Mikko Hirvonen by měl na konci sezony skončit svoji kariéru ve WRC. Jeho nástupcem by se tak mohl stát Ott Tänak.
Mikko Hirvonen se v MS v rally angažuje už 12. rokem. Fin má zkušenosti z továrních týmů Subaru, Ford a Citroën. Za tu dobu zažil několik vrcholů, ale i pádů. Fin si dokázal vyjet 15 vítězství a v době takřka neporazitelného Sébastiena Loeba byl čtyřikrát vicemistrem světa.
Před touto sezonou se Hirvonen vrátil do M-Sportu, nicméně 34letý jezdec zatím nedokázal naplnit svoje očekávání ani očekávání týmového šéfa, Malcolma Wilsona. Poté, co kritika jeho výkonů sílí ze všech stran, zdá se, přišel i o poslední zbytky motivace do závodění. Vyjednávání o dalším angažmá jsou bezúspěšná a nakonec to bude možná samotný Hirvonen, který svoje trápení ukončí a z MS v rally dobrovolně odejde.
Jeho management potvrdil, že žádná další jednání s týmy MS nevede. Ve Walesu tedy bude Mikko Hirvonen sedět naposledy v továrním autě. Jeho místo u M-Sportu by mohl převzít Estonec Ott Tänak. Ten už za M-Sport v sezoně 2012 jezdil, jenže sérií nehod si řekl o přeřazení do WRC2, kde sbírá zkušenosti.
Bylo nepovedené Finsko poslední kapkou nebo Hirvonen o konci uvažoval již dlouho?
Letos svými dvěma starty s Fiestou RS WRC (ve Švédsku a Portugalsku) ukázal, že má na to, aby se v MS měřil s těmi nejlepšími. V sezoně 2015 bychom tedy ve Fordech mohli vídat Elfyna Evanse a Otta Tänaka, což naznačil v Německu Wilson - psali jsme v tomto článku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.