I přes solidní náskok Sébastiena Ogiera na čele průběžného pořadí MS v rally Jari-Matti Latvala svoje šance na titul ještě zdaleka nepohřbil. A se svým týmovým parťákem si to chce v Německu rozdat.
Pět závodů před koncem sezony vypadá průběžné hodnocení WRC na první pohled docela jasně. Obhájce titulu vede se 187 body průběžné pořadí mezi jezdci, Jari-Matti Latvala je sice průběžně druhý, jeho ztráta je ale už 44 bodů. Matematickou šanci na titul mají ještě třetí Andreas Mikkelsen a čtvrtý Mads Ostberg. Ogier tedy slušně kráčí za svým druhým titulem, nicméně Latvala svým šancím stále věří.
"Vzpomínám si na rok 2011. Tehdy to vypadalo tak, že Sébastien Loeb titul v poklidu vyhraje," říká Jari-Matti Latvala pro Autosport. "Jenže pak měl nehodu v Austrálii, ve Francii ho zradil motor a najednou s ním bojoval Mikko [Hirvonen] v Británii o titul. Pokud by měl mít Seb technické problémy a my vyhráli, tak jsme na dostřel." Kdyby Ogier v Německu nebodoval a Latvala vyhrál soutěž i Power Stage, tak stáhne ztrátu na 14 bodů, což by ve zbývajících čtyřech soutěžích mohl být stáhnutelný náskok.
Latvala však nechce spoléhat pouze na pech svého týmového kolegy a po výhře z Finska by chtěl přidat další vítězství. "Chci ho vyzvat a doufám, že budu moci," říká Latvala. Je třeba si přiznat, že Ogier je na asfaltu více uznáván jak Latvala, nicméně Fin to tak nechce nechat. "Vloni se mi to ve Španělsku a Francii podařilo, takže to není nemožné."
"Vloni jsem v Německu vedl až do doby, než jsem udělal chybu a trefil kámen. To si už letos nemohu dovolit. Chci zde pokračovat v tom, kde jsem ve Finsku skončil. Pokud zůstane sucho, tak bych měl mít šanci."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.