Průběžné vedení si bezpečně pohlídal Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) a s téměř minutovým náskokem dokráčel po jedenácti letech ke druhému vítězství ve Zlíně a získal sedmý český titul! Závěrečné tři erzety čtyřiačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín nabídly velké drama o druhé místo. Informoval Michael Kachlíř a Roman Ordelt.
Ve třinácté erzetě při druhém průjezdu v Zádveřicích (délka 14,87 km) si nejlépe vedl finský jezdec Esapekka Lappi (Škoda Fabia S2000). Útok na druhé místo v celkovém pořadí vyšel Tomáši Kostkovi (Ford Fiesta R5), jenž ze čtvrtého místa ztrácel 3,6 vteřiny a přeskočil v boji o stříbrnou pozici Němce Seppa Wieganda (Škoda Fabia S2000).
Hned následující čtrnáctá erzeta Pindula (délka 18,43 km) byla pozastavena kvůli havárii pilota Romana Odložilíka. Nejrychlejší čas zajel na tomto úseku Tarabus, dalším soutěžícím byl rozhodnutím sportovních komisařů přidělen náhradní čas. Z rally odstoupil vedoucí jezdec hodnocení produkčních vozů András Hadik (Subaru Impreza STi R4) kvůli závadě převodovky.
Velké finále se odehrálo v boji o druhé a čtvrté místo při závěrečné rychlostní zkoušce. Úsek Kudlovice (délka 21,41 km) přinesl velké drama, z něhož vyšli vítězně Wiegand a Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000). Německý jezdec stáje Škoda Motorsport nakonec porazil v boji o stříbrný věnec Kostku o pouhé 0,2 vteřiny. Orsák vybojoval čtvrtou pozici, když přeskočil Poláka Kajetanowicze a odolal tlaku Tarabuse. Uvedené trio dělilo od sebe pouhých 1,6 vteřiny! Vítězem mezi dvoukolkami se stal Čech Adam Kobliha (Renault Clio R3), v evropském šampionátu juniorů vyhrál Stéphane Lefebvre z Francie (Peugeot 208 R2) a v kategorii produkčních vozů se radoval další český zástupce Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Neoficiální pořadí v cíli (po 15. rychlostní zkoušce):1. Václav Pech – Petr Uhel (CZE, Mini John Cooper Works S2000) 2:16:28,7 h2. Sepp Wiegand – Frank Christian (DEU, Škoda Fabia S2000) + 51,5 s3. Tomáš Kostka – Miroslav Houšť (CZE, Ford Fiesta R5) + 51,7 s4. Jaroslav Orsák – David Šmeidler (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:12,8 min5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:13,6 min6. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5) + 1:14,4 min7. Ott Tänak – Raigo Mölder (EST, Ford Fiesta R5) + 2:41,5 min8. Martin Vlček – Richard Lasevič (CZE, Škoda Fabia S2000) + 5:30,2 min9. Antonín Tlusťák – Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:05,8 min10. Bruno Magalhaes – Carlos Magalhaes (PRT, Peugeot 208 T16) + 7:07,3 min
12. Březík – Omelka (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) - 1. PC + 8:29.3 min13. Kobliha – Žáček (CZE, Renault Clio R3) - 1. 2WD + 9:27.7 min
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.