Latvala: Ogier není neporazitelný

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 21. srpna 2014 19:42
Sdílej:

I přes solidní náskok Sébastiena Ogiera na čele průběžného pořadí MS v rally Jari-Matti Latvala svoje šance na titul ještě zdaleka nepohřbil. A se svým týmovým parťákem si to chce v Německu rozdat.

Pět závodů před koncem sezony vypadá průběžné hodnocení WRC na první pohled docela jasně. Obhájce titulu vede se 187 body průběžné pořadí mezi jezdci, Jari-Matti Latvala je sice průběžně druhý, jeho ztráta je ale už 44 bodů. Matematickou šanci na titul mají ještě třetí Andreas Mikkelsen a čtvrtý Mads Ostberg. Ogier tedy slušně kráčí za svým druhým titulem, nicméně Latvala svým šancím stále věří.

"Vzpomínám si na rok 2011. Tehdy to vypadalo tak, že Sébastien Loeb titul v poklidu vyhraje," říká Jari-Matti Latvala pro Autosport. "Jenže pak měl nehodu v Austrálii, ve Francii ho zradil motor a najednou s ním bojoval Mikko [Hirvonen] v Británii o titul. Pokud by měl mít Seb technické problémy a my vyhráli, tak jsme na dostřel." Kdyby Ogier v Německu nebodoval a Latvala vyhrál soutěž i Power Stage, tak stáhne ztrátu na 14 bodů, což by ve zbývajících čtyřech soutěžích mohl být stáhnutelný náskok.

Latvala však nechce spoléhat pouze na pech svého týmového kolegy a po výhře z Finska by chtěl přidat další vítězství. "Chci ho vyzvat a doufám, že budu moci," říká Latvala. Je třeba si přiznat, že Ogier je na asfaltu více uznáván jak Latvala, nicméně Fin to tak nechce nechat. "Vloni se mi to ve Španělsku a Francii podařilo, takže to není nemožné." 

"Vloni jsem v Německu vedl až do doby, než jsem udělal chybu a trefil kámen. To si už letos nemohu dovolit. Chci zde pokračovat v tom, kde jsem ve Finsku skončil. Pokud zůstane sucho, tak bych měl mít šanci." 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.