž ze čtvrtého místa ztrácel 3,6 vteřiny a přeskočil v boji o stříbrnou pozici Němce Seppa Wieganda (Škoda Fabia S2000).
Hned následující čtrnáctá erzeta Pindula (délka 18,43 km) byla pozastavena kvůli havárii pilota Romana Odložilíka. Nejrychlejší čas zajel na tomto úseku Tarabus, dalším soutěžícím byl rozhodnutím sportovních komisařů přidělen náhradní čas. Z rally odstoupil vedoucí jezdec hodnocení produkčních vozů András Hadik (Subaru Impreza STi R4) kvůli závadě převodovky.
Velké finále se odehrálo v boji o druhé a čtvrté místo při závěrečné rychlostní zkoušce. Úsek Kudlovice (délka 21,41 km) přinesl velké drama, z něhož vyšli vítězně Wiegand a Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000). Německý jezdec stáje Škoda Motorsport nakonec porazil v boji o stříbrný věnec Kostku o pouhé 0,2 vteřiny. Orsák vybojoval čtvrtou pozici, když přeskočil Poláka Kajetanowicze a odolal tlaku Tarabuse. Uvedené trio dělilo od sebe pouhých 1,6 vteřiny! Vítězem mezi dvoukolkami se stal Čech Adam Kobliha (Renault Clio R3), v evropském šampionátu juniorů vyhrál Stéphane Lefebvre z Francie (Peugeot 208 R2) a v kategorii produkčních vozů se radoval další český zástupce Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Neoficiální pořadí v cíli (po 15. rychlostní zkoušce):1. Václav Pech – Petr Uhel (CZE, Mini John Cooper Works S2000) 2:16:28,7 h2. Sepp Wiegand – Frank Christian (DEU, Škoda Fabia S2000) + 51,5 s3. Tomáš Kostka – Miroslav Houšť (CZE, Ford Fiesta R5) + 51,7 s4. Jaroslav Orsák – David Šmeidler (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:12,8 min5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:13,6 min6. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5) + 1:14,4 min7. Ott Tänak – Raigo Mölder (EST, Ford Fiesta R5) + 2:41,5 min8. Martin Vlček – Richard Lasevič (CZE, Škoda Fabia S2000) + 5:30,2 min9. Antonín Tlusťák – Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:05,8 min10. Bruno Magalhaes – Carlos Magalhaes (PRT, Peugeot 208 T16) + 7:07,3 min
12. Březík – Omelka (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) - 1. PC + 8:29.3 min13. Kobliha – Žáček (CZE, Renault Clio R3) - 1. 2WD + 9:27.7 min
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.