Startovní číslo 11, každou etapu 1. startující na trati, a 11. v cíli. Takto se zdá být výsledek jediných českých účastníků letošní Rally Estonia téměř předurčen. Pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta však znamenal jejich premiérový start na tomto podniku Mistrovství Evropy především obrovskou porci zážitků a nových zkušeností na těchto extrémně rychlých tratích plných skoků.
„Na začátku roku, když jsme se bavili o plánu na letošní sezonu, tak když přišlo slovo na Rally Estonia, říkal jsem, že co se týče zisku bodů, nemá tam ani cenu jezdit. Nicméně měli jsme teď od jara delší pauzu a už jsme se chtěli a potřebovali někde svézt a vyšlo to právě na estonskou rally. Na druhou stranu jsem se na ní strašně těšil, i když bylo předem jasné, že to bude těžké. Už v tréninku se ukázalo, že to bude opravdu velmi rychlé. Nebyl jsem úplně spokojený s tím, jak jsem si nadiktoval rozpis, je to zde hodně specifické a na rozpisu velmi záleží. Již tradičně se nám nevydařil shakedown, nicméně minimálně v první etapě to asi až tak nevadilo, povrch byl tvrdý, grip byl i na čele slušný a jelo se mi docela pěkně už od začátku,“ přibližuje okolnosti předcházející soutěži Jaromír Tarabus a navazuje popisem vlastního průběhu závodu: „V silné konkurenci domácích severských jezdců a továrních pilotů jsme jeli to, na co aktuálně máme. V pátek jsme měli takový menší souboj s dalším jezdcem na voze S2000 a pravidelným účastníkem evropského šampionátu Robertem Consanim. Nejdříve dával on nám a pak jsme my stahovali jeho, ale bohužel musel ke konci etapy odstoupit. Sobota už byla horší z hlediska čištění tratě na první startovní pozici, tratě byly měkčí a více písčité. Na druhé nedělní RZ jsme si najednou vybrali téměř všechny krizové momenty soutěže. Nejdříve jsme se přetočili v odbočení a museli se otáčet, na jednom horizontu jsem ztratil koncentraci na rozpis a chtěl v prvním momentu jet na druhou stranu, a ještě jsme na závěr trefili retardér. I druhý průjezd této 28 km dlouhé vložky jsme projeli s respektem. Nejkrásnější ovšem byly závěrečné dvě RZ, ty jsme si maximálně užili, přestože dosažené časy nebyly takové, jaké bych pocitově čekal.“
Z „horkého sedadla“ hodnotí Rally Estonia i nadšený Daniel Trunkát: „Z hlediska zážitků to byla jedna z nejlepších rally v životě. Estonské tratě jsou rallyové nebe pro fajnšmekry v podobě šotoliny, bezpočtu skoků, protahováků a navazujících zatáček. Současně to ale znamená také strašně moc úseků v omezovači, průměrné rychlosti vítězů všech RZ s výjimkou divácké speciálky se pohybovaly kolem 130 Km/h. Prosazují se tu tedy produkční Mitsubishi s místními borci za volantem, kteří s nimi létají po skocích více než 210 Km/h, zatímco vozy R5 mají maximálku kolem 190 km/h a naše S2000 pouze něco nad 170 km/h. Výsledku si tedy ceníme i vzhledem k tomuto faktu. Je vidět, že ani tovární vozy Škoda tento rychlý profil tratí nepustil výše, než na pátou příčku. Závodu panuje neskutečná atmosféra a všude je spousta zaplněných diváckých arén. Startovní rampa v Tartu byl velký zážitek, srovnatelný snad s koncertem Rolling Stones . Díky letošním pravidlům ERC jsme byli oba dva dny první na trati v rolích „zametačů“, ale tak už to u nás letos chodí. Pro nás to byla vydařená rally, body nám sice těsně unikly, ale zkusili jsme si to tak, jak jsme jenom mohli. Měli jsme pár krizovek a jeden defekt před cílem RZ, ale nic, co by zásadně ovlivnilo výsledek. Já osobně jsem odjížděl do Estonska s horečkou a antibiotiky, naštěstí tělo včas pochopilo, že se bude závodit a začalo fungovat.“
„Jedenácté místo sice není výsledkově nic moc, ale zážitek to byl maximální a každému závodníkovi bych přál možnost svézt se na takovýchto tratích. A samozřejmě nám to dalo i hodně zkušeností, které se jinde než právě zde získat nedají. Diváků zde bylo opravdu mnoho a k zahlédnutí byli i čeští fanoušci, což potěšilo. Děkujeme Autoklubu České republiky, od kterého jsme obdrželi finanční příspěvek na reprezentaci a doufáme, že na příštích soutěžích budeme reprezentovat ještě lépe,“ uzavírá pobaltské účinkování v Mistrovství Evropy FIA ERC jezdec.
„Auto fungovalo po celou dobu soutěže na 110%, za což patří poděkování celému týmu Kresta racing. Velké díky také speciálně Romanu Krestovi, který nám pomohl s rozpisem dle jeho zkušeností ze severských soutěží, které jsou neocenitelné. Nyní už se těšíme se na Barumku, kde se opět pokusíme udělat radost našim fanouškům i sobě,“ vzhlíží už posádka k domácímu podniku evropského šampionátu, kde se jí podařilo loni získat cenné třetí místo.
V současné době také vrcholí dlouhodobá soutěž o ostré svezení s Jaromírem Tarabusem a týmové oblečení s hlavním partnerem týmu, mlékárnou EKOMILK s.r.o., ve které vyhrává až 15 výherců.
Pravidla soutěže si můžete připomenout například ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.