Mikko Hirvonen by měl na konci sezony skončit svoji kariéru ve WRC. Jeho nástupcem by se tak mohl stát Ott Tänak.
Mikko Hirvonen se v MS v rally angažuje už 12. rokem. Fin má zkušenosti z továrních týmů Subaru, Ford a Citroën. Za tu dobu zažil několik vrcholů, ale i pádů. Fin si dokázal vyjet 15 vítězství a v době takřka neporazitelného Sébastiena Loeba byl čtyřikrát vicemistrem světa.
Před touto sezonou se Hirvonen vrátil do M-Sportu, nicméně 34letý jezdec zatím nedokázal naplnit svoje očekávání ani očekávání týmového šéfa, Malcolma Wilsona. Poté, co kritika jeho výkonů sílí ze všech stran, zdá se, přišel i o poslední zbytky motivace do závodění. Vyjednávání o dalším angažmá jsou bezúspěšná a nakonec to bude možná samotný Hirvonen, který svoje trápení ukončí a z MS v rally dobrovolně odejde.
Jeho management potvrdil, že žádná další jednání s týmy MS nevede. Ve Walesu tedy bude Mikko Hirvonen sedět naposledy v továrním autě. Jeho místo u M-Sportu by mohl převzít Estonec Ott Tänak. Ten už za M-Sport v sezoně 2012 jezdil, jenže sérií nehod si řekl o přeřazení do WRC2, kde sbírá zkušenosti.
Bylo nepovedené Finsko poslední kapkou nebo Hirvonen o konci uvažoval již dlouho?
Letos svými dvěma starty s Fiestou RS WRC (ve Švédsku a Portugalsku) ukázal, že má na to, aby se v MS měřil s těmi nejlepšími. V sezoně 2015 bychom tedy ve Fordech mohli vídat Elfyna Evanse a Otta Tänaka, což naznačil v Německu Wilson - psali jsme v tomto článku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.