Mikko Hirvonen by měl na konci sezony skončit svoji kariéru ve WRC. Jeho nástupcem by se tak mohl stát Ott Tänak.
Mikko Hirvonen se v MS v rally angažuje už 12. rokem. Fin má zkušenosti z továrních týmů Subaru, Ford a Citroën. Za tu dobu zažil několik vrcholů, ale i pádů. Fin si dokázal vyjet 15 vítězství a v době takřka neporazitelného Sébastiena Loeba byl čtyřikrát vicemistrem světa.
Před touto sezonou se Hirvonen vrátil do M-Sportu, nicméně 34letý jezdec zatím nedokázal naplnit svoje očekávání ani očekávání týmového šéfa, Malcolma Wilsona. Poté, co kritika jeho výkonů sílí ze všech stran, zdá se, přišel i o poslední zbytky motivace do závodění. Vyjednávání o dalším angažmá jsou bezúspěšná a nakonec to bude možná samotný Hirvonen, který svoje trápení ukončí a z MS v rally dobrovolně odejde.
Jeho management potvrdil, že žádná další jednání s týmy MS nevede. Ve Walesu tedy bude Mikko Hirvonen sedět naposledy v továrním autě. Jeho místo u M-Sportu by mohl převzít Estonec Ott Tänak. Ten už za M-Sport v sezoně 2012 jezdil, jenže sérií nehod si řekl o přeřazení do WRC2, kde sbírá zkušenosti.
Bylo nepovedené Finsko poslední kapkou nebo Hirvonen o konci uvažoval již dlouho?
Letos svými dvěma starty s Fiestou RS WRC (ve Švédsku a Portugalsku) ukázal, že má na to, aby se v MS měřil s těmi nejlepšími. V sezoně 2015 bychom tedy ve Fordech mohli vídat Elfyna Evanse a Otta Tänaka, což naznačil v Německu Wilson - psali jsme v tomto článku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?