Ve vztahu Hirvonena a M-Sportu zřejmě není vše v pořádku. Šéf týmu, Malcolm Wilson, teď veřejně prohlásil, že není s výkonem své jedničky, Mikka Hirvonena, na jeho domácí soutěži spokojen. Dle něj ho práce nebaví.
M-Sport jel do Finska s velkými ambicemi. Pro Mikku Hirvonena postavili extra nový kousek soutěžního speciálu, a tak se tajně počítalo s vítěznými šancemi. Nicméně návrat do tvrdé reality na sebe nenechal dlouho čekat. Mikko Hirvonen nebyl schopen naplnit očekávání ani svých finských fanoušků ani svého týmu. Do cíle dojel jako pátý se ztrátou tří minut na vítěze, bývalého kolegu od M-Sportu, Jariho-Mattiho Latvalu. Po podobně nemastném neslaném výkonu z Polska tak přišlo další zklamání.
"Z Mikka jsem opravdu zklamaný. Mysleli jsme, že tato soutěž pro něj bude velkou šancí, zvláště proto, že jsme zde vloni byli silní a Thierry [Neuville] a Mads [Ostberg] mohli s našimi vozy soutěž vést. Vycházel jsem z podiového umístění, ale bohužel tam nestojíme," řekl Malcolm Wilson, šéf a majitel M-Sportu pro britský Autosport.
Wilson věří, že pochopil příčinu hirvonenových problémů. Zdá se, že Fina už ježdění nebaví tak, jako tomu bylo v minulosti. Během soutěže dle něj až moc přemítá o jezdeckém stylu a nastavení svého auta. "Když někoho ježdění nebaví, tak už to nefunguje. Musí to člověku nabízet zábavu. Je to stejné jako v normálním životě. Koho baví jeho práce, tak odvádí dobrou práci."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.