I přes solidní náskok Sébastiena Ogiera na čele průběžného pořadí MS v rally Jari-Matti Latvala svoje šance na titul ještě zdaleka nepohřbil. A se svým týmovým parťákem si to chce v Německu rozdat.
Pět závodů před koncem sezony vypadá průběžné hodnocení WRC na první pohled docela jasně. Obhájce titulu vede se 187 body průběžné pořadí mezi jezdci, Jari-Matti Latvala je sice průběžně druhý, jeho ztráta je ale už 44 bodů. Matematickou šanci na titul mají ještě třetí Andreas Mikkelsen a čtvrtý Mads Ostberg. Ogier tedy slušně kráčí za svým druhým titulem, nicméně Latvala svým šancím stále věří.
"Vzpomínám si na rok 2011. Tehdy to vypadalo tak, že Sébastien Loeb titul v poklidu vyhraje," říká Jari-Matti Latvala pro Autosport. "Jenže pak měl nehodu v Austrálii, ve Francii ho zradil motor a najednou s ním bojoval Mikko [Hirvonen] v Británii o titul. Pokud by měl mít Seb technické problémy a my vyhráli, tak jsme na dostřel." Kdyby Ogier v Německu nebodoval a Latvala vyhrál soutěž i Power Stage, tak stáhne ztrátu na 14 bodů, což by ve zbývajících čtyřech soutěžích mohl být stáhnutelný náskok.
Latvala však nechce spoléhat pouze na pech svého týmového kolegy a po výhře z Finska by chtěl přidat další vítězství. "Chci ho vyzvat a doufám, že budu moci," říká Latvala. Je třeba si přiznat, že Ogier je na asfaltu více uznáván jak Latvala, nicméně Fin to tak nechce nechat. "Vloni se mi to ve Španělsku a Francii podařilo, takže to není nemožné."
"Vloni jsem v Německu vedl až do doby, než jsem udělal chybu a trefil kámen. To si už letos nemohu dovolit. Chci zde pokračovat v tom, kde jsem ve Finsku skončil. Pokud zůstane sucho, tak bych měl mít šanci."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?